Superb 3 Bart's Superb Combi 2.0 TSI 4x4

Bart81

Forumguru
Ieder zijn idee erover hé... Ik heb liever netto een hoger loon dat ook meetelt voor als je ziek wordt of voor pensioen opbouw enz... Dan elke maand 400 of 500 of misschien nog meer € minder om dan met een lease wagen te rijden...
Ik rijd zelf ook met een bedrijfswagen, maar ik doe afstand van privegebruik. Wagen word dus enkel en alleen voor werk gebruikt .
kost me geen euro aan inkomenverlies en kost 0 € aan belastingen of wat dan ook... Mijn nettoloon ligt dus ook beduidend hoger dan mensen met een leasingwagen..

Ik snap niet waaron mensen persé met een wagen van 40000 of 50000€ willen rijden die niet eens van hun is.
Hij is en blijft van de baas hé.
Als ik met een wagen van 50000€ wil rijden, weet ik tenminste dat het de mijne is

Maar zoals ik al zei, ieder zijn mening he
Je kunt evebgoed kiezen om maar met een wagen van 25000€ te rijden en die andere 25000 bij je
@Bart81 , als je baas het privé-gedeelte compenseert in je loon, zal je nettoloon idd beduidend hoger liggen. Indien hij dit niet doet, heb je gewoon het voordeel van de vaa niet te moeten betalen en voor dat bedrag kan je geen wagen privé kopen/onderhouden. Enigste voordeel van een privé wagen is dat je zelf kan kiezen met wat je rijdt, maar onder de lijn is een privé-wagen (in belgie) nog steeds duurder dan een leasewagen te hebben. En hoe duurder de wagen, hoe interessanter om een leasewagen te nemen.

Je kan het ook omdraaien, jouw wagen kost netto +/- 46000€? Wat ga je er binnen vier jaar nog voor krijgen? 24000? Is een kapitaalverlies van 22000€ op amper 4 jaar tijd. Dat is een serieuze hap uit de spaarpot, daarnaast nog al je maandelijkse kosten, .... Dat is een klein fabiake er nog bij .... Wie is er dan gek genoeg om privé een wagen van 50.000€ te kopen ? ;)
we kunnen hier over bezig blijven hoor... Ik heb ook meer dan die 22000€ extra loongekregen he! Wat wel meetelt voor vakantiegeld eindejaarpremie ziekte en pensioen...

Komt volgens me exact op hetzelfde uit dan.

Weet je ik heb gewoon iets tegen mensen die willen uitpakken met iets dat niet van hun is... Ik koop het liever zelf...
Ieder zijn mening dus
 

leon-cupra

Forumguru
Je kunt evebgoed kiezen om maar met een wagen van 25000€ te rijden en die andere 25000 bij je

we kunnen hier over bezig blijven hoor... Ik heb ook meer dan die 22000€ extra loongekregen he! Wat wel meetelt voor vakantiegeld eindejaarpremie ziekte en pensioen...

Komt volgens me exact op hetzelfde uit dan.

Weet je ik heb gewoon iets tegen mensen die willen uitpakken met iets dat niet van hun is... Ik koop het liever zelf...
Ieder zijn mening dus
Tja, jouw baas betaalt ook jouw volledige loon. Dus eigenlijk betaalt jouw baas ook jouw Superb mee. Dus zie het verschil niet met een leasewagen. Denk dat je op dat vlak redelijk kort de bocht doorgaat. Maar zullen het hierbij laten. Eindeloze discussie. Laten we het maar terug hebben over jouw schitterende Superb ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
@Bart81 Ten eerste moet je werkgever wel akkoord gaan met een dergelijke constructie. Meestal kan je wel een leasewagen niet privé rijden en geen bijtelling hebben, maar daar wordt je loon niet hoger van, bruto dan. Netto wel, maar daarmee bouw je niks op. Daarbij, hoe hoger je bruto loon, hoe groter het bedrag dat je van je hypotheekrente terugkrijgt, dus je bruto "loonsverhoging" levert ook wat op. En in principe ook voor je pensioen, daar wordt gekeken naar je jaarinkomen op je jaaropgaaf, inclusief de bijtelling dus. Als je een hypotheek wilt sluiten kijkt men ook naar je jaarloon, inclusief bijtelling. Ook weer voorzichtig mee zijn dus, maar soms helpt het.
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een werkgever je loon vermeerderde met het leasebedrag dat hij kwijt zou zijn en dan jou prive voor een wagen liet zorgen.

