Het grote S3 levertijden topic

Bram1984

Nieuw lid
Mijn superb Combi 2.0 diesel (lease) door leasing besteld eind Februari 2016. verwachte levertermijn begin augustus. Gisteren mail gekregen van de garage. Bestelling uitgesteld naar Februari 2017!!!!

en ineens natuurlijk geen reacties meer op mails, en aan de telefoon zeggen ze dat ze zullen terugbellen, maar dat doen ze ook niet. Toffe jongens daar bij Skoda

leon-cupra

Forumguru
Blijkbaar zware problemen bij de productie? Bepaald onderdeel dat niet door de kwaliteitscontrole gaat? Of sjoemelsoftware part two??:pieker::pieker:

sandervdw

Actief lid
@sandervdw is er bij jou al een datum vastgelegd dat je hem kan ophalen?

Mijn huidige leasecontract loopt nog tot midden september, dus zal dan pas ergens zijn (mijn eerste beloofde leveringsdatum was ook september, vandaar). Maar dat heeft enkel met regeling met leasingmaatschappij te maken, niets met Skoda.

Maar normaal zo'n 2 weken nadat de garage hem binnen heeft, ze moeten eigenlijk enkel de platen nog aanvragen bij de leasingmaatschappij en de laatste details klaarzetten.

@leon-cupra Of niet gerekend op de aantallen die besteld worden. Als D'ieteren meer bestellingen krijgt dan begroot en de buurlanden krijgen minder bestellingen dan in de begroting valt er vast wel wat te schuiven. Heb alleen de indruk dat de S3 overal wel goed loopt en dan is het gewoon op en beginnen er productieplaatsen door te schuiven naar 2017

dirkr

Senior Member
Zal vooral ook zijn door de initiële problemen die ze hadden met de toelevering (pano dak, stratos velgen,..)
Dan schuift alles natuurlijk wel wat op als je "standaard" uitrusting niet leverbaar is.

Ik stond origineel gepland voor de laatste week van September maar hij zou nu al geleverd worden 3/4de van augustus. Langzaam schuiven de data dus toch iets naar voor :) Eens in de garage hangt het weer veel af van hoe meewerkend de garage/leasemaatschapij is..

leon-cupra

Forumguru
@Superb III combi , als levertermijnen zo ver achteruit geschoven worden, is er wel wat meer aan de hand dan het grote succes. En moest het omwille van het succes zijn, worden dealers veel sneller ingelicht over de opgelopen levertermijnen.

Bij mercedes hadden ze ook plots oplopende levertermijnen van de C300h, in eerste instantie zogegzegd ook het succes, daarna bleken er problemen te zijn met de batterij.

benderke

Actief lid
Mijn superb Combi 2.0 diesel (lease) door leasing besteld eind Februari 2016. verwachte levertermijn begin augustus. Gisteren mail gekregen van de garage. Bestelling uitgesteld naar Februari 2017!!!!

en ineens natuurlijk geen reacties meer op mails, en aan de telefoon zeggen ze dat ze zullen terugbellen, maar dat doen ze ook niet. Toffe jongens daar bij Skoda

Net ff gebeld - ook mijne zou nu maar in februari 2017 beschikbaar zijn :(

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

benderke

Actief lid
Lap, reken er dan maar op dat er een fout bij een bepaalde component zit. Ik voel een recall komen.

Mss een probleem met bepaalde versie's waardoor de l&k bijvb er vroeger doorkomen en de greenlines later...

Mss moet ik gewoon een ander merk bestellen / een stockmodel - ik dacht dat wa via leasing kostenloos kunnen wijzigen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

dirkr

Senior Member
Net nog eens ingelogd op myskoda.be krijg ik opeens toch wel geen popup "uw wagen is besteld" en vind ik een menu met de "status van uw order" :)

upload_2016-8-3_15-32-37.png

Leuke verrassing :yeah:

dirkr

Senior Member
Maar uw geschatte levering gaat pas ingevuld zijn als hij al bij de garage staat hoor ;)
Kan wel maar toch al blij dat hij 29/7 in productie is gegaan.. das toch al een soort van bevestiging :)

@benderke gewoon via de site zelf kan je registreren.
Dat is de site waar je ook je onderhoud kan bijhouden en online een afspraak maken. (audi en vw hebben net hetzelfde)
Je kan dan zelf je wagen toevoegen als je al een chassisnummer hebt maar bij een nieuwe bestelling voegt de dealer die blijkbaar al toe als order.

dirkr

Senior Member
8/6/2016 en we zijn nu 3/8/2016.. minder dan 2 maanden zou wel een record zijn hier op het forum denk ik dan ;)

dirkr

Senior Member
Dat is inderdaad misschien een iets mindere service bij Skoda dan Audi.
Mijn collega's die een Audi besteld hadden kregen hier een info brochure over in een welkomspakket.

Ik ken de site nu toevallig omdat ik via het werk vaak voor D'Ieteren moet werken en die websites zelf ooit getest heb als deel van een opdracht :)

Wolfs

Lid
Belooft niet veel goeds als ik tegen eind volgende week mijn definitieve bestelling kan doorgeven...
Net op het moment dat de levertermijnen schijnbaar dalen, lees je dit weer allemaal...

Bovenaan Onderaan