Gebruiks ervaring Octavia 3

wietze

Lid
Even een paar plaatjes uit de showroom...toen nog met 5 km op de klok, na 4 weken 4500...
 

Bijlagen

  • 20150319_153235_resized.jpg
    20150319_153235_resized.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 264
  • 20150319_153040_resized.jpg
    20150319_153040_resized.jpg
    961,7 KB · Weergaven: 259
  • 20150319_152918_resized.jpg
    20150319_152918_resized.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 269
  • 20150319_152904_resized.jpg
    20150319_152904_resized.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 271
  • 20150319_152802_resized.jpg
    20150319_152802_resized.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 246

wietze

Lid
Voor ik het vergeet: nog een compliment voor de dealer (De Waal autogroep; niet voor niets dealer van het jaar...). De wagen werd geleverd op Golus wielen maar ik wilde de Alaris. Ze hebben allerlei trucs geprobeerd uit te halen om in de officiele stukken de auto met Alaris gepubliceerd te krijgen. Hebben uiteindelijk bij een andere dealer een O3 op Alaris gekocht en toen de wielen gewisseld. Bedankt Pedro!
 

Rapid

Actief lid
Heb de auto net vier weken en er staat nu 6200 km op. Had vakantie afspraken in het buitenland, dus ze kon direct aan de bak:D.
Wat een auto! Was al zeer tevreden met mijn vorige Rapid, maar deze overtreft het.
Uitstekend weggedrag, zeker met de 17 inch banden. Ligt als een blok op de weg. Heerlijke zit, 1000km op een dag geen enkel probleem. Kruisen met een snelheid van 130/135km gaat zeer relaxt.
Aangezien ik een privérijder ben is het brandstofverbruik ook wel van belang. Gehele periode tot nu toe rond de 1:16,5 !
Zeer netjes voor zo een grote auto. Climatcontrol,gescheiden, is weer zeer nuttig geweest.

Frank
 

Frank C

Forumguru
Dynamic pack met dito stuur (en panorama dak) staan op mijn wenslijstje, vierspaaks stuur is soms beetje glad. Nog even wachten tot facelift komt. MY 2017?
 

Rene C

Forumguru
Kreeg afgelopen weekend de melding dat de batterij van mijn sleutel vervangen moest worden. Prompt reageerde kessy niet meer op de deurgreep en moest ik hem ouderwets openklikken. Valt me tegen dat de batterij binnen een jaar gewisseld moet worden, zeker met de wetenschap dat hij altijd los in mijn binnenzak zit en ik hem er eigenlijk nooit uithaal/gebruik.. Hoe kan dit batterij dan keeg zijn??

Daarnaast hoor ik de laatste tijd wat kraak geluiden bij de vooras/voortrein. Dit mogen ze als hij voor een beurtje weggaat even nakijken/nalopen..
 

going_fritz

Actief lid
Kreeg afgelopen weekend de melding dat de batterij van mijn sleutel vervangen moest worden. Prompt reageerde kessy niet meer op de deurgreep en moest ik hem ouderwets openklikken. Valt me tegen dat de batterij binnen een jaar gewisseld moet worden, zeker met de wetenschap dat hij altijd los in mijn binnenzak zit en ik hem er eigenlijk nooit uithaal/gebruik.. Hoe kan dit batterij dan keeg zijn??

Daarnaast hoor ik de laatste tijd wat kraak geluiden bij de vooras/voortrein. Dit mogen ze als hij voor een beurtje weggaat even nakijken/nalopen..

Ik heb exact hetzelfde, voor allebei de punten. Enige verschil is dat bij mij de batterij dan bijna 2 jaar oud is....
En die kraakgeluiden vooral bij vluchtheuvels e.d., 't klinkt 'erg goedkoop'.
 

Rene C

Forumguru
Ben afgelopen donderdag voor uitje met vrienden even met de auto en motortrailer met motor naar zuid frankrijk gereden. Op 1 dag klein 1300km onder de banden van de O3 gedaan, maar man man man, wat een heerlijke reis auto zeg.!!

Dynamic stoelen zitten echt super.! Met de motortrailer berg op is DSG helemaal super. Auto heeft genoeg vermogen om lekker mee te rijden. 130km/h in Frankrijk zonder probleem. Alleen verbruik gaat dan naar 1:11, wat op zich helemaal niet slecht is.

Afgelopen maandag zelfde verhaal alleen nu terug naar NL. Heerlijk. Kijk nu al uit naar mijn zomer vakantie, vraag me alleen af of het dan net zo makkelijk gaat, aangezien er dan kinderen mee gaan.:shutup:
 

Frank

Forumguru
Een tijdje terug waren er een paar mensen (waaronder ik) waarbij de Columbus MIB op de O3 compleet bonkers ging...

Ik heb de indruk dat het gerelateerd is aan Lane Assist. Zet ik Lane Assist uit, heb ik er veel minder (geen) last van.

Zou er is mis zijn in de software die de stuursignalen naar de Columbus stuurt?
 
Bovenaan Onderaan