Bart81
Forumguru
HahahaJa, de dealer gaat het regelen, dus ik ben benieuwd. En aan de andere kant, op een auto die op 46k komt valt €40 dan wel weer mee.![]()
Dan kost jou octavia meer dan mijn superb combi 2.0 tsi 4x4 280 pk l&k uitvoering full option.

HahahaJa, de dealer gaat het regelen, dus ik ben benieuwd. En aan de andere kant, op een auto die op 46k komt valt €40 dan wel weer mee.![]()

Ja, Nederland, belastingland. "Zucht".Hahaha
Dan kost jou octavia meer dan mijn superb combi 2.0 tsi 4x4 280 pk l&k uitvoering full option.![]()



Ja, Nederland, belastingland. "Zucht".
(...).
Die BPM hier met daarover de BTW doet het hem.
Ja, de belastingdruk op auto's in Nederland is hoger dan in Duitsland, waar men geen "extra" belasting op auto's heft. Maar daarbij moet je geen sprookjes vertellen: over BPM wordt geen BTW geheven.
Reken maar na, op basis van bijvoorbeeld http://www.skoda.nl/~/media/Forms/Skoda/Downloads/Prijslijsten/Octavia/Prijslijst/Prijslijst Octavia.ashx
Mijn Fabia kost nog geen 20k en die zit redelijk in de opties. :-)
Je mag geen btw over belasting heffen vandaar dat de belastingen allebei over de netto prijs gerekend worden. Iets wat ze wel doen bij accijns eerst accijns en dan btw. Ach zolang wij blijven kopen en betalen zal er niet veel veranderen denk ik zo.

Klopt maar dan valt het onder inkomstenbelasting, iets wat je niet zou betalen als je de auto privé koopt ipv leasen.Indirect betaal je toch wel. Over mijn auto wordt btw geheven. Dat maakt de catalogusprijs hoger. 22% van deze verhoogde catalogusprijs wordt bij mijn salaris opgeteld als inkomen en daar betaal ik dan weer 52% loonbelasting over. Als ik geen eigen huis had waarvan de hypotheekrente aftrekbaar is, dan had ik alleen maar betaald. Nu komt er nog iets terug![]()
@B.Stuurder voor mij komt zo een privé auto juist goed uit omdat ik dan geen km afministratie hoef bij te houden op de bedrijfswagen en die volledig belastingvrij kan rijden. Voorwaarde is wel dat ik er geen privé km mee mag rijden ( max 500 per jaar en niet aan 1 stuk) maar met zo een mooie skoda ga ik niet in een scudo privé rijden 
Hé, altijd gedacht dat BTW over BPM ging. Ze zijn niet vies van dat soort praktijken de Belastingdienst. Bijvoorbeeld erfbelasting over een erfenis waar al belasting over betaald is.
We kapen het topic, dat is niet de bedoeling. Maar deze "praktijken" zijn niet bedacht door de Belastingdienst, maar door de wetgever (waar jij elke vier jaar voor kunt gaan stemmen). De Belastingdienst voert wetten uit, maar bedenkt ze niet.
Nog even afgezien van het feit dat je redenering "erfbelasting over een erfenis waar al belasting over betaald is" erg goedkoop klinkt. Erfbelasting heeft een andere heffingsgrond dan (bijvoorbeeld) inkomstenbelasting en is dus niet dubbel. Je redenering doorgetrokken: dan hoef je ook geen BTW te betalen over je aankopen, want je hebt al inkomstenbelasting betaald toen je het geld kreeg. Dat kunnen we overigens best zo regelen, maar dan wordt het IB-tarief erg hoog.
Over hoeveel en hoe belasting wordt geheven kun je best discussiëren, maar zie ook wat je voor die belasting terugkrijgt. Vergelijk de staat van het Nederlandse wegennet maar eens met het Engelse of Amerikaanse wegennet. Dan zie je dat je voor die extra belasting ook zelf nog best iets terugkrijgt...
Om iets meer terug te gaan naar de Belgische heffing over een Octavia RS, een vraag voor de Belgische lezers. Nederland kent de BPM, maar in België bestaat toch ook een (CO2-afhankelijke) toelatingsbelasting? Ik heb wel eens begrepen dat dat bij een echt leuke auto ook veel geld is. Daarover hoor ik echter niemand.

Om het vRS-gerelateerd te houden: in Belgie heb je een éénmalige taks (dien je bij aanschaf van de wagen 1 keer te betalen )en een jaarlijkse taks. Dit is nu gebasseerd op de co- uitstoot. In het geval van de vRS is dit voor beide taksen iets meer dan 300€. Dit is ook de reden waarom in belgie de vRS op dit moment heel populair is: gunstige aankoopprijs (ong 31000€) en lage taksen.Om iets meer terug te gaan naar de Belgische heffing over een Octavia RS, een vraag voor de Belgische lezers. Nederland kent de BPM, maar in België bestaat toch ook een (CO2-afhankelijke) toelatingsbelasting? Ik heb wel eens begrepen dat dat bij een echt leuke auto ook veel geld is. Daarover hoor ik echter niemand.
) betaald hebben en een jaarlijkse taks van ongeveer 700€. Toen waren de taksen gebasseerd op fiscale pk en pk.Prachtige auto,rustig aan met het gaspedaal.


Ja.
@030 Komen die foto's nog???