Het grote S3 levertijden topic

EGorseling

Senior Member
Het is zo druk bij de dealer, eerder kon niet ;)
Dank @BadBert
Nog wel lang hoor :)

Ik vind het het belangrijkste dat er zekerheid is over de datum.....jippie!

DavidV

Forumguru
Er is licht aan het eind van de tunnel ! De wagen staat nu al 3 weken op week 15, en status is nu naar bevestigde productie door fabriek gegaan :cheer::cheer:
Als ik begin mei kan rijden, heb ik 7 maanden mogen wachten... maar hij is op komst !! :dankje::yeehaa::cheers:

Level42

Forumguru
Getverderrie......ik heb er eigenlijk nog niet zo'n last van gehad, maar nu het zo dichtbij komt word ik toch behoorlijk ongeduldig !!!

Volgende week gaan ze mijn S3 in elkaar schroeven.....de dealer hoopt hem in week 12 af te leveren, als alles mee zit.....

Herman2012

Nieuw lid
Morgen een leuke dag, vanuit het Noorden naar Brabant rijden om mijn volgende wagen op te halen.

Vorig jaar in oktober is mijn volgende SuperB besteld en de auto staat al klaar sinds de kerstdagen bij de dealer. Mijn huidige SuperB loopt pas deze maand uit de lease. Het wachten vind ik op zich niet zo erg, financieel gezien is het de slimste keuze.

Morgen kan ik hem ophalen dus het begint nu wel te kriebelen, altijd leuk om een nieuwe auto te rijden.

Ga wel van een Combi naar een LB omdat ik de nieuwe LB gewoon een schitterend model vind.

Superb Ambition Businessline
1.6 TDI Greentech 88 kW 120 pk 7 versn. DSG

Ik lees op het forum allerlei problemen over opties, leveringen, levertijden enz. Wellicht heb ik dan net alle juiste opties gekozen maar ik ervaar deze problemen helemaal niet, ook niet bij mijn collegae.

Bijlagen

• skoda opties.JPG
    skoda opties.JPG
    39,3 KB · Weergaven: 53
Het lijkt erop dat ik er m.b.t. de levertijd nog niet eens zo slecht van af kom...

Week 03-2016 besteld, week 11-2016 aflevering (bevestigd). Valt wel mee dan toch?

Geen bijzondere opties, behalve alcantara interieur en sunset. Kan niet wachten...!

Het was zeker geen voorraadmodel.

Het gaat om een combi in 2.0tdi, 150pk, handgeschakeld, quartz grey. Naast de genoemde alcantara bekleding, sunset en andere wielen verder geen bijzondere opties.

Ik heb door de dealer bevestigd gekregen dat de auto deze week vanuit de fabriek wordt verwacht en dat deze naar alle waarschijnlijkheid ergens volgende week aan mij wordt afgeleverd.

In vergelijking met andere verhalen die ik in dit topic lees nog niet zo verkeerd, toch?

Tjaf

Nieuw lid
Mijn SIII Combi - Style:
- 1.6 TDI
- Business grey met zwart Lederen zetels (gewoon leer, geen alcantara)
- Pack Style Comfort (Zetelverwarming, Verwarmde voorruit en sproeiers, Park Assist, Light Assist, Rear camera, 220V) --> En de 220V zat er bij mij dus gewoon in - vorige week geleverd.
- Pack Style GPS (Maxi Dot, Columbus, phonebox)
- Pack Style Premium (extra airbags, elektrische zetels, Kessy)
- Lane assist
- Blind Spot Detection
- Travel Assist
- Zwenkbare trekhaak
- 17" Stratos/Zeus --> 1 week na de bestelling kon de dealer mij al melden dat Stratos niet leverbaar waren (of in elk geval kon hij geen leverdatum melden als ik Stratos zou kiezen) en ik heb toen dus meteen beslist om dan maar de Zeus te plaatsen.

Besteld: 6 Oktober 2015
Geleverd: 4 maart 2016 (Was me bij bestelling 9 Maart beloofd).

Besteld in Belgie (rond het Leuvense)

Ik heb die van mij afgelopen weekend besteld. Leverweek is vooralsnog week 25.

