Yeti 1.8TSI gekocht

CDK

Forumguru
wellicht gaat het fout omdat de lampen gedimd aan en uit gaan? dat kunnen niet alle LED's namelijk.
 

CDK

Forumguru
De bochtverlichting gaat eerst flauw branden en dan wat feller, als ze uit gaan omgekeerd, dan gaan ze steeds wat flauwer branden, wellicht dat daar je storing door wordt veroorzaakt...
 

EdK

Forumguru
Bijna simpel, de weerstand is dus blijkbaar te laag in bepaalde situatie's en hierdoor ziet de boordcomputer een te lage weerstand tijdens de meting en denkt dat lampie defect is waardoor je dus de melding krijgt.
Tsja het blijft behelpen met de weerstanden en het blijft jammer dat we met VCDS dit nog steeds niet kunnen aanpassen.

En dan bedoel ik echt aanpassen en niet de keuze van het aan of uitschakelen van de lampcontrole op defecten
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Helemaal mee eens @EdK, echter op aanraden van Marcel (Ledoli) de weerstanden parallel gezet op de lamp.
Lamp brandde niet, echter de weerstand wel bijna, wel rook, geen vuur verschijnselen :pieker:
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Inmiddels rij ik voor met alleen maar leds, behalve de xenon lampen natuurlijk. Ook de instap, achteruitrij en remlichten zijn led.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
291625505880047dc297962f40727719.jpg


a2feaffe5daa05b96d8922f59a5c8165.jpg


3d34fcbdfb5f320c8347892f969fa822.jpg
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Vraagje, als ik van stilstaand optrek met mijn Yeti dan hoor ik, af en toe, een vreemd geluid.
Als ik de ASR uitzet is het weg. Ook als ik bewust langzaam optrek hoor ik niets.
Het is een soort wringend geluid.
 

andrehj

Forumguru
Twee mogelijkheden:
1. Maak er een Youtube filmpje van.
2. Geluidsbestand zippen en dan als bijlage toevoegen aan je post. (MP3 of WAV zijn nu als bijlage niet toegestaan).
 
Bovenaan Onderaan