Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Lilo

Nieuw lid
Vandaag de nieuwe Superb die gaat dienen als tourauto al even kunnen bewonderen 'in het echt'. echt heel erg gaaf ding zeg..

Lilo

Nieuw lid
Hoi Lilo,

Waar heb je deze zien staan?
Muntstad Skoda in de Meern.. die leveren flink wat auto's aan voor de tour e.d. aansluitende activiteiten.

hebben ook de primeur wat betreft de nieuwe Superb in NL als ik het goed begrepen heb.

Michel

Forumguru
Te configureren met wegklapbare trekhaak vanaf fabriek. Dat kon voorheen niet.

Laatst bewerkt:

UserNick

Nieuw lid
Heren,

Ben mij aan het oriënteren op de S3 en kan hem zoals het nu lijkt full option uitkiezen.
Wel twijfel ik aan de 1.4 DSG of 1.8 DSG, ik maak veel KM's op de snelweg en wil een beetje comfortabel kunnen rijden (niet te veel geluid in de cabine). Ik kom vanaf een Audi en daar was ik altijd erg blij met de rust in de wagen.

Ik vind alleen het logo zo niet mooi... als ze dat nu eens aanpakken naar wat harders moderners.

tritus

Senior Member
Volgens mij is dat logo niet al te lang geleden ge-update. Eerst was het zilver met groen. Nu is dat zwart geworden. Al een hele verbetering vind ik zelf. Het is inderdaad niet het meest mooie logo, beetje druk, maar voor mij zeker geen rede om daar deze mooie auto voor te laten staan...

UserNick

Nieuw lid
Ach, ben je gek. Het mag inderdaad nooit een beslissende factor zijn. Als de auto maar goed rijdt. Ik heb a.s. dinsdag een proefrit geen idee welke motor of uitvoering maar ik kijk er alvast naar uit.

Gunner

Forumguru
Dinsdag een proefrit? staan ze al bij de dealers dan?

Moet zeggen dat de 1.8T bij mij ook wel een beetje kriebelt; heb er ervaring mee in een Golf VI (160PK), en ik moet zeggen dat dat het enige is wat ik mistte toen ik hem inruilde op een O3 maar dat is logisch :cool: kostte me net even wat teveel eigen geld om dat destijds op een O3 te nemen.

Laatst bewerkt:

maartenv84

Senior Member
Vandaag op de A2 bij Best een trailer met alleen maar nieuwe Superbs zien rijden. Ze zijn dus al druk bezig overal de nodige uitvoeringen neer te zetten :)

Voor degenen die besteld hebben: wat is bij jullie de verwachtte levertijd. Heb 19 mei besteld en volgens leasemij staat die op tweede week september,maar of ik zo veel geduld heb...

Is bij mijn trouwens een Style BL, DSG, wit(!) met bijna alle opties excl tv en de paddles geworden!

RobinPaardekam

Actief lid
Voor degenen die besteld hebben: wat is bij jullie de verwachtte levertijd. Heb 19 mei besteld en volgens leasemij staat die op tweede week september,maar of ik zo veel geduld heb...
Ik heb exact 1 week eerder (12 mei) besteld en de verwachte leverdatum zou eind juli / begin augustus zijn. Ik heb mijn twijfels of de leasemaatschappij het misschien mooier maakt... ik vrees dat ik teleurgesteld ga worden maar ach, ik probeer maar gewoon mijn geduld te bewaren. Hoe bedoel je "of ik zoveel geduld heb"? Wat kan je anders doen dan wachten? :)

tritus

Senior Member
Ik heb 10 min geleden te horen gekregen dat de voorlopigheid productiedatum van week 28 opgeschoven is naar week 34...

Overigens ook nog even navraag gedaan over de antraciet Pegasus velgen. Omdat ik hier lees dat die alleen onder de L&K versie geleverd kunnen worden. Ze zijn wel mee besteld, maar omdat ik zo vroeg besteld heb, waren op dat moment nog niet alle verkrijgbare opties ngeheel duidelijk. Het is dus afwachten op welke kleur velgen hij nu geleverd word. Als het gewoon de zilverkleurige zijn dan zullen die door de dealer alsnog in de juiste kleur worden gespoten.

EHS

Actief lid
Vandaag in een SuperB gereden 150pk handbak style bl.

Samenvatting: top :)

Zonder gekheid. Wat een auto, ruimte, opties, stilte.
Vond alleen vermogen van 150PK nog beetje tegenvallen (en krijg zelf maar 120). Maargoed moet misschien nog beetje ingereden worden.

Heb een uurtje mogen rijden met iemand van Skoda nederland ernaast voor uitleg over alles.

Bovenaan Onderaan