Het grote VAG #Dieselgate topic

Frank

Forumguru
VW en Audi moeten in de USA een half miljoen diesels terugroepen. Ze hebben toegegeven dat alle 4 cylindze TDIs sinds 2009 een chip hebben die detecteert of de auto "gewoon rijdt" of getest wordt door de EPA (Amerikaanse milieudienst van de overheid).

De super "propere" mode wordt enkel aangezet in de EPA mode. Normaal is ie pak minder milieuvriendelijk dan op papier...

VW en Audi moeten de terugroeping doen als onderdeel van een akkoord met de EPA, zoniet weigerde die de goedkeuring voor de MY2016 modellen...

http://www.thecarconnection.com/new...of-playing-dirty-on-nearly-500000-tdi-diesels
 

Cordoba

Forumguru
Dat is wel een heel bizar bericht Frank. Ik geloof nooit dat VW/Audi de enige is met deze truc. Als er binnen afzienbare tijd geen andere fabrikanten met deze truc geassocieerd worden, ga ik er vanuit dat de anderen waarvan bekend is dat ze deze truc gebruiken, Amerikaanse automerken zijn.
 

Cordoba

Forumguru
@G.P. Ik had het linkje nog niet gelezen, maar nu ik het naar aanleiding van jouw post wél heb gelezen, krijg ik sterk de indruk dat het hele stukje maar één doel heeft: VW/Audi een negatief imago bezorgen om de verkoop van Amerikaanse merken in de USA op te krikken.
 

oco1979

Forumguru
Die amerikanen doen alles om hun EIGEN merk te kunnen verkopen.
Kijk maar naar toyota.
Als het beter verkoopt gaan ze er een stokje voor steken.
 

oco1979

Forumguru
Wagens gaan wel niet hoog in toeren als die stilsta.
Bij roettest in belgie doen ze plankgas,als ze maar tot 2500tr/min kunnen gaan zal er niet veel roet zijn
 

peterrapid

Forumguru
Is voer voor de VAG CAN mannen om eventueel te vinden :D waar die cheatcode zit.
Maar ik denk niet dat het een truk is van de Amerikanen, zeker met de huidige wisselkoersen hoor, en een diesel door de Californische normen krijgen is zowiezo een huzarenstukje voor iedere fabrikant denk ik, er zullen nog van deze artikels verschijnen denk ik voor de Duitse merken.
 

Spoetnik

Forumguru
http://www.nu.nl/economie/4129652/volkswagen-laat-geknoei-met-dieselautos-onderzoeken.html
Volkswagen laat geknoei met dieselauto's onderzoeken
Foto: NU.nl/Marijke Trienekens
Gepubliceerd: 20 september 2015 16:1920-09-15 16:19Laatste update: 20 september 2015 16:1920-09-15 16:19
Volkswagen (VW) heeft een extern onderzoek gelast naar mogelijk gesjoemel met systemen die de uitstoot van schadelijke stoffen van zijn dieselauto's meten.
Topman Martin Winterkorn van de Duitse autofabrikant liet zondag in een verklaring weten de aantijgingen zeer serieus te nemen.
De Amerikaanse milieudienst EPA maakte vrijdag bekend dat enkele honderdduizenden VW's en Audi's terug moeten naar de garage omdat ze niet voldoen aan de normen van de zogenoemde Clean Air Act.
Dat kan de autobouwer op een boete komen te staan van omgerekend ruim 33.000 euro per auto waarmee geknoeid is. In dat totaal zou dat bedrag kunnen oplopen tot krap 16 miljard euro.
Door: ANP
 

Noord26

Forumguru
je hebt gelijk.. dat was 1:31 voor de Octavia Greenline 1.6TDI :lezen:

Huh? Alle 1.6 Tdi icm redelijke auto's hebben een normverbruik gekregen van 1:25 a 1:26? Skoda geeft voor de Octavia greenline toch ook gewoon 3,8L op 100km op?

Of is dat een bepaald jaar lager geweest?
 
Bovenaan Onderaan