Zwarte streep op voorruit

Canon-Eye

Forumguru
Hoe zit dat met die verbinding trouwens? Bij het verwijderen van een kapotte ruit moet je toch iets van een draadje of zo tegenkomen? Lijkt mij dat je dan een ruit-met-draadje terug krijgt...

Het ging in mijn geval al fout vóórdat de kapotte ruit werd verwijderd: als ze direct de juiste ruit hadden besteld, dan hadden ze daaraan een flinterdun zwart koolstofachtig stripje gezien dat met een of ander stekkertje kennelijk "ergens" op aangesloten*) moet worden. Dit zat niet aan de verkeerde ruit, dus ze waren ook nergens op bedacht.

Bij het verwijderen van de kapotte ruit is de kit dus gewoon losgesneden en daarmee is ook dat dunne stripje doorgehaald. Dat er middenboven nog een halve cm zwart fliedeltje aan bungelde is toen niet opgevallen, zat trouwens ook onder de kitresten en werd pas gevonden toen ik kwam klagen dat er iets niet klopte...

*) nl. op een antenneversterkertje dat achter de interieurverlichting is weggewerkt.
 

Canon-Eye

Forumguru
Tsja... nou ja, als niet-merkdealer was wellicht minder attent op het voorkomen van ruiten met en zonder antenne voor ogenschijnlijk dezelfde auto's.
En toen hij in mijn auto zat om de gegevens te noteren heeft hij dat streepje niet opgemerkt - en dat kan ik me ook wel weer voorstellen, want of het wel of niet opvalt hangt natuurlijk erg af van de lichtomstandigheden en de achtergrond waar je tegenaan kijkt. Je moet er echt op gespitst zijn (en dat is-ie voortaan wel, vermoed ik zo...).
 

EdZ

Donateur
En dan een glaszetter tegenkomen die denkt dat er in het productieproces een stukje tape of is blijven hangen.
"wacht, ik snij het er wel even af"...
 

Canon-Eye

Forumguru
die denkt dat er in het productieproces een stukje tape of is blijven hangen.
Nee, dat zal wel meevallen: het is niet alleen maar een stukje tape, er zit een connector aan.
Zelfs een carglasszetter (algemene soortnaam, daarom zonder hoofdletter ;) ) zal toch wel snappen dat dit een bedoeling heeft...?
 
Bovenaan Onderaan