Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Rolandd

Actief lid
Ondanks het feit dat ik probeer rustig af te wachten tot m'n bestelde S3 geleverd wordt werd ik toch wat nerveus van de berichtgeving over vertragingen. Ik heb zojuist ook contact gehad met de leasemaatschappij en ook zij bevestigden het: ik heb een Ambiance BL zonder Simply Clever en dat betekent inderdaad dat er een flinke vertraging zal zijn. Later deze week overleggen we even over de alternatieven / oplossingen om 'm toch z.s.m. te kunnen krijgen. Die 1% bijtelling maak ik me niet al te druk over, maar wel het feit dat ik 'm gewoon snel wil kunnen rijden! :)

1% bijtelling? Heb je de DSG 1.6 TDI besteld dan? Dat is de enige variant die volgend jaar 21% bijtelling heeft, de rest gaat allemaal de 25% in.

RobinPaardekam

Actief lid
1% bijtelling? Heb je de DSG 1.6 TDI besteld dan? Dat is de enige variant die volgend jaar 21% bijtelling heeft, de rest gaat allemaal de 25% in.
Hmmm, dat is wat mijn contact bij de leasemaatschappij me vertelde en ik er eigenlijk blind van uit dat dat zou kloppen... Thanks voor de tip, ik zal vandaag proberen er even op terug te komen bij ze.

Bakkertje

Forumguru
Of toch die Passat bestellen ;) die zit met 103 gr uitstoot "gewoon" in de 21% categorie. Zelfs de 190 pk 2.0 TDI valt in 2016 nog net in de 21% schaal..

Gunner

Forumguru
Of toch die Passat bestellen ;) die zit met 103 gr uitstoot "gewoon" in de 21% categorie. Zelfs de 190 pk 2.0 TDI valt in 2016 nog net in de 21% schaal..
Gelukkig heb ik geen last van bijtelling en moet ik zeggen dat ik toch wel twijfel over de Superb en aan het kijken ben voor de passat; die AID is toch wel pure p*rn* .... enige is dat je bij de passat wat concessies moet doen aan de motorisering (en wat kofferbakruimte). Gelukkig is hij niet overdreven zwaar.

En aan de sedan-vorm is misschien ook wel te wennen :D

Bakkertje

Forumguru
Gelukkig heb ik geen last van bijtelling en moet ik zeggen dat ik toch wel twijfel over de Superb en aan het kijken ben voor de passat; die AID is toch wel pure p*rn* .... enige is dat je bij de passat wat concessies moet doen aan de motorisering (en wat kofferbakruimte). Gelukkig is hij niet overdreven zwaar.

En aan de sedan-vorm is misschien ook wel te wennen :D

Het AID is inderdaad erg gaaf, en zit standaard op de Business R uitvoeringen. Ik denk dat als je de optielijsten naast elkaar legt en de auto's vergelijkbaar maakt, de Passat wellicht voordeliger is.. Met mijn huidige kennis en ervaring van de Passat zou ik trouwens hel kritisch kijken naar de ophanging en misschien zelf wel het adaptieve onderstel bestellen. Het gebonk onder de auto is echt niet tof met het standaard onderstel en daar is voor alsnog geen oplossing voor..
Uiteraard dan wel eerst vergelijken tijden een proefrit, met en zonder..

Gunner

Forumguru
Het AID is inderdaad erg gaaf, en zit standaard op de Business R uitvoeringen. Ik denk dat als je de optielijsten naast elkaar legt en de auto's vergelijkbaar maakt, de Passat wellicht voordeliger is.. Met mijn huidige kennis en ervaring van de Passat zou ik trouwens hel kritisch kijken naar de ophanging en misschien zelf wel het adaptieve onderstel bestellen. Het gebonk onder de auto is echt niet tof met het standaard onderstel en daar is voor alsnog geen oplossing voor..
Uiteraard dan wel eerst vergelijken tijden een proefrit, met en zonder..
Ik heb de optielijsten uitvoerig bekeken. De Business R vind ik te duur (voor benzine moet je verplicht de 150PK nemen, nu is dat wel leuk natuurlijk). laten we zeggen dat als je rond de 36K wil uitgeven je een 150PK superb kunt kopen (Ambition BL) die ongeveer vergelijkbaar is met een 125PK Business Passat (Business + Executive Plus + AIR).

ook kan je vreemd genoeg alleen maar hele saaie kleuren krijgen op een R. Nu loopt de niet-R ook niet over van frivoliteit op dat gebied (wel meer kleuren mogelijk vreemd genoeg). maar dit is wel een deal breaker naast de hogere prijs.

