Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

CDK

Forumguru
goed gezien @Blackokkie2 :thumbsup: in vrachtwagenland al 10 jaar in gebruik en nu komen de personenauto fabrikanten er mee op de proppen om aan de emissienormen te voldoen. in principe is een egr hiermee overbodig. de recent door mij bestelde truck heeft ook geen egr meer, alleen een scr katalysator waar adblue als nabehandeling gebruikt wordt om met een chemische reactie de uitlaatgassen schoner te krijgen. hierdoor is het verbruik lager, blijft de motor schoner, maar....... ook zo'n scr katalysator kan kapot en gaat vooral kapot van korte stukjes rijden, die katalysatoren zijn erg kostbaar, wat ze voor een S3 kosten durf ik niet te zeggen, maar voor een vrachtwagen schrik niet tussen de 10 en 15k, kanttekening er bij is dat het 1 geheel met de einddemper is in tegenstelling met de personenauto variant.

Laatst bewerkt:

Rolandd

Actief lid
Is er ergens een site waar je de status van je bestelling/productie kan volgen? Is er nog steeds niet in Autoland volgens mij.
Ergens jammer en zou vrij eenvoudig gemaakt kunnen worden lijkt mij.

Bakkertje

Forumguru
@Rolandd Bij de bestelling van m'n Passat kon ik inloggen op een site van de dealer en daarvandaan kreeg ik inzage in de laatste status van de levering. Of dat iets van de dealer zelf is weet ik niet.

Matthijsss

Nieuw lid
Ik kreeg vandaag telefoon van de dealer. Ik had geen simple clever pakket besteld en dan zou die pas in 2016 geleverd worden. Indien ik eensimply clever pakket zou bestellen werd het wel 2015. Heb het besteld en de leverdatum staat nu op eind september. Iemand anders dit ook meegemaakt? Dealer gaf aan dat er in 2015 geen S3 wordt uitgeleverd zonder simple clever pakket...

EHS

Actief lid
Ik kreeg vandaag telefoon van de dealer. Ik had geen simple clever pakket besteld en dan zou die pas in 2016 geleverd worden. Indien ik eensimply clever pakket zou bestellen werd het wel 2015. Heb het besteld en de leverdatum staat nu op eind september. Iemand anders dit ook meegemaakt? Dealer gaf aan dat er in 2015 geen S3 wordt uitgeleverd zonder simple clever pakket...

Wat is dat voor pakket dan?

Giant

Forumguru
Het blijft een leerzaam forum. Ik had werkelijk nog nooit van adblue gehoord. Ook niet van het simply clever pakket overigens, maar die valt volgens mij in de categorie trollen van de forum lezers:deuk:

• Leuk
Waarderingen: EHS

BobTheFish

Actief lid
Gisteren telefoontje van dealer dat er in 2015 alleen auto's worden uitgeleverd met de electronische achterklep. Deze zit zoals vermeld in het simply clever pakket (en standaard op de style businessline). Daarnaast volgens hem ook geen sunset ramen In 2015, die had ik wel als optie, dus nu maar achteraf folie erop. Wil niet wachten tot 2016 ;)

EHS

Actief lid
Gisteren telefoontje van dealer dat er in 2015 alleen auto's worden uitgeleverd met de electronische achterklep. Deze zit zoals vermeld in het simply clever pakket (en standaard op de style businessline). Daarnaast volgens hem ook geen sunset ramen In 2015, die had ik wel als optie, dus nu maar achteraf folie erop. Wil niet wachten tot 2016 ;)

Ik heb ook de sunset gekozen op de style bl. Vraag me af of ik ook iets ga horen.
Heb getint glas liever af fabriek.

Tuulster

Forumguru
Dit is een introductie pakket op de nieuwe Superb maar voor de Ambition vertelde de dealer mij.
Blijkbaar noodzakelijk om er bij te bestellen om nog dit jaar een Ambition geleverd te krijgen.

Geldt volgens mij niet voor de Style. Heeft de dealer tegen mij niets over gezegd en ik ben ook bezig om een Style Business te configureren.

Rolandd

Actief lid

Simply Clever pakket? Ik kan dat nergens terug vinden in de prijslijst...
En ik heb ook de Sunset besteld. Hoe gaat jouw dealer dat oplossen met jou?

Bovenaan Onderaan