Het grote S3 levertijden topic

Wolfs

Lid
Dat is 9 maand, de voorlopige levertermijn toen ik in januari bestelde was ook september. Uiteindelijk stond hij bij de garage in juli...

Ja de verkoper zei me wel dat dit een voorzichtige levertermijn is, en dat het korter kan, zonder evenwel garantie te geven.
Blijft natuurlijk wel héél lang voor zo een volumemodel vind ik

xplain

Forumguru
Ja de verkoper zei me wel dat dit een voorzichtige levertermijn is, en dat het korter kan, zonder evenwel garantie te geven.
Blijft natuurlijk wel héél lang voor zo een volumemodel vind ik

Te gek voor woorden!

Sent from my iPhone using Tapatalk

xplain

Forumguru
Net toch ook eens naar m'n dealer gebeld. Vermoedelijke leverdatum februari 2017. Besteld op 29 juli

Sent from my iPhone using Tapatalk

Laatst bewerkt:

Bram1984

Nieuw lid
mijne besteld op 24 februari: laatste update van de dealer. auto zal tussen 01/09 en 31/11 in België aankomen... M.a.w in December laten we je weten dat het voor volgend jaar zal zijn...

Begin al serieus spijt te krijgen van mijn bestelling...

sandervdw

Actief lid
mijne besteld op 24 februari: laatste update van de dealer. auto zal tussen 01/09 en 31/11 in België aankomen... M.a.w in December laten we je weten dat het voor volgend jaar zal zijn...

Begin al serieus spijt te krijgen van mijn bestelling...
Die spijt gaat over eens hij er is hoor ;).

canakris

Nieuw lid
Ik wil ook graag een S3 combi (lease) bestellen maar met pano dak en ze schatten de levertermijn pas mei/juni 2017 en dat is echt te lang voor mij terwijl de passat mid-november al geleverd zou kunnen worden...dilemmas!!!

sandervdw

Actief lid
Ik wil ook graag een S3 combi (lease) bestellen maar met pano dak en ze schatten de levertermijn pas mei/juni 2017 en dat is echt te lang voor mij terwijl de passat mid-november al geleverd zou kunnen worden...dilemmas!!!
Als dat komt door het pano dak, dan gaat diezelfde vertraging ook komen bij de passat (die gebruiken namelijk hetzelfde dak). De passat had initieel ook een levertijd van meer dan een jaar, dus om op safe te spelen zou je dan al buiten de VAG stal moeten kijk hoor.

canakris

Nieuw lid
Als dat komt door het pano dak, dan gaat diezelfde vertraging ook komen bij de passat (die gebruiken namelijk hetzelfde dak). De passat had initieel ook een levertijd van meer dan een jaar, dus om op safe te spelen zou je dan al buiten de VAG stal moeten kijk hoor.

Interessant om te weten want de VW dealer zei (en ik zag het op zijn scherm) tussen mid october-mid november. De skoda dealer zei direct, Superb is mei2017, en als je pano dak wilt tel er dan maar 2 maand bij.

Hmm, vreemd

B.Stuurder

Forumguru
Belachelijke levertijden. Het is toch geen handgemaakte supercar. Heel vaak is voor leaserijders opgenomen in de voorwaarden dat een auto in 6 maanden geleverd moet worden, dus dan heb je sowieso een probleem met de S3.
En particulier is het ook niet fijn, je kunt wel dood en begraven zijn in de tussentijd.

canakris

Nieuw lid
Ja, echt belachelijk! Wie wil nu een jaar wachten op zijn auto, toch als er bij concurrenten meer of minder dezelfde modellen te vinden zijn. Dit kan toch niet anders dan de verkoop fnuiken.

Toch wel vreemd dat je op andere fora totaal andere dingen leest (o.a. Briskoda forum), daar spreken ze van 10-12 weken tussen bestelling en levering. Zelfs levering in Australië spreekt men over 4 maand.
Er is toch serieus iets mis bij D'Ieteren België...

Nvanders

Nieuw lid
Vandaag heeft de LM mijn S3 Combi AB besteld en de voorlopige leverdatum is nu nog 4 nov maar ze zeiden er wel bij dat hier geen rechten aan ontleend kunnen worden :nailbiting:.
Ik heb in ieder geval geen pano dak. Op mijn amb bus alleen zonneschermen in de deuren en verkeersbord herkenning. Hopelijk scheelt dat weer in de levertijd

De_Sam

Lid
Net eens met de dealer gebeld, ik heb mijn superb combi besteld op 5 juli 2016 en gaat blijkbaar 8 maart 2017 uit de fabriek rollen.
Dan zal het wel nog eventjes duren voordat ik er zelf mee kan rond rijden.
Had eigenlijk stiekem gehoopt op januari maar ja geduld is een schone deugd zeker?

Jan A

Actief lid
Ik heb in ieder geval geen pano dak. Op mijn amb bus alleen zonneschermen in de deuren en verkeersbord herkenning. Hopelijk scheelt dat weer in de levertijd
De mijne zou in week 35 (van dit jaar) van de band rollen, maar de dealer vindt hem niet terug in het systeem. En die van jou heeft zo ver op voorhand al een datum gekregen? Grapjassen!
Ik zou er niet te veel geloof aan hechten als ik jou was.

Nvanders

Nieuw lid
De mijne zou in week 35 (van dit jaar) van de band rollen, maar de dealer vindt hem niet terug in het systeem. En die van jou heeft zo ver op voorhand al een datum gekregen? Grapjassen!
Ik zou er niet te veel geloof aan hechten als ik jou was.
Daar ben ik inmiddels ook wel achter.

Volgens mijn dealer staat mijn wagen ondertussen sedert 2 augustus op status 'Bij importeur', maar ze hebben nog steeds niet kunnen bevestigen of die daar nu al staat of nog op transport is, en wanneer de aflevering precies gaat plaatsvinden...

Productie zou op 28 juli zijn gebeurd...

Ik vind het toch vreemd dat het allemaal zo lang duurt voor ze een concrete afspraak kunnen geven...

Bovenaan Onderaan