Yeti 1.8TSI gekocht

CDK

Forumguru
Je hebt ze in vele soorten en maten, deze moeten op maat gemaakt worden, dat lijkt me niet ideaal. Er zijn er ook uit 1 stuk die je in inchmaat koopt. Je laat je banden minimaal half leeg lopen, daarna klem je ze tussen band en velg en vervolgens kan je de banden weer op de gewenste spanning zetten. Ze zijn als je ze niet kapot rijd herbruikbaar.
 

EdK

Forumguru
Je laat je banden minimaal half leeg lopen, daarna klem je ze tussen band en velg en vervolgens kan je de banden weer op de gewenste spanning zetten.
Nu weet ik wat laatst dat meiske aan het doen was bij onze lokale brandstof boer...
Wilde haar al gaan helpen omdat ik niet begreep waarom banden op druk zetten zo lang duurde....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rob1.8TSI

Forumguru
De weerstanden voor mijn H7 lampen van Ledoli zijn eindelijk binnen. Nu nog tijd vinden om ze te monteren.
Denk dat de weerstanden buiten de rubber afdichtingen moeten zitten hé, wat denken jullie.
uploadfromtaptalk1433067776532.jpg
 

EdK

Forumguru
Tsja waar koelt hij het best af de weerstand ?
In of buiten de lamp ???

en aan hand van hoe heet die weerstanden worden kun je ze indien kabellengte lang genoeg is ook nog tegen metaal aan schroeven.
Word koelingsvlak wat groter.

Maar even resumé, deze lampen en drivers zijn voor de mistlampen ?
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Update,

spatbord is gemaakt, was iets krom waardoor hij de deur raaktte, perfect gemaakt en gespoten.
Velg moet nog een keer gebeuren.

De led dagrij verlichting is perfect, geen foutmeldingen.
Bij de H7 mistlampen heb ik soms een foutmelding, echter wanneer ik de lampen aan zet komt de melding meteen.
Ben nog e.e.a. aan het uitzoeken.

Verder heb ik ineens een stotterende motor.
Zodra ik flink gas bij geef gaat de auto stotteren.
aanstaande zaterdag krijgt de auto een beurt, ben benieuwd wat de oorzaak is.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Is inderdaad een 60.000 beurt Corné, ik heb een "nieuwe beun" gevonden die mijn auto graag wil onderhouden.
Ben vroeger ook al bij hem geweest maar omdat hij volgens zijn vrouw te veel in de garage zat moest hij mensen wegsturen, waaronder ik.
Nu heeft hij zijn vrouw weggestuurd en mij weer aangenomen :deuk:
Hij meende ook dat de contacten van de bougie bijgesteld moesten worden of vervangen.
 

CDK

Forumguru
Bij 60k sowieso de bougies vervangen hoor!! En Persoonlijk ga ik toch liever niet naar Beun maar naar de "echte" dealer, maar die keuze is aan jou. De onderhoudsprijzen van Skoda zijn best schappelijk imho.
 

Rob1.8TSI

Forumguru
Ik heb weer iets raars.
Mijn bochtenlampen/mistlampen heb ik voorzien van H7 led lampen incl de bijbehorende weerstanden.
Als ik de auto start zie je de lampen even een paar keer aanflitsen, ik neem aan dat dat de test van het canbus systeem is. Voor deze test slagen de leds grandioos.
Echter zodra ik een bocht door ga en mijn bochtenlamp/mistlamp gaat aan, krijg ik alsnog een foutmelding van die led.
Iemand een idee hoe dat kan??
 

CDK

Forumguru
Er is een koude en een warme check zoals dat heet. Bij de koude zie je ze knipperen en de warme check is tijdens het rijden bij gebruik ;)
 
Bovenaan Onderaan