Goofy@5E

Forumguru
Hierbij een filmpje van de O3 met dv+, koude start en het geluid is niet van een top kwaliteit, gefilmd met een H P7, is het enige wat ik heb, in het echt is het wel veel beter te horen, moet nu wel zeggen dat het geluid met de motorkap dicht wel veel hiervan wegneemt (isolatiemat aanwezig), maar daar is het me nu wel niet om te doen, het zijn de prestaties en het gevoel in ,,de rechtse,, waar ik het om gedaan heb:D

 

Witte76

Forumguru
mooie mods, kan niet wachten tot ik mijne rs230 aankomt. Ga wel veel werk hebben met alles om te bouwen op LED's maar dat is plezant werk. Fijn dat ik via hier de juiste lampjes uit de juiste winkels kan bestellen. Prima werk:D . Het enige waar ik schrik voor heb zijn de spiegels demonteren. :dankje:
 

Goofy@5E

Forumguru
@Witte76 gewoon aan beginnen, maar doe het niet bij koud weer, de kunstof klips kunnen afbreken,

De volgende updates komen er aan, besteld maar nog niet alles is binnen

- dogbone insert van motorsport 034 (onderweg)

-turbo outlet van Hg motorsport (onderweg)

-downpipecover skoda octavia greenline (binnen)

-vervanging van middendemper, supersprint denk ik (binnen)

Als alle onderdelen binnen zijn, en we hebben tijd begin ik er aan,

Grtz K.
 

oco1979

Forumguru
nice update.

dv+ heeft dus merkbaar beter resultaat.

zeg zelf niet echt pk bij maar betere gasrespons.

Denk dat de druk vooral stabiel blijft en direct reactie heeft dan OEM.

Als je zelf merkbaar verschil voeld is dat super :D.

Succes met de verder update.

Vooral posten die handel met foto's :thumbsup:
 

Mettes

Forumguru
Is er zaagwerk nodig voor de vervanging van de middendemper,Kris?
Dit ga ik met veel interesse volgen.
De DV+ staat ook nog op mijn todo-lijstje.
 

Goofy@5E

Forumguru
@Mettes , volgens mij niet dat ik zo snel kunnen kijken heb, maar daar ik met die stomme vloer men fos nog nie kan gebruiken kan ik er niet goed onder voor te kijken, ga de krik in het we is onder duwen, laat je iets weten, post het hier Geert
 

Goofy@5E

Forumguru
Tijd voor een paar updates.......:pieker::pieker::pieker:
  1. Downpipecover van de greenline modellen, geen probleem, alles plug en play
  2. Vervang buis van de midden demper.....oeps....op zen eigen normaal geen probleem, was het niet dat de uitlaat in één stuk doorloopt van aan de downpipe tot de achterdemper, is goed te doen, maar als ik deze moet doorslijpen(@Arco ), wat wel zou gaan, ik zit tegen de wand van de benzinetank, dus als je het veilig wil is het heeeeel de handel eronderuit wippen, heb ik dan ook niet gedaan, niet zo erg gewoon effe ,, in wacht ,, geplaatst, dus deze heb ik dan ook niet uitgevoerd, ga er effe over broeden,
  3. En als laatste de insert dogbone van motorsport 034...........................???:nailbiting::pieker::nailbiting::pieker:

Hieronder de fotokes natuurlijk,

Als eerste de onderdelen,

DP Cover staat oem op de ,, greenline ,,

IMG_20160220_133533 - kopie.jpg

Vervang buis, niet nieuw, over gekocht van een forumlid, rvs 2.5''

IMG_20160220_133331 - kopie.jpg

En de dogbone als laatste

IMG_20160220_133815 - kopie.jpg

IMG_20160220_133826 - kopie.jpg

Zoals je kunt zien is de middendemper één geheel, wat ik wel opgemerkt heb is dat er centerpuntjes ingeklopt zijn waar je hem kun doorslijpen, maar je moet alles laten zakken of eronderuit halen, slijpen naast de benzinetank is en blijft een gekke onderneming, risico ga ik niet nemen, wordt vervolgd

IMG_20160220_131442 - kopie.jpg

En als laatste foto kun je DP cover en de insert zien geplaatst......

IMG_20160220_141752 - kopie.jpg
IMG_20160220_141802 - kopie.jpg

Over de insert:

Zeer gemengde gevoelens over, is in een wip geplaatst, geeft een enorm verschil (mijn mening), je voelt het meteen als je start, er gaat een trilling door die je helemaal niet gewoon bent, dan het rijden, dus met dsg he, het schakelen vind ik een iets ruwer door komen naar het interieur, de motor als je in D rijdt maakt ook meer geluid, je zou kunnen zeggen dat je op het geluidsniveau zit van S maar dan zonder onze virtuele geluidsproducent, alles is gewoon ruwer en minder comfortabel, lawaai en trillingen, eerlijk gezegd, ik weet nog niet of ik hem eronder ga houden, ga er nog een paar keer mee rijden, en wie weet, kwa quotering geef ik het een 5/10, klein beetje een tegenvaller....wordt vervolgd, heb nu weer een paar zaken om over na te denken,

Grtz en veel leesplezier,
Kris,
 

Mettes

Forumguru
Dogbone heb ik over gelezen.
Uw bevindingen werden ook hierin aangehaald nl meer trillingen,geluid enz.
Waarvoor heb je de DP-cover nodig,Kris?
 

Goofy@5E

Forumguru
Dogbone heb ik over gelezen.
Uw bevindingen werden ook hierin aangehaald nl meer trillingen,geluid enz.
Waarvoor heb je de DP-cover nodig,Kris?

De cover heb ik geplaatst, waarom, gewoon een betere afwerking vind ik, word op de ,, greenline,, geplaatst voor betere stroomlijn en aan een lagere co2 te bekomen,
Wat betrefd de dogbone hij gaat er terug onderuit, wil een snelle wagen, optisch mooi, maar dit is niks voor mij, dan boet ik liever een beetje comfort in met hem iets dichter tegen de grond te brengen, de insert is goed voor de liefhebber van mechanische geluiden in het interieur, was een slechte investering punt, beschouw het maar als leergeld,
 

Goofy@5E

Forumguru
Kleine update: Heb deze morgen de insert er terug uitgewipt, echt niks voor mij, zou ik deze aankoop overdoen moest ik weten wat ik nu weet ZEKER NIET, moesten er leden hier zijn die deze aankoop overwegen denk er eerst eens goed over na, ik stel de mijne graag ter beschikking als testcase voor de gene die het toch moesten overwegen, verkopen doe ik niet, als je eens wil uittestenlaat maar iets weten, ik heb versie 2.
Grtz K.
 

cerdo

Actief lid
Heb een vraagje ivm de vervanging naar LED in de spiegels. Klikken de spiegels er makkelijk uit ?
 

Goofy@5E

Forumguru
Heb een vraagje ivm de vervanging naar LED in de spiegels. Klikken de spiegels er makkelijk uit ?

Ik heb het gedaan zoals in het filmke van superskoda, viel heel goe mee.

Of je kunt ook eens kijken op het YouTube kanaal van hallowman, vind dit filmpje iets beter,
Spiegel naar buiten kantelen volledig, daarna je vingers binnen kant ertussen en voorzichtig naar achter drukken en hij komt los, maar heb het nogal gezegd, ben geen voorstander van dit te doen bij kouder weer, kans op afbreken van clips en we willen echt niet weten wat zo een zelfdimmende/verwarmde spiegel kost, kleine tip, verwarm alles een beetje met een haardroger
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan