Ondanks het feit dat ik probeer rustig af te wachten tot m'n bestelde S3 geleverd wordt werd ik toch wat nerveus van de berichtgeving over vertragingen. Ik heb zojuist ook contact gehad met de leasemaatschappij en ook zij bevestigden het: ik heb een Ambiance BL zonder Simply Clever en dat betekent inderdaad dat er een flinke vertraging zal zijn. Later deze week overleggen we even over de alternatieven / oplossingen om 'm toch z.s.m. te kunnen krijgen. Die 1% bijtelling maak ik me niet al te druk over, maar wel het feit dat ik 'm gewoon snel wil kunnen rijden!![]()
Hmmm, dat is wat mijn contact bij de leasemaatschappij me vertelde en ik er eigenlijk blind van uit dat dat zou kloppen... Thanks voor de tip, ik zal vandaag proberen er even op terug te komen bij ze.1% bijtelling? Heb je de DSG 1.6 TDI besteld dan? Dat is de enige variant die volgend jaar 21% bijtelling heeft, de rest gaat allemaal de 25% in.
Gelukkig heb ik geen last van bijtelling en moet ik zeggen dat ik toch wel twijfel over de Superb en aan het kijken ben voor de passat; die AID is toch wel pure p*rn* .... enige is dat je bij de passat wat concessies moet doen aan de motorisering (en wat kofferbakruimte). Gelukkig is hij niet overdreven zwaar.Of toch die Passat bestellendie zit met 103 gr uitstoot "gewoon" in de 21% categorie. Zelfs de 190 pk 2.0 TDI valt in 2016 nog net in de 21% schaal..
Gelukkig heb ik geen last van bijtelling en moet ik zeggen dat ik toch wel twijfel over de Superb en aan het kijken ben voor de passat; die AID is toch wel pure p*rn* .... enige is dat je bij de passat wat concessies moet doen aan de motorisering (en wat kofferbakruimte). Gelukkig is hij niet overdreven zwaar.
En aan de sedan-vorm is misschien ook wel te wennen![]()
Ik heb de optielijsten uitvoerig bekeken. De Business R vind ik te duur (voor benzine moet je verplicht de 150PK nemen, nu is dat wel leuk natuurlijk). laten we zeggen dat als je rond de 36K wil uitgeven je een 150PK superb kunt kopen (Ambition BL) die ongeveer vergelijkbaar is met een 125PK Business Passat (Business + Executive Plus + AIR).Het AID is inderdaad erg gaaf, en zit standaard op de Business R uitvoeringen. Ik denk dat als je de optielijsten naast elkaar legt en de auto's vergelijkbaar maakt, de Passat wellicht voordeliger is.. Met mijn huidige kennis en ervaring van de Passat zou ik trouwens hel kritisch kijken naar de ophanging en misschien zelf wel het adaptieve onderstel bestellen. Het gebonk onder de auto is echt niet tof met het standaard onderstel en daar is voor alsnog geen oplossing voor..
Uiteraard dan wel eerst vergelijken tijden een proefrit, met en zonder..
Zojuist een reactie gehad van de dealer over de sunset optie en eventuele vertragingen met levering daardoor:
Zoals het er nu naar uitziet wordt jou auto inderdaad met Sunset geleverd in tegenstelling tot eerdere berichten.
De fabriek heeft nu aangegeven alleen de eerste auto's niet te kunnen leveren incl. sunset (bijv. de showroomauto's/demo's)
Das dus goed nieuws voor alle mensen met de sunset optie!