Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Bakkertje

Forumguru
Het digitale active info display in de passat kan alleen in combinatie met de discovery pro (columbus). Die zit weer in het executive plus pakket en dat pakket is 1000 euro duurder dan het standaard executive pakket. Vervolgens kost het active info display nog geen eens 600 euro extra. Of je besteld een een business line R uitvoering daar zit het standaard in.

BobTheFish

Actief lid
Overigens is dat ook niet standaard maar moet je eerst een heel duur ander pakket voor aanschaffen.

Correct. had moeten staan: Ik denk dat ze bij Autovisie bedoelen dat de SuperB nog echte klokken heeft ipv een heel digitaal dashboard zoals bijvoorbeeld in de nieuwe Passat leverbaar is. Is niet leverbaar voor de SuperB.

fastpeter

Forumguru
Deze week zou ook de website van skoda aangepast worden en zou je de auto compleet kunnen configureren volgens de dealer tevens de modellen die als eerste komen zijn de standaard modellen showroom verkoop en demo auto's deze week horen de +- datum van onze superB mogelijk week 37 bouwen dan +- 4 weken er bij.

Nu de foto's te hebben gezien van de SuperB combi zeg ik zo de huidige octavia in combi vind ik mooier dan de superB in combi die staat de hatchback beter meer elegant, de ruimte is slechts 50 ltr meer wat ik nu las.
De superB hatchbak oogt wat sportiever en meer elegant echter is het beide zeer geslaagd.

We zullen het zien er zijn nog steeds niet alle details en prijzen bekend zoals alarm, extra garantie, kleine opties en accessoires (sport pendalen) etc.
De duitse site heeft alles er op staan behalve nog geen 280 pk versie's.
In nederland kun je de top modellen (motor's) alleen in combinatie met 4x4 krijgen elders zie je ook L&K zonder 4x4 etc.

Gunner

Forumguru
Het digitale active info display in de passat kan alleen in combinatie met de discovery pro (columbus). Die zit weer in het executive plus pakket en dat pakket is 1000 euro duurder dan het standaard executive pakket. Vervolgens kost het active info display nog geen eens 600 euro extra. Of je besteld een een business line R uitvoering daar zit het standaard in.
wat een passat kost wil ik niet betalen. en dan zuigt de carrosserievorm ook nog eens kamelenballen (sedan t.o.v een hatchback-vorm)

lose-lose dus (te duur en te onhandig in gebruik waar ze bij skoda dat wel goed hebben gezien door de superbee net zoals de O3 een kofferklep te maken die helemaal open gaat).

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
@Gunner De Passat in business uitvoering is volgens mij niet super veel duurder dan een S3 met gelijke uitrusting.
http://www.fleetwise.nl/sites/defau...ess_edition_modeljaarmap_per_week_22_2015.pdf

Daarbij heeft de Business R variant van de Passat een active info display, wat je op de S3 (nog?) niet kunt krijgen. Verder zit er in de Passat standaard een lederen/alcantara interieur en niet te vergeten de adaptieve cruise control.

Sja en of je kamelenballen iets makkelijker mee wilt nemen is natuurlijk een persoonlijke kwestie. In mijn Sedan ging de gehele 2 weekse vakantiebepakking voor ons gezin van 5 personen. Daarmee voldoet ie voor mij. Als ik grote dingen wil vervoeren pak ik de aanhanger wel.

Gunner

Forumguru
@Gunner De Passat in business uitvoering is volgens mij niet super veel duurder dan een S3 met gelijke uitrusting.
http://www.fleetwise.nl/sites/defau...ess_edition_modeljaarmap_per_week_22_2015.pdf

Daarbij heeft de Business R variant van de Passat een active info display, wat je op de S3 (nog?) niet kunt krijgen. Verder zit er in de Passat standaard een lederen/alcantara interieur en niet te vergeten de adaptieve cruise control.
Meerprijs van een passat B-R limousine is 3000 euro als je dat vergelijkt met een Businessline Style (handgeschakeld 1.4 150 PK), die zijn wel aardig vergelijkbaar op dat AIR en ACC na (meerprijs 300 euro). Wel heeft de Style BL standaard xenon (al vanaf de ambition overigens) waar je voor LED nog moet bijbetalen op de Passat. Of LED beter is dan Xenon zou ik niet durven zeggen.

Persoonlijk denk ik dat de Superb een betere keuze is :tongue:
Maar dat komt ook omdat ik geen fan ben van een sedan of variant.