Ten tweede zijn auto's even wat duurder in Nederland en de afwaardering dus des te groter. Jouw prachtige bolide kost hier geen €46K, maar zomaar €60K! Dat kan ik niet prive kopen. En hoeveel schrijf je dan af en hoeveel wegenbelasting betaal je, brandstof, onderhoud, banden zomer en winter.

Nu kan ik rijd een wagen rijden van €45K voor circa €350 per maand door slim om te gaan met de bijtelling en de cataloguswaarde laag te houden. Veel dure opties komen na levering en tellen niet voor de bijtelling namelijk, een maas in de wet. Voor €350 p/mnd rijd jij in Nederland privé geen wagen van €45K, op geen enkele manier. Alles wat er kapot gaat of schade en alle onderhoud inclusief banden zomer en winter (19") betaal ik geen cent meer aan. Brandstof in heel Europa kost me niets. In feite zie ik het als afkopen van de kosten voor het rijden. En. Dat ik dan niet helemaal vrij mag kiezen neem ik voor lief.

En uitpakken met iets dat niet van mij is, beetje te simpel gesteld denk ik. Ik betaal ook voor de auto en kies daarin in hoeverre ik "uitpak". Ik kan ook een Polo of Fabia pakken en minder betalen, maar betalen moet ik toch. Ik heb sowieso geen keuze om geen leasewagen te nemen. Ik zou liever een oude Jeep rijden met een V8, maar tenzij ik een hele strenge kilometer registratie bijhoud, kan ik de leasewagen ook niet uit de bijtelling houden. Geloof me, ik had een Jeep en heb het geprobeerd, maar de plaatselijke belastinginspecteur ging niet akkoord.:cry:
Maar we dwalen af, terug naar jouw limo:jaja:
 
Laatst bewerkt:
@Bart81Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een werkgever je loon vermeerderde met het leasebedrag dat hij kwijt zou zijn en dan jou prive voor een wagen liet zorgen.
Ik heb 'm. De werkgever die voorziet in een zogenaamde afzie regeling. Ik kan het leasebedrag bij mijn inkomen laten storten, maar dan zijn ook uiteraard alle reiskosten daarna voor mij.

Ik heb de rekensom gemaakt voordat ik de S3 bestelde. Addertje is dat het leasebedrag dan bruto inkomen is waar dus vrolijk 52% vanaf gaat. Besparen van de bijtelling plus het extra bruto inkomen was echt niet genoeg om 60.000 per jaar in een fatsoenlijke auto te rijden. Een oudje kopen en daar mee rond tuffen zou een zakcentje opleveren, maar of ik daar nu zo blij van wordt..?

Bij rijden met een lease auto geldt bij ons altijd een (co2 afhankelijke) eigen bijdrage waardoor mijn 21% Superb van €44k me netto ongeveer €500 kost. Ik heb er vrede mee. Rijd er een mooie auto van zonder de zorgen van een kilometerregistratie.
 

philippe bakker

Forumguru
Voorlopig is in belgie vooral de CO2 van tel. En met de RS valt dat voor mij nog redelijk mee. 70% van alle kosten Vd wagen mag ik aftrekken. Ok als ik een eco diesel had genomen dan was het 100% maar toen ik met deze een proefrit had gedaan wist ik genoeg. En hoeveel Me dit nu juist meer kost daar lig ik niet wakker van. Sowieso is voor mijn bakkerij een investering zoals mijn RS niet de grootste. Om maar iets te zeggen een goede oven kost meer dan 100.000 euro
 

Bart81

Forumguru
Vandaag bezoekje gebracht bij Mark voor enkele vcds aanpassingen...

Leuk om te zien hoe gedreven Mark hiermee bezig is!!