Uitvoering: 1.4 ACT Style Business
Opties:
- ACC
- DCC
- 19 inch phoenix
- Sunset
- wegdraaibare trekhaak
- Moon white metallic lak

Mag toch hopen dat de achteruitrijcamera er gewoon op zit. Ik wist dat ik eigenlijk alle standard opties van mijn uitvoering gewoon in de offerte had moeten laten zetten na alle verhalen hier op het forum.

Vandaag door de dealer gebeld dat mijn S3 in week 23 geproduceerd zal worden. Ik zit dus na de befaamde productie week 22. Er blijkt dan ook niet meer een achteruitrijcamera op te zitten. Daar kon ik uiteraard wel voor bijbetalen a €490 euro. Heb toen aangegeven dat ik dit niet zo netjes vond en dat ik met de LM wel even contact zou opnemen om te kijken wat ik hier aan zou gaan doen. Half uur later word ik weer door de dealer gebeld. Verkoper had even met zijn leidinggevende overlegd en die weer met Skoda Nederland. Ze kunnen mij kosteloos alsnog de achteruitrijcamera geven. Echter betekent dat automatisch ook een achterruitwisser omdat dat vanaf week 22 aan elkaar gekoppeld is.

Nou vind ik dat dus echt lelijk een achterruitwisser op een sedan model en ik twijfel of ik dan wel voor de achteruitrijcamera moet gaan. Volgens de dealer kan de achterruitwisser er niet achteraf afgehaald worden zonder dat je daar iets van blijft zien.

Weet niet of het uberhaupt mogelijk is om de achteruitrijcamera achteraf nog te monteren? Denk dat dat niet hetzelfde zal zijn als affabriek helaas...keuzes keuzes...

RefleCs

Forumguru
Yep er zijn altijd alternatieven mogelijk. Maar zoals je zelf al aangeeft dan is het niet zo afgemoteerd als af fabriek. Hoewel ik mij afvraag wat het verschil is met een aftermarket unit.

Bart81

Forumguru
Heel dit verhaal rond my 2017 is dit alleen van toepassing in nederland? Of ook in belgie?

Kan toch moeilijk geloven dat ze zomaar ineens achteruitrijcamera kunnen weglaten als je deze in een pakket of optie gekozen hebt???

EGorseling

Senior Member
Hele rare combinatie wisser met camera. Ik krijg volgende week mijn auto (style bl hb) met camera zonder wisser achter. Dus eventueel zou je kunnen betalen voor die wissers maar dat ze die niet plaatsen. Zoiets als een patatje speciaal zonder ui. Of zoiets.
Heel eenvoudig voor die gasten in de fabriek om die wisser niet te plaatsen en de camera wel.....lijkt me.
Ik ben blij dat ik vorig jaar al had besteld en dat ik volgende week mijn auto mag ophalen.

dirkr

Senior Member
Heel dit verhaal rond my 2017 is dit alleen van toepassing in nederland? Of ook in belgie?

Kan toch moeilijk geloven dat ze zomaar ineens achteruitrijcamera kunnen weglaten als je deze in een pakket of optie gekozen hebt???

Ik hoop het verdorie niet..
Denk dat ik mijn superb ga afhalen met de volledige optielijst als checklist..

Een 220V aansteker die mist kan ik nog mee leven.. foute velgen word al lastiger.. maar een optie als de achteruitrijcamera vind ik toch wel net iets groter..
Morgen toch eens horen bij D'Ieteren wat hun visie hier op is

Bart81

Forumguru
@dirkr zet het relaas achteraf hier maar op het forum dan...
Ik denk dat ik stillaan ga stoppen met dit forum te lezen... Krijg het stillaan benauwd van die freaky verhalen hier:nailbiting:

Ik vind gewoon als je een wagen configureerd en besteld, dat je hem ook zo moet krijgen!!! Daar teken en betaal je voor...
Als ze effectief beginnen met zulke opties of functies weg te laten zou ik toch sterk overwegen de wagen niet te accepeteren bij aflevering...

andrehj

Forumguru
Hele rare combinatie wisser met camera.
Dat is een technische noodzaak: Het schijnt dat de camera te snel vuil wordt en nu samen met de achterruitensproeier wordt schoongespoeld. Die ruitensproeier heb je alleen bij een achterruitenwisser, vandaar de koppeling.
Overigens is een achterruitenwisser hartstikke handig, ik zou em sowieso niet willen missen.

Bovenaan Onderaan