Bakkertje

Forumguru
De Passat heeft standaard 3 climate zones, ACC, Leer / alcantara en Led (ook voor het interieur). En niet te vergeten een te verlengen zitting van de bestuurdersstoel.
Led is een hele verbetering ten opzichte van Xenon en dan heb ik niet eens de Led Plus verlichting.

Als je die opties toevoegt aan een businessline Style is het verschil opeens heel klein..
Daar komt nog bij dat de Passat dan ook uitgerust is met de R line bumpers en dubbele uitlaat (in ieder geval de gaten ;) )
R-line van achter:

R-line van voren:

Daar komt dan nog bovenop dat je het active info display niet hebt / kunt bestellen en dat VW een nog nieuwer stuurwiel type heeft, met daarop de cruisecontrol bediening.

Overigens is het pleidooi voor mij een vrij pijnlijke, de business R uitvoering is bedacht toen de mijne in bestelling was (ik heb een highline met executive pakket). Mijn auto kost daarmee 39,6k en mist aardig wat opties die wel op de Businessline zitten.. :cry:

BobTheFish

Actief lid
@Bakkertje Style Businessline heeft standaard 3 zones climate control.
Front assist met adaptive cruise control kost €330.
€1290 voor leer/alcentara zoals de Passat Business R heeft, volledig leer: €1490.
LED is volgens mij geen optie op de SuperB.:)

Ik heb ook naar de Passat gekeken, maar uiteindelijk toch voor de SuperB gekozen. Prijs was daar trouwens maar een van de factoren in.

@G.P. quote AutoVisie artikel over de SuperB: Ten opzichte van de Passat doet de SuperB alles net even wat comfortabeler. Zelfs op echt hoge snelheid blijft het verrassend stil binnenin. Stoelen waren ze niet echt heel erg weg van: In een ruim interieur horen ook grote stoelen, maar de forse bestuurdersstoel biedt helaas niet zo erg veel zijdelingse steun.

De nieuwe Passat vind ik echt een mooie auto, maar de SuperB vind ik nog mooier.

Laatst bewerkt:

Rolandd

Actief lid
Bedankt voor het delen!

Vraagje, op pagina 3 staat dat de snelheid niet digitaal af te lezen is maar dat kan ik bijna niet geloven. Dat is toch wel mogelijk middels een instelling of kan je de snelheid echt alleen aflezen vanaf de analoge meter?

Ja hoor dat kan wel, kijk maar naar dit filmpje:

Tuulster

Forumguru
Zitten inderdaad al in levermaand september.

Ik kreeg vandaag te horen dat wanneer ik nu bestel ik een gereserveerde voor inteken plaats van de dealer heb maar dat de levering evengoed op zijn vroegst week 36 gaat worden.

Ik hoop er deze of volgende week uit te zijn, auto is gereserveerd nu nog de onderhandeling over de configuratie afronden......:cheer::cheer:

Tuulster

Forumguru
25%.... of je moet een 1.6 TDI met DSG of een 2.0 TDI 190PK handgeschakeld (raarrrrrr) rijden; dan 21% zoals het er nu voor staat.

upload_2015-5-27_20-30-17.png upload_2015-5-27_20-28-51.png

Rolandd

Actief lid
Denk dat PON nog wel wat gaat bijschaven aan het motor management om die laatste grammetjes er ook af te snoepen voor de 1.6 TDI handgeschakeld. Met 21% bijtelling hebben ze een sterke troef in handen!

Giant

Forumguru
Ik heb een aantal video's van tests van de S3 gezien. Wat me daarbij opvalt is wanneer men het klepje van de vulopening van de brandstof opent, het alleen maar gaat over de simply clever ijskrabber. Spannend:nailbiting:. Maar wat mij opvalt is dat er in sommige video's links van de brandstof vulopening nog een vulopening met een blauwe dop zichtbaar is, maar in andere video's ontbreekt die weer. Ik dacht eerst dat het hier om ruitensproeiervloeistof voor de achterruit ging, maar ik heb op nog niet één video een achter ruitenwisser gespot op de hatchback (hoewel wel aanwezig als optie op de optielijst). Waar zou die vulopening voor dienen en waarom zie je die in sommige video's wel terug komen en in andere weer niet:pieker:?

Altos

Banned
Lijkt me ook geen logische plek voor ruitensproeivloeistof eerlijk gezegd...als je morst krijg je dat spul in je vulopening van je tank...doe maar nie.

Tuulster

Forumguru
Dat dacht ik wel, ik kan alleen niet meer terug vinden waar ik dat heb gelezen.

Ja hoor, zit in het Led pakket

GetMarketingImageUrl

Bovenaan Onderaan