Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

EdK

Forumguru
Een kleur waar je geen spijt van krijgt
Zelf deze kleur op mijn Yeti en hiervoor op de RR ( roomster )
en naar alle tevredenheid.
Chique kleur maar ook vuil zie je er minder vlug op, dus je gaat hem pas wassen als je velgen smerig zijn. ( valt eerder op )

Tot nu toe alleen maar lof over de nieuwe Superb. Gisteren op de autobahn wel iets vreemds gehoord, boven de 160 km/h suist er iets bij de rechter voor portier. Heel irritant, daar moet de dealer nog maar even naar kijken. Ik kon zelf echter niks vinden.

Goedemorgen vanuit een zonnig Spanje :-)
Ik heb ook herrie bij de rechter voorportier als ik wat harder rijd (150). Als ik rustiger rijd (110) en de wind is ongunstig wat betreft hoek en stevig dan hoor ik het ook al rommelen. Ik heb ook gekeken, maar geen idee waar het vandaan komt helaas.

Hebben ze het bij jou al gevonden / opgelost?
Hoop niet dat het een structureel probleem is.....

Joske

Forumguru
Hebben ze het bij jou al gevonden / opgelost?
Hoop niet dat het een structureel probleem is.....
het zijn misschien wel weer leidingen die liggen te klapperen in de kokerbalk, zoals bij de S2 al eens het geval was. Maar dat voldoet wsl niet qua geluid aan het geluid dat je hoort?

het zijn misschien wel weer leidingen die liggen te klapperen in de kokerbalk, zoals bij de S2 al eens het geval was. Maar dat voldoet wsl niet qua geluid aan het geluid dat je hoort?

Dat verwacht ik niet. Het komt echt door de wind waardoor een resonantie ontstaat. Rubbers zien er goed uit, maar ik vermoed dat het daar toch ergens vandaan komt....

tritus

Senior Member
Ik heb dat geluid nog niet gehoord. Wel een rammeltje wat onder het dashboard vandaan lijkt te komen wat je te horen krijgt bij stevig accelereren.

Ik heb ook nog iets anders dat vreemd is. Wellicht heeft iemand anders dat ook?
Ik ben lang en zet eigenlijk in elke auto de stoel in de achterste stand, zo ook in de Superb III. Als ik de stoel zo in stel met de juiste hoogte e.d. en vervolgens deze stand programmeer in één van de voorkeurpositie, komt de stoel bij het kiezen van deze voorkeur een cm of zo naar voren. Als ik programmering via de sleutels gebruik gebeurt precies het zelfde. Ik kan de stoel dan weer een klein stukje naar achteren zetten, maar zodra ik de voorkeur weer kies of de sleutel activeer.... komt ie weer een stukje naar voren. Heel irritant als je de achterste positie wilt gebruiken.

Hebben anderen die de stoel ook kunnen programmeren hier wellicht ook last van of kan iemand dit een keer uitproberen?

Dank alvast!

Tuulster

Forumguru
Het komt echt door de wind waardoor een resonantie ontstaat. Rubbers zien er goed uit, maar ik vermoed dat het daar toch ergens vandaan komt....

Ik heb (gelukkig) nergens last van, ook niet bij 180km per uur op de afsluitdijk :D , maar heb er even scherp op gelet.

Wat me wel opvalt is de grote "waterdraai" die er op het raam naast de buitenspiegel ontstaat bij flinke regenval. Welllicht zit daar dus een windvanger die het geluid veroorzaakt....... Maar nogmaals ik heb nergens last van:pardon:

Geen ervaring maar wel veel over gelezen en opgezocht op internet. Voorlopig werkt Apple CarPlay alleen met kabel(wellicht in najaar draadloos) de apps die werken zijn voorlopig alleen de apps van Apple zelf, telefoon, berichten, muziek, kaarten, podcast,
Ok, wie heeft ios9 reeds geïnstalleerd en weet of je Apple CarPlay draadloos kunt gebruiken in de Superb.

tritus

Senior Member
Ik ben lang en zet eigenlijk in elke auto de stoel in de achterste stand, zo ook in de Superb III. Als ik de stoel zo in stel met de juiste hoogte e.d. en vervolgens deze stand programmeer in één van de voorkeurpositie, komt de stoel bij het kiezen van deze voorkeur een cm of zo naar voren. Als ik programmering via de sleutels gebruik gebeurt precies het zelfde. Ik kan de stoel dan weer een klein stukje naar achteren zetten, maar zodra ik de voorkeur weer kies of de sleutel activeer.... komt ie weer een stukje naar voren. Heel irritant als je de achterste positie wilt gebruiken.

Hebben anderen die de stoel ook kunnen programmeren hier wellicht ook last van of kan iemand dit een keer uitproberen?

