Superb 3 Dat doet-ie best wel goed, maar dat dan weer niet!

MarsMars

Senior Member
:jaja: Dat inparkeren met de parkeerhulp doet-ie best goed: achter nog 60cm ruimte, voor nog 40cm ruimte en tot mijn verbazing altijd strak met zijn wieltjes tegen de stoeprand!

34xknb4.jpg
2rxzj2r.jpg

a4mq00.jpg
5buykm.jpg

:jaja: Ook het openen van de achterklep met de voet gaat elke keer goed!

:jaja::(:mad: De ACC is vaak handig, en soms ergerlijk voor de andere automobilisten vanwege de grote afstand met mijn voorganger. Het blijft een reactief systeem dat niet een paar auto's vooruit kan kijken!

:jaja::( De verkeersborden herkenning is best makkelijk, maar ook vaak zo verwarrend als wat met twee wegen naast elkaar: op de weg mag je 70, ernaast 30 en als de 30 bij de 70 komt staat er een einde verbodsbord: er wordt nu afwisselend 70, 30 en 80 getoond in het display!

:jaja: Apple CarPlay doet het ook uitstekend: kan ik lekker Kaarten als navigatie gebruiken incl. de aanduidingen van actuele vertragingen van TomTom!

:cheer:DCC is geweldig!

:cheer:Net als het panorama dak!

:yeehaa:De ruimte voor de achterpassagiers en de spullekes in de kofferbak is fenomenaal!

:sterretjes:Waarom loopt die TDI stationair nu vaak 1.000 toeren of meer? Al dat onnodige kabaal!

:arghh: Vakjes zat voor spullekes, maar waarom geen 12V en USB aansluiting in de armsteun voor mijn iPod en andere electronica? Waarom nu toch die kabelrommel vanuit de middenconsole voor en middenconsole achter? Of heb ik weer wat in het instructieboekje gemist?

:maakmegek:AAL (Adaptive Audi Lighting) werkt als een zonnetje...

:deuk: De ruim 600W uit het Canton systeem doet de auto in comfort stand lekker meedeinen!

:sterretjes:Nou heb ik zoveel knopjes op het stuur zitten: maar geen enkel knopje is in staat om de rechter draaiknop van de multimedia na te doen. Dat is weer niet zo handig met door de muzieklijst heenscrollen!

:arghh: Met de eerste twee tanks is het verbruik 1:16. Dat deed mijn oude 2.5 V6 CDTI toch beter!

:deuk:De blik op de gezichten van de Mercedes eigenaren als je Aufmachen! roept naar je auto (achterklep gaat open omdat je stiekem op de afstandsbediening drukt) als je met je volle boodschappentas aankomt is priceless!

En zo zullen er de komende tijd nog wel meer plus en min punten gaan opvallen :shutup:

Dewinteb

Actief lid
Hahaha:maakmegek:die met die klep is leuk he, ik zeg regelmatig 'ok kit, open up the trunk'. Die doet t ook goed:D

Ruudk

Nieuw lid
Waarom loopt die TDI stationair nu vaak 1.000 toeren of meer? Al dat onnodige kabaal!

Trap je koppeling maar eens dieper in en je zult zien dat toerental terug gaat.
Laatste centimeter maakt het verschil.

Ruud

Sonck

Lid
@Ruudk: dat is een automatische gasinstelling om niet stil te vallen bij het aanzetten, op een helling is dit zelf heel handig ! en als je een aanhangwagen trekt een onmisbare hulp.
ik rij nu met een A4 en die heeft dat ook, de andere VAG wagens hebben dat al langer. nu is dat standaard op de nieuwe Skoda's.
Yep gewoon je ontkoppeling compleet inhouden en dan draait hij rustig onder de 1000tpm

Michel

Forumguru
AAL (Adaptive Audi Lighting): is dat niet de optie waarbij de linker hendel achter het stuur is weggelaten, onder het mom van "Less is nothing"? :)

Brebelco

Actief lid
Heb je de amundsen of de columbus?
Kan je je ipod bedienen (volgende nummer selecteren) via je stuur als je hem aansluit?

