Gebruiks ervaring Octavia 3

Frank C

Forumguru
Ik heb de auto privé gekocht en ben daarmee ws een van de weinigen. Maar goed, het is wel value for money.

Ook privé gekocht dus we zijn al met z'n tweeén :). En value for money was zeker een belangrijke overweging samen met verwachting van goede inruilwaarde straks. Doordat ik de auto ook zakelijk gebruik met km vergoeding zijn de kosten tov lease niet eens zo heel veel hoger.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
iemand een creatief idee??
deze heeft Skoda nog niet in het assortiment zeker? :D

Coat_hanger_IM.jpg
 

wietze

Lid
Haha, ik heb tijden overwogen om naar een Golf Variant Businessline over te stappen. Zag mijn huidige O3 in de showroom staan...strik erom en meenemen!
 

Skoda-MAN

Forumguru
@Wieten @Frank C Ik begrijp nu dat Pon al die dealerbedrijven wil scheiden, de verkopers van de andere merken stonden te janken in de showroom.
Ik heb bewust voor Skoda gekozen en ben direct de juiste winkel binnen gelopen en heb geen gefrustreerde verkoper achter gelaten. :angry:
De Skoda verkoper hoefde eigenlijk alleen maar mijn lijstje op het formulier over te nemen en de prijs te roepen.
Bij dat laatste heeft hij het erg moeilijk gekregen en ik mijn zin.

Via het internet en dit forum kun je alles al van te voren uitzoeken en ook allerlei andere merken bekijken.
Aangezien Pon mijn werkgever was (ben nu 67) en ik af en toe nog inval kracht ben wilde ik liefst een Skoda.
Ik had tot 2011 een Combi maar wegens gebrek aan vertrouwen in die nieuwe motoren heb ik een ander merk gereden.
 

Frank C

Forumguru
@Wieten @Frank C Ik begrijp nu dat Pon al die dealerbedrijven wil scheiden, de verkopers van de andere merken stonden te janken in de showroom.
Ik heb bewust voor Skoda gekozen en ben direct de juiste winkel binnen gelopen en heb geen gefrustreerde verkoper achter gelaten.
De Skoda verkoper hoefde eigenlijk alleen maar mijn lijstje op het formulier over te nemen en de prijs te roepen.
Bij dat laatste heeft hij het erg moeilijk gekregen en ik mijn zin.

Via het internet en dit forum kun je alles al van te voren uitzoeken en ook allerlei andere merken bekijken.
Aangezien Pon mijn werkgever was (ben nu 67) en ik af en toe nog inval kracht ben wilde ik liefst een Skoda.
Ik had tot 2011 een Combi maar wegens gebrek aan vertrouwen in die nieuwe motoren heb ik een ander merk gereden.

Kan me voorstellen dat ze de merken binnen VAG meer willen scheiden......Seat heeft het lastig tov Skoda.
Ik kwam uit een Seat (Altea XL) waar ik best tevreden over was en dan is een Leon geen onlogische keuze....maar als je ze naast elkaar ziet is de keuze snel gemaakt.......
 
Minimaal 1,5 jaar: 6 maanden op buitenlands kenteken en daarna moet ik 'm een jaar in NL houden, anders moet er alsnog BTW en BPM betaald worden. Helaas kon ik daarom geen Scout kopen, men kon in aug vorig jaar niet garanderen dat ik 'm uiterlijk jan '15 zou hebben....jammer....!
 

sitechris

Donateur
Vraagje: ik ben bezig met het schrijven van mijn review over de Octavia 1.6 TDI Elegance Businessline (ik heb in 2014 auto gereden). Deze heeft een handmatige 6-bak. Nu zie ik op de Skoda site dat deze alleen met 5-bak verkrijgbaar is? Weet iemand hoe dit zit?
 

AndreM

Forumguru
Ja.........

Omdat de BL niet meer met 14% geleverd wordt is de motor geen 110 pk, maar 105 pk.
Mijn collega kon geen 14% auto meer bestellen en heeft nu een Elegance BL, 105 pk met een 5 versnellingsbak. Deze auto heeft ook geen zwarte achterspoiler en nog een aantal andere opties die standaard waren.
 

Jorg1504

Actief lid
Even een vraagje. Iemand enig idee wat de effectief beschikbare opslagcapaciteit is van de 60gb harddisk bij het Columbus systeem? Meen iets gelezen te hebben over slechts 10gb maar kan me dat haast niet voorstellen....
 

micky

Forumguru
het is meer, maar met de SD kaartjes maakt het niet uit, je kunt sneller wisselen dan de boel overblazen
 
Bovenaan Onderaan