Blauwe lampjes naast Xenon

octofreak

Actief lid
Die heb ik echt NOOIT aanstaan..



De lampjes die eruit kwamen waren ook al een beetje blauwachtig maar schijnen inderdaad gewoon geel. Deze zijn meer blauw-wit. Dus vallen ze niet zo op naast de xenon. Ledjes vond ik een erg dure oplossing...

Wat is duur?
24 Euro.... vind ik te doen.
 

___JC___

Forumguru
Heren (en Dames?),

ook ik heb de "EU-1012LB" stadslichtjes van AutoBulbs (www.autostyle.nl) gekocht.
Deze geven inderdaad (veel) minder licht als de standaard stadslichtjes.
Het vreemde is dat dit lichtverschil alleen overdag opvalt en 's avonds niet meer.

Voor €2.95 vind ik het de perfekte oplossing! (zie foto's)

Ps. Op de foto's is telkens de linker de nieuwe lamp (in de auto dus de rechterkoplamp ;)) en de rechter foto is met de oude lamp.

Groet,

Charlie

Inderdaad veel beter toch? Overdag heb je geen licht nodig.
 

___JC___

Forumguru
Nadeel is wel dat de nieuwe skoda´s tegenwoordig veel vaker de mistlampen aan hebben staan. bij elke bocht gaan ze aan.
En juist dat is helemaal geen gezicht. dat verschil tussen wit en geel

Eens, maar dat zou ook het eerste zijn wat ik uit laat zetten die bochtenverlichting. Dat is wat mij betreft echt een nutteloze optie en het staat nog raar ook volgens mij.
 

WanderZ

Actief lid
Ik heb dit in mijn O2 ook geprobeerd en toen had ik wel een foutmelding... Misschien geen goeie ledjes, maar heb er nu maar andere in gezet.
 

Racer

Lid
Hoi Wanderz,

Heb je er nu ook LED's in gedaan of de standaard lampjes? Als je er blauwe in hebt, welk model en type is dat dan?

Racer
 

rbo

Senior Member
Ik heb dit in mijn O2 ook geprobeerd en toen had ik wel een foutmelding... Misschien geen goeie ledjes, maar heb er nu maar andere in gezet.
Als je LED gaat gebruiken ga je altijd een melding krijgen dat er een lamp defect is, oplossing hiervoor is een weerstand er tussen zetten en dan is de melding weg, je krijgt dan alleen geen melding meer als er werkelijk een lamp defect is.Ik heb ook LED geplaatst ipv mijn standaard dagrijverlichting.
 

___JC___

Forumguru
Als je LED gaat gebruiken ga je altijd een melding krijgen dat er een lamp defect is, oplossing hiervoor is een weerstand er tussen zetten en dan is de melding weg, je krijgt dan alleen geen melding meer als er werkelijk een lamp defect is.Ik heb ook LED geplaatst ipv mijn standaard dagrijverlichting.

klopt, maar je kan nu dus lampjes met weerstandjes ingebouwd krijgen. Daarmee gaat je canbus niet op hol en zo duur zijn ze dus niet meer.
 

WanderZ

Actief lid
Hoi Wanderz,

Heb je er nu ook LED's in gedaan of de standaard lampjes? Als je er blauwe in hebt, welk model en type is dat dan?

Racer

Ik heb er nu gewone lampjes in zitten die er blauw uitzien, maar helder wit licht geven.. Ook autostyle meen ik.. (stadslicht dus)

Ik ben nog wel op zoek naar goeie Led's voor in mijn dagrijlicht.. met weerstand enzo dus.. iemand suggestie's?
 

Captain Hook

Forumguru
klopt, maar je kan nu dus lampjes met weerstandjes ingebouwd krijgen.
En is het grote voordeel van LEDs, minder warmte ontwikkeling en lager energieverbruik, gelijk weer om zeep... :1439:

Er zijn toch inmiddels al VAG auto's met af-fabriek LEDs in de verlichting? Dus blijkbaar is daar de CAN diagnose wel aangepast. Niemand die dit voor elkaar gekregen heeft met bestaande modellen? Dus GEEN CAN-bus-voor-de-gek-houden-weerstanden-gebruiken, maar 'cleane' LEDs gebruiken die correct gedetekteerd worden?
 

___JC___

Forumguru
Er zijn toch inmiddels al VAG auto's met af-fabriek LEDs in de verlichting? Dus blijkbaar is daar de CAN diagnose wel aangepast. Niemand die dit voor elkaar gekregen heeft met bestaande modellen? Dus GEEN CAN-bus-voor-de-gek-houden-weerstanden-gebruiken, maar 'cleane' LEDs gebruiken die correct gedetekteerd worden?

Ik heb de linkjes hier gepost waar die 'clean LEDs' besteld kunnen worden...
 
Even een waarschuwing\stukje info; ik heb net voordat m'n nieuwe O2 geleverd werd de onderstaande LED's gekocht en als stadslicht in gebouwd, helaas werkte ze niet in mijn O2 (ze pasten fysiek wel gewoon) sterker nog m'n gewone lampjes werkt daarna ook niet meer.

Zekeringen en Relais waren gewoon goed, de dealer gaf aan dat ik langs zou moeten komen zodat hij de storing kon uitlezen maar voordat ik op deze afspraak kon komen was m'n nieuwe O2FL reeds geleverd dus ik ben er nooit achter gekomen wat er nou aan eigenlijk de hand was.

Wel heb ik de lampjes naderhand aan een 12VDC labvoeding gehangen waarij de leds gewoon goed werkte.

Dus als iemand mij hier iets over kan vertellen graag, ze liggen nu namelijk in de la niets te doen...

5smd%20led.jpg



uiteraard had ik de +\- juist zitten tijdens de montage in m'n O2
 
Bovenaan Onderaan