Level42

Forumguru
Volgens mij moet je de ACC afstand in kunnen stellen, althans collega met een Passat die het heeft vertelde mij dat en de Youtube video van een Octavia die ermee uitgerust is geeft dat ook aan.

MarsMars

Senior Member
Heb je de amundsen of de columbus?
Kan je je ipod bedienen (volgende nummer selecteren) via je stuur als je hem aansluit?
Ik heb de Columbus. Het navigeren door de iPod gaat met de vooruit en achteruit toetsen links op het stuur. Helaas is dat de enige bediening die ik heb kunnen ontdekken. Een niveau omhoog of ff ergens doorheen scrollen gaat niet...

Volgens mij moet je de ACC afstand in kunnen stellen, althans collega met een Passat die het heeft vertelde mij dat en de Youtube video van een Octavia die ermee uitgerust is geeft dat ook aan.
Yep, die kun je instellen. Het rotte is dat ik dat elke keer als ik ACC aanzet moet doen.
Verder blijft de afstand erg groot. Denk een seconde of 2 qua instelling op zijn kortst, terwijl ik meestal tussen de 1.2 en 1.5 sec van mijn voorligger zit, net als de meeste andere...

Trap je koppeling maar eens dieper in en je zult zien dat toerental terug gaat.
Laatste centimeter maakt het verschil.
Weer wat geleerd!

kentim

Actief lid
Ik erger mij kapot aan de melding: Stuur overnemen. Dit verschijnt in het schermpje vd boordcomputer als je lane assist aan hebt staan. je hebt je hand gewoon aan het stuur, maar de melding blijft voortdurend komen. Echt irritant. Op een ritje van Venlo naar Eindhoven bijvoorbeeld komt het, ongelogen, misschien wel 20 a 30 keer in mijn scherm te staan. Dan "schommel" ik een beetje met het stuur, en dan gaat het weer weg.. Iemand anders ook last van? (Dis is alleen als je adaptive lane assist aan hebt staan uiteraard, dan krijg je van die oranje strepen in het hulpsystemen schermpje zodat je weet dat de auto zelf tussen de lijnen blijft)

Giant

Forumguru
@kentim, dan zit er maar één ding op: lane assist uitschakelen in het menu hulpsystemen in je maxidot. Of je moet jezelf inderdaad de gewoonte aanwenden om het stuur niet helemaal stil te houden maar geregeld een klein beetje te bewegen. Maar ik begrijp waar je op doelt, dit is de enigszins irriterende keerzijde van lane assist. Geen idee hoe andere auto fabrikanten dit geregeld hebben.

kentim

Actief lid
@kentim, dan zit er maar één ding op: lane assist uitschakelen in het menu hulpsystemen in je maxidot. Of je moet jezelf inderdaad de gewoonte aanwenden om het stuur niet helemaal stil te houden maar geregeld een klein beetje te bewegen. Maar ik begrijp waar je op doelt, dit is de enigszins irriterende keerzijde van lane assist. Geen idee hoe andere auto fabrikanten dit geregeld hebben.

Haha ja ok, dat had ik ook al door.. Maarja, is jammer want ze bouwen t er niet in om het vervolgens uit te zetten.. Voeg me alleen af of er meer hetzelfde probleem hebben.. het is namelijk niet een klein tikje, ma moet stuur toch best wat bewegen om de melding weg te krijgen (ong centimeter)..

Canon-Eye

Forumguru
dit is de enigszins irriterende keerzijde van lane assis
"Enigszins"?
Zou ik werkelijk bloedirritant vinden...!

Vooral als je personen in de auto hebt met aanleg voor wagenziekte - die kunnen doorgaans heel slecht tegen die kleinere slingeringen die je ook wel ervaart bij mensen die van nature een beetje onrustig sturen.
Worden er met die lane assist ook extra kotszakken meegeleverd?

Bovenaan Onderaan