Volgende aanpassingen laten doorvoeren:

- ch/lh aangepast tot max 90 seconden
- drl icm achterlichten zonder kenteken en dashboard verlichting
- drl instelbaar vanaf boordcomputer
- wimpers tesamen aan met dagrijlichten -> oogt veel beter!!
- comfortknipper pinkers 4x
- comfort opening/sluiting inclusief dakraam
- gasrespons aanpassen
- hoeveel liter tot volle tank
- off road display
- ventilatorstand zichtbaar maken bij auto stand
- am functie uitzetten
- tsc trailer stability control activeren

Enkel stopwatch activeren was niet mogelijk blijkbaar... Beetje jammer maar geen ramp!

Thx @Antera

Geweldige service!!!:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
 

Stevo

Lid
Kan je eens een foto tonen van de wimpers icm drl?

Is de gasrespons beduidend voelbaar? In alle standen?

Comfort openen/sluiten incl dakraam: wilt dus zeggen dat als je dakraam open staat, dat bij het sluiten van de wagen het dakraam mee toegaat?
Kan je die optie laten instellen voor enkel het sluiten ervan, zonder de comfort opening en verschuiving stoel te laten activeren @Antera?

Wat was die tsc weer juist? Moet je daar een bepaalde optie voor hebben buiten de trekhaak?
 

Bart81

Forumguru
Kan je eens een foto tonen van de wimpers icm drl?

Is de gasrespons beduidend voelbaar? In alle standen?

Comfort openen/sluiten incl dakraam: wilt dus zeggen dat als je dakraam open staat, dat bij het sluiten van de wagen het dakraam mee toegaat?
Kan je die optie laten instellen voor enkel het sluiten ervan, zonder de comfort opening en verschuiving stoel te laten activeren @Antera?

Wat was die tsc weer juist? Moet je daar een bepaalde optie voor hebben buiten de trekhaak?


Gasrespons is wel voelbaar hoor. Is geen super groot contrast maar wel merkbaar dat hij sneller reageert.

Ramen en dak gaan inderdaad dicht bij sluiten mits inhouden van de sluittoets van de bediening. Volgens mij kan antera inderdaad instellen dat hij enkel sluit en niet persé comfort opening moet doen.

Tsc trailer stability control-> moest een aanhanger of caravan door een reden beginnen slingeren, detecteerd de wagen dat en gaat de wagen zelf actie ondernemen om het slingeren tegen te gaan. Bestaat al wel een topic over.

Kan geactiveerd worden bij een af fabriek gemonteerde trekhaak.

Hier foto van drl met wimpers

image.jpeg
 

Antera

Donateur
Mooi! Hoe lang was hij bezig met deze lijst?


iets langer dan normaal mede komend door de nieuwe software en daarnaast door een klein foutje van de software een klein probleempje op moeten lossen waardoor de DRL niet meer juist werkte. Al met al een uurtje bezig geweest.

@B.Stuurder de wimpers zijn standaard led als je ze erin hebt zitten met dynamic light assist

@Stevo je kan idd een van beide laten coderen geen probleem.

Al met al weer en blij lid en je hebt een super mooie en vooral overcomplete auto :thumbsup:
 

Bart81

Forumguru
iets langer dan normaal mede komend door de nieuwe software en daarnaast door een klein foutje van de software een klein probleempje op moeten lossen waardoor de DRL niet meer juist werkte. Al met al een uurtje bezig geweest.

@B.Stuurder de wimpers zijn standaard led als je ze erin hebt zitten met dynamic light assist

@Stevo je kan idd een van beide laten coderen geen probleem.

Al met al weer en blij lid en je hebt een super mooie en vooral overcomplete auto :thumbsup:
Thx @Antera dankzij jou nu nog net iets overcompleter!!:tegek:
 

Bart81

Forumguru
@Antera is het misschien later nog mogelijk die stopwatch bij te activeren? Of weet je nu al dat het zeker nooit gaat werken?

Misschien nog eens uitzoeken hoe je de witte kleur echt wit zet bij my 2017 en dat het ook op schermpje mee wit blijft? Je weet wel wat ik bedoel hé...

Gr
 
Bovenaan Onderaan