Het is een afweging wat je wil. Over dat adaptieve onderstel; dit heb ik op mijn 2014 Polo 6C; juist als je de sport mode inschakeld dan gaat het pas bonken wat op de normale mode een stuk minder is.

Laatst bewerkt:

BobTheFish

Actief lid
Zojuist een reactie gehad van de dealer over de sunset optie en eventuele vertragingen met levering daardoor:

Zoals het er nu naar uitziet wordt jou auto inderdaad met Sunset geleverd in tegenstelling tot eerdere berichten.

De fabriek heeft nu aangegeven alleen de eerste auto's niet te kunnen leveren incl. sunset (bijv. de showroomauto's/demo's)

Das dus goed nieuws voor alle mensen met de sunset optie!

RobinPaardekam

Actief lid
Thanks Bob. Ik heb hetzelfde doorgekregen: Sunset is niet van invloed. Ook heb ik eerder vandaag opnieuw met de leasemaatschappij gesproken: zij bevestigen weliswaar dat er vertragingen worden gemeld (al dan niet afhankelijk van Simply Clever pakket en/of sunset) maar dat mijn auto toch nog steeds voor dit jaar op de planning staat. Nou, daar gaan we dan maar even van uit.

Bakkertje

Forumguru
Als ik het zo lees over alle vertragingen dan zou ik (als ik een model dat volgend jaar in de 25% bijtelling valt in bestelling had) toch in het contract op laten nemen dat wanneer de auto dit jaar niet meer geleverd kan worden je kosteloos van de bestelling af kunt zien. Anders loop je best de kans dat het op eens een hele kostbare grap kan worden..

EHS

Actief lid
Zojuist een reactie gehad van de dealer over de sunset optie en eventuele vertragingen met levering daardoor:

Zoals het er nu naar uitziet wordt jou auto inderdaad met Sunset geleverd in tegenstelling tot eerdere berichten.

De fabriek heeft nu aangegeven alleen de eerste auto's niet te kunnen leveren incl. sunset (bijv. de showroomauto's/demo's)

Das dus goed nieuws voor alle mensen met de sunset optie!

Ik kreeg vanmorgen precies hetzelfde door. Dus gaat vast goedkomen.

Rolandd

Actief lid
Ik ook! ;)

Er wordt nog wel even contact gezocht met de leasemaatschappij over de meerprijs van het Simply Clever pakket.
Wat dat betekent natuurlijk ook weer een aangepaste maandelijkse prijs.

Giant

Forumguru
Ik weet niet of het door het nieuwe fiscale voorstel komt dat gisteren door een aantal organisaties (o.a. Bovag-RAI/ANWB) voorgesteld is of dat het te maken heeft met de vigerende fiscale regels, maar naar verluidt is alleen de 120 Pk diesel i.c.m. DSG vanaf 1 januari 2016 nog met 20% bijtelling te rijden. Alle andere uitvoeringen die nu nog met 20% in de lijst staan gaan dan naar 25% (correct, geen 21%). Om twee willekeurige voorbeeldjes te noemen: dynamic chassis control of handmatig schakelen zal nooit meer als 20% bijteller verkrijgbaar zijn na dit jaar:nailbiting:

Net contact gehad met Broekhuis en zij vertelde mij dat de door mij gewenste auto voor 1 december geleverd kan worden. Wel met het SC pakket, dit had te maken met problemen met de mechanische achterklep, maar dat pakket valt buiten de bijtelling zie ik net in de offerte. Broekhus heeft me weer helemaal gerust gesteld. Op naar de wagenparkbeheerder!

Tuulster

Forumguru
Overmorgen het finale oordeel over mijn configuratie, ziet er goed uit. ik denk dat ik alleen de ACC van mijn wensenlijst moet gaan schrappen.....
Dan meteen bestellen!!:D:jaja:

Laatst bewerkt:

superbia

Forumguru
Vanmiddag met de dealer gebeld, zaterdag de 27ste kan ik proefrijden in een 2.0tdi hatchback style business line met handbak. Dat is ook de uitvoering die ik op het oog heb.
Tevens vanuit het mobility team ook bevestiging gekregen dat ik een nieuwe auto mag uitzoeken en de inlog is aangevraagd. Met een beetje goede wil heb ik er begin juli ook 1 in bestelling staan.

Bovenaan Onderaan