Dank alvast!
Dat was mij ook opgevallen. Ik zet de stoel standaard op de laagste stand, maar als ik een voorkeurtoets kies dan komt hij een klein stukje omhoog( ook een cm of zo). Het lijkt er dus op dat de laagste stand niet opgeslagen kan worden.

Overigens had ik het fijn gevonden als de stoel nog iets lager ingesteld had kunnen worden...

3deskoda?

Senior Member
Hoewel de wagen nog niet geleverd is, toch al aan het kijken voor wintervelgen. Kan iemand bevestigen of het TPMS op de S3 nog altijd via de ABS-sensoren loopt ? Hoorde nl. geruchten dat Skoda zou overschakelen op velgsensoren. En dat scheelt toch al snel enkele tientallen euro's.

Giant

Forumguru

Dank alvast!
Precies! Dat is exact mijn steentje in mijn schoen. Zo irritant. Ik heb dit met de achterste stand, de hoogte én de hellingshoek, die bij mij met mijn ruim 2 meter lengte allemaal op maximaal staan. Maar altijd als ik zit moet ik alle drie de posities weer het laatste stukje bij stellen. Wat dat betreft verlang ik nog weleens terug naar de drie Superbs 1 die ik had met niet elektrisch bediende stoelen. Over ruim een maand komt mijn Superb 3. Ik had een kleine edoch warme hoop dat het in de 3 beter zou functioneren. Maar als ik jou zo lees kan ik dat vergeten:cry:.

Precies! Dat is exact mijn steentje in mijn schoen. Zo irritant. Ik heb dit met de achterste stand, de hoogte én de hellingshoek, die bij mij met mijn ruim 2 meter lengte allemaal op maximaal staan. Maar altijd als ik zit moet ik alle drie de posities weer het laatste stukje bij stellen. Wat dat betreft verlang ik nog weleens terug naar de drie Superbs 1 die ik had met niet elektrisch bediende stoelen. Over ruim een maand komt mijn Superb 3. Ik had een kleine edoch warme hoop dat het in de 3 beter zou functioneren. Maar als ik jou zo lees kan ik dat vergeten:cry:.

Ik heb het nu opgelost door de sleutels niet te programmeren, dat is een optie die je in de instellingen in het auto gedeelte kunt uitzetten. Als dat aanstaat verschuift de stoel elke keer een klein stukje bij het openen van de auto van de achterste stand een stukje naar voren en wellicht ook de andere zaken, maar die staan bij mij niet op de uiterste stand.
Heb nu dus nog alleen last van dit issue als ik een bepaald programma stand gebruik aan de zijkant van de stoel en dan moet ik de boel dus nog een stukje naar achteren zetten. Heel vreemd dat dit zo werkt, of eigenlijk niet goed werkt.

Had de hoop dat ik dit via de dealer kon laten oplossen, maar dat zal je vast al geprobeerd hebben bij je huidige auto?
Wel heel vreemd dat dit kan. Ik kom uit een Mondeo en dan werken dit soort zaken toch net even beter helaas. Voor de rest bevalt de auto overigens top, maar het zijn de kleine dingetjes die het hem ook doen.

Giant

Forumguru
Had de hoop dat ik dit via de dealer kon laten oplossen, maar dat zal je vast al geprobeerd hebben bij je huidige auto?
Inderdaad, de dealer kon dit ook niet verhelpen. Niet programmeren is in mijn geval ook weer geen optie, de vrouw stuurt ook in de Superb en die is bepaald geen ruim 2 meter:)

Bakkertje

Forumguru
Wat rammels en wind betreft, mijn Passat heeft hier ook last van.
Voor de rammel is inmiddels een modificatie aangekondigd, er wordt dan een hitteschild verwijderd. De windruis is nog niet opgelost. Maar daar wordt nog aan gewerkt.

plas0108

Forumguru
Ok, wie heeft ios9 reeds geïnstalleerd en weet of je Apple CarPlay draadloos kunt gebruiken in de Superb.

Ik ben bang dat hiervoor minimaal een update van het navigatiesysteem nodig is. Het zou mij verbazen als het zonder zou werken al hoop ik het natuurlijk wel. Dat gedoe met die kabel aansluiten doe je toch alleen maar op lange ritten en is ook een eigenlijk weer een stap achteruit i.p.v. vooruit technisch gezien.

Ik ben bang dat hiervoor minimaal een update van het navigatiesysteem nodig is. Het zou mij verbazen als het zonder zou werken al hoop ik het natuurlijk wel. Dat gedoe met die kabel aansluiten doe je toch alleen maar op lange ritten en is ook een eigenlijk weer een stap achteruit i.p.v. vooruit technisch gezien.
Helemaal mee eens. Uiteraard moet je af en toe laden maar om nu elke keer je iPhone aan het snoer te leggen om CarPlay te gebruiken.........
Hoop eigenlijk dat de VAG groep hierin voorop loopt. De nieuwe Amundsen is iig een B2 versie. Wellicht zit het hier standaard op.

Bovenaan Onderaan