Fabia II met Xenon

EdK

Forumguru
kijk met je laatste opmerking geef je aan wat je hebt gedaan.

Enne niet geiirriteerd raken hoor
Want ik twijfel bij elk bericht ongeacht wie, en in begin kwam je met een boel kreten zonder verdere uitleg
Dan had je het over prijzen die in mijn ogen nooit canbus van een SMD kwaliteit kunnen zijn maar dat zet jij dus uit in de VCDS
Prima maar is wel info die belangrijk is dan in deze en er niet stond in eerste instantie, en niet iedereen wil in VCDS zijn canbus uitzetten.

Maar nu maar weer ON TOPIC

DCD of dcd kan met de laatste info een stuk meer dan de info ervoor ! :koffie:
 

MacManiac78

Forumguru
EdK.... ik heb het maar even in je bericht aangepast.
DCD... klik jij wel even de links aan, dan zal je zien dat er wel goede oplossingen zijn. Stadslichten heb ik T10 CREE. (Geen storing) Wat betreft de mistlampen daar ben ik nog even zoet mee. DRL heb ik voorzien van BAY15S CANBUS met CREE LED's. (Geen storing) Mistlamp is voorzien van Plasma-LED + CREE LED (hiervoor zoek ik nog H8 lampen die volledig met CREE zijn bezet.)
Ga je met capacitators en resistors werken, dan laat je je CANBUS denken dat de lamp werkt, ook al verwijder je de lamp (en laat je de weerstanden zitten) dan nog krijg je geen melding. Dus wat heeft het dan voor zin om de CANBUS op die lamp aan te laten staan?
Ik heb hierin gekozen voor een goedkopere oplossing....

kijk met je laatste opmerking geef je aan wat je hebt gedaan. NEEN..... er zijn wel degelijk CANBUS LED lampen..... ook voor de prijs die ik heb laten zien. Ik heb de CANBUS check niet bij alle lampen uitgezet.

Enne niet geiirriteerd raken hoor Ik ben niet geïrriteerd.... ik vind het alleen jammer dat er niet goed gelezen wordt en er dingen worden verdraaid / anders worden weergegeven.
Want ik twijfel bij elk bericht ongeacht wie, en in begin kwam je met een boel kreten zonder verdere uitleg Verdere uitleg kwam verderop.
Dan had je het over prijzen die in mijn ogen nooit canbus van een SMD kwaliteit kunnen zijn maar dat zet jij dus uit in de VCDS Nee, je hebt de links niet aangeklikt zeker? En NEE, ik zet de CANBUS check niet uit......
Prima maar is wel info die belangrijk is dan in deze en er niet stond in eerste instantie, en niet iedereen wil in VCDS zijn canbus uitzetten.


Maar nu maar weer ON TOPIC

DCD of dcd kan met de laatste info een stuk meer dan de info ervoor ! :koffie:
 

MacManiac78

Forumguru
Zoek even op eBay.com en eBay.de op CREE + CANBUS en op LED + CANBUS.
T10 (+ CANBUS) is stadslicht (Geen storing + CANBUS AAN!)
BAY15S (+ CANBUS) is DRL (S = single) (Geen storing + CANBUS AAN!)
BAY15D is duplolamp (rem en achterlicht) (D = Duplo) (Geen storing + CANBUS AAN!)
achteruitrijlamp is eveneens BAY15S (Geen storing + CANBUS AAN!)

Deze lampen heb je .... afhankelijk waar je ze koopt varierent van enkele euro's tot enkele tientallen euro's.

Voor de volgende lampen is LED geen alternatief
Mistlamp is H8 (CANBUS error)
Dimlicht is H7 (Xenon geeft een poep meer licht!)
Groot is (geloof ik) H1 (Behoud deze lamp gewoon, of zet er een blauw gecoate lamp in.)
 

michelover

Forumguru
Mijn vader wil ook Xenon op zijn Fabia zetten. Nu heb ik dit draadje een beetje doorgenomen maar heb toch nog een vraag. De Fabia wordt met twee soorten koplampen geleverd, de ene heet Module en is H7 en de andere is Reflector H4. Ik snap dat in de je voor de ene een xenonlamp met H4 en voor de andere een xenonlamp met H7 nodig heb. Maar nu lees ik dat je daar ook weer twee soorten in heb de ene met reflector de andere zonder.:ahum:
Welke koplampunits (module of reflector)hebben jullie en wat voor xenonlamp zit er nu in.
 

piair1982

Forumguru
Reflector lampen geven strooi licht, dat wat je tegen ligger ver blindt.

De projector of lens koplamp heeft geen strooi licht. Deze geniet dus ook de voorkeur.
 

Chatslet

Forumguru
H7
Aparte lampen voor groot licht en dimlicht. Bij de Fabia zijn dit de projectorlampen. Kun je herkennen aan een lens (projector) waar het dimlicht uit komt. Het lampje zie je hier niet zitten. In de grootlicht reflector zie je het lampje wel zitten. Wil je in deze koplampunit xenon plaatsen dan kun je gewoon standaad H7 Xenon lampen aanschaffen.

H4
Zelfde lampje voor zowel groot als dimlicht. Hier gaat het om de reflector lamp. Als je hier Xenon in wilt zetten moet je bi-xenon aan schaffen. Deze lamp kan het brandpunt varieren zodat er zowel grootlicht als dimlicht uit komt. Je hebt ook H4 xenon lampen waar het grootlicht door een los halogeenpitje op de zelfde voet verzorgd wordt. Deze staan er om bekend een slecht lichtbeeld met veel strooilicht te geven dus deze laat je liever links liggen.
 
Ik heb vandaag ook een poging gedaan xenon in te bouwen.....er rust niet echt een zegen op.
Allereerst :wat een enge ruimtes zeg. Ik heb redelijk grote handen maar fijn werk lukt me doorgaans wel, maar dit...
Zelfs het uitdraaien van de originele H7 was al een crime. Ben begonnen aan de bestuurderskant. Er zat geen beweging in...het lukte me na een beetje gevloek en een doekje voor wat meer grip.
Bij de voorbereidingen aan de bekabeling ging het mis. Ik had de kabel met de dikke stekker uit de doorvoerrubber gehaald en daarna de resterende 2 kleinere stekkers en doorvoerrubber door het metalen framepje gehaald. Ik dacht dat dat beter was als in het framepje lopen knippen. Het ging goed tot het doorvoerrubber door het framepje moest. Het framepje was zo scherp dat het het rubber scheurde.. Dit is weer opgelost met een ballonnetje en een tieribje.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid de xenonpit op het framepje er weer ingedraaid. Ik heb gewoon te weinig plaats voor mijn hand.
Nu wilde ik de komplampunits demonteren en dan de xenonpitten aanbrengen. Kan mij iemand uitleggen hoe dit te doen. Ik zie bovenop 1 torx-bout zitten maar daar krijg ik hem niet mee los. Heeft iemand anders misschien een pagina van een werkplaatsmanual of kent iemand een procedure voor het verwijderen van de koplampunit van een greenline? Bedankt alvast voor jullie hulp.
 

Chatslet

Forumguru
Dan moet de hele voorbumper er af. Wat ik je als tip mee kan geven, wikkel wat tape om de onderzijde van de xenonlamp op het deel waar de draden uit komen. De lamp komt dan wat vaster in het houdertje te zitten. Daar doe je dan vervolgens 2 kleine tie wraps om heen die je flink aan trekt. Het geheek is dan wat steviger waardoor je het makkelijker in de koplamp unig draait. Zo is het mij in ieder geval gelukt. Aan de bijrijders kant is het een kwestie van het brandstoffilterhuis en de koelvloeistof bol los halen. Je komt er dan aan die kant zeer eenvoudig bij.
 

Noord26

Forumguru
Pas op met de keurmeesters met deze kleur. Normale verlichting dient volgens het boekje wit of geel te zijn. Blauw, of wat ik nu zie lichtjes paars zelfs, kan bij een humeurige keurmeester afkeur betekenen.
 

piair1982

Forumguru
Thnxz voor de tip. Dit is 6000k. Zelfde kleur als xenon. Ziet er wit uit in real life...
Foto's vertekenen de kleur een beetje. . ;)
 

Roronoa

Actief lid
Vanwaar heb je de leds en welke zijn het? Speelt het een grote rol of je nu pilot leds neemt of van GP thunder, .. ? Enige tips daaromtrent?
 

piair1982

Forumguru
Er was eentje kapot. Die kwam van hyperled.de

ik had al DRL en interieur leds van xenonlamp.nl en die bevallen goed. Daarnaast wat gedoe gehad met kenteken leds en dit hebben ze netjes en goed opgelost.

vandaar dat ik ze daar gehaald heb.

belangrijk is dat ze canbus check hebben zodat je geen foutmeldingen krijgt.

maar lees dit topic maar eens door. Dan zie je ook meer gebruikerservaringen.
 

H@RM

Senior Member
Even een oud topic schoppen. vond het onnodig om een nieuwe aan te maken.

Ik heb vanmiddag het hele topic doorgelezen en er is mij het nodige duidelijk geworden.
Maar op 1 vraag kan ik het antwoord niet vinden.

Waar moet ik op letten/ welke set moet ik kiezen voor meedraaiende koplampen?
Fabia II modeljaar 2011
 

RefleCs

Forumguru
Mijn ballasten zitten onder tegen de koplamp aangeplakt. Zijn wel een compact formaat ballasten.
 
Bovenaan Onderaan