Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

Octavia32

Forumguru
Pfff, ben aan de beurt voor een nieuwe leasewagen, en heb vooral kofferruimte nodig, dus nu een s2 combi. Een 2e keer S2 combi zou kunnen, of een o3 combi, of toch de nieuwe s3hb, twijfel hoe (on)handig een hb is bij volle belading(dagelijks).... Luxeprobleem....
Heb jij dagelijks tot aan het dak de kofferbak vol met spullen. Ik heb een dan een HB maar heb geen probleem met ruimte tekort in dit model. Daarbij kan ik heel veel kwijt als het een beetje economisch is ingedeeld. Het komt dan ook zelden voor dat ik de ruimte zou missen boven de hoedenplank of dat ik de bank naar voren klap.

Zolang je met een combi niet boven je rolscherm komt is de ruimte in de koffer gelijk en heeft een combi geen meerwaarde afgezien van de looks en smaak tov een HB.

CDK

Forumguru
gisteren op de RAI nog gesproken met de verkopers en ja er zijn spoorverbreders gemonteerd én de auto is verlaagd voor de beurs, maar minder extreem als in Geneve. maar wat is het een dikke auto geworden, persoonlijk vind ik dat bij een vergelijk de Passat sedan het verliest van de S3 hatchback op ruimte en looks, VW gaat er een zware dobber aan krijgen verwacht ik. ben gisteren ook tot de conclusie gekomen dat wederom bevestigd is dat zolang ik niet wil inleveren op ruimte er voor mij maar 1 passende auto is, ook qua budget. ik ben Audifiel maar voor een verlengde A8 heb ik als simpele werkman de centen niet, dus dat laten we dan maar voor WimLex van Oranje over. het is dat er geen V6 meer in het assortiment zit, anders had ik gisteren een inruilvoorstel laten maken.

achbrouwer

Forumguru
Denk voor de meeste lease rijders die niet naar het logo op de auto kijken.
Dat de SuperB inderdaad in vergelijk met de Passat groter, rijker uitgerust en wellicht in de meeste gevallen ook goedkoper zal uitvallen.
over de Audi A6 maar helemaal niet te spreken in dit vergelijk

Skoda timmert hiermee stevig aan de weg.

Als particulier, voor mij, is het weer afwachten op iemand die het niet erg vindt om alles(bijna) in de auto te proppen en voor mij de eerste drie jaar wil financieren :bloemen:

andrehj

Forumguru
Ik zou als particulier nog even wachten met investeren in een S3. Laat in de komende paar jaar iemand anders (leaserijders) de bugs maar vinden. Dan kan de particulier over een paar jaar een redelijk uitontwikkelde auto kopen.

Thrar

Actief lid
Zonet ook de S3 bewonderd in de RAI en ik vind het een zeer mooie auto! Ook nog even aan de verkopers daar gevraagd hoe het zit met de optielijst, aangezien die karig is en bijvoorbeeld voorruitverwarming mist, maar die lijst is niet compleet en voorruitverwarming wordt wel een optie. Kon mijn gegevens achterlaten voor de volledige lijst, maar ik gok dat die sneller op internet staat dan dat ik hem in de mail heb :-). Nu nog even de leaseprijzen afwachten en dan bestellen maar!

Dewinteb

Actief lid
Heb jij dagelijks tot aan het dak de kofferbak vol met spullen. Ik heb een dan een HB maar heb geen probleem met ruimte tekort in dit model. Daarbij kan ik heel veel kwijt als het een beetje economisch is ingedeeld. Het komt dan ook zelden voor dat ik de ruimte zou missen boven de hoedenplank of dat ik de bank naar voren klap.

Zolang je met een combi niet boven je rolscherm komt is de ruimte in de koffer gelijk en heeft een combi geen meerwaarde afgezