Zwarte streep op voorruit

Ik ben bezig met het inbouwen van een JVC KW-510RE in een Fabia II (goedkoopste model dat ik kon vinden met USB aansluiting). Een Skoda inbouwset zit erbij. Het enige waar ik tegen aan loop is dat de nu in de Fabia gemonteerde Swing autoradio aan 2 antennes is aangesloten, één op het dak en één in de voorruit, zoals ik hier lees.

Heeft er iemand een tip welke van die twee ik het beste kan gebruiken en welke waar aan de dubbele stekker zit?

Bedankt,
Jurriaan
 

EdK

Forumguru
Het enige waar ik tegen aanloop is dat de nu in de fabia gemonteerde Swing autoradio aan 2 antennes is aangesloten, één op het dak en één in de voorruit, zoals ik hier lees.

Heeft er iemand een tip welke van die twee ik het beste kan gebruiken en welke waar aan de dubbele stekker zit?

Bedankt,
Jurriaan

Loopt momenteel al een draadje met een vergelijkende vraag.
en zijn verloopjes voor van dubbel fakra naar 1 aansluiting voor op je unit van JVC
http://www.trendsboutique.nl/nl/product/dubbel-fakra-antenne-versterkt/ zie hier bijvoorbeeld als voorbeeld
Kun je vinden door in google op Fakra verloop te zoeken
Autostyle winkels hebben deze ook vaak in voorraad
 

cortrans

Forumguru
Ik zie dat er in de voorruit, een draadje van boven naar (over de helft van de voorruit) beneden loopt.
Kan iemand mij vertellen, waar deze voor dient?????

Ik dacht eerst een geïntegreerde radio antenne, echter die zit achter op het dak, gecombineerd met de haaienvin voor de navigatie

Voorruit verwarming misschien???
 

Falcon

Donateur
Hi naam genoot .. welkom.. zou je misschien minder ???? willen gebruiken.. het komt erg schreeuwerig over ;)
 

cortrans

Forumguru
inderdaad. ik heb er met mijn vorige auto (een Peugeot 307) ook als zo veel plezier van gehad. Leve het computer tijdperk:yeah::yeah:
 

Canon-Eye

Forumguru
@cortrans , meer informatie vind je in deze post #36 - en dan kun je daarin ook nog doorklikken via het linkje "hier" aan het eind van de 2e regel.
Belangrijk om te onthouden voor als je ooit een nieuwe voorruit nodig hebt. Ik ben ervaringsdeskundige op dit punt...
 
Laatst bewerkt:

MacManiac78

Forumguru
Veel ruitboeren plaatsen juist GEEN originele ruiten. En wil je perse een originele ruit, dan moet je naar de dealer die veelal geen A of B label van Glasgarant hebben, dus is je eigen-risico clausule van kracht.

Ik had een sterretje en een ingeslagen ruit.
Bij een HELE bekende glasboer (die onlangs van een B naar een C label is gezakt) kostte dit grapje me 75,- voor het repareren van het sterretje 75,- voor het vervangen van het ruitje.

Na even verder bellen (bedrijven met een A en B label) werd slechts de ingeslagen ruit gerekend en was het repareren van het sterretje GRATIS.
Ik vroeg ze naar de voorruit.... er werd schaapachtig gelachen: "Ja, dat is bekend, die ruiten leveren we niet." De radio was wel om te bouwen door een adapter van double fakra naar single fakra te plaatsen, maar die moest dan speciaal besteld worden. ("SLECHTS" 12,50) exclusief arbeid voor het uit en inbouwen van de radio.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik werd voor een nieuwe ruit destijds verwezen naar een Glasgaragevestiging. Die had in eerste instantie geen erg in het antennestreepje gehad (net zo min als ik trouwens) zodat er een ruit zonder antenne werd geplaatst. Na klachten over de radio die niet meer rds-omschakelde ben ik op het goede spoor gezet door dit forum en teruggegaan, er is toen gratis een goede ruit geplaatst.
Het is in de eerste plaats een kwestie van een goede verzekering die gewoon de originele ruit vergoedt, en vervolgens domweg eisen dat je die dan ook krijgt.
 
Laatst bewerkt:

Henk.W

Lid
Wij hebben ook al een nieuwe voorruit laten zetten, dit mocht van de verzekering gewoon bij de dealer gebeuren.
Ik heb bij verschillende ruiten boeren toch wel aardige vertekeningen in ruiten gezien die bij kennissen zijn geplaatst.
Vandaar dat ik de originele ruit wou.
 

EdZ

Donateur
Hoe zit dat met die verbinding trouwens? Bij het verwijderen van een kapotte ruit moet je toch iets van een draadje of zo tegenkomen? Lijkt mij dat je dan een ruit-met-draadje terug krijgt...
 
Bovenaan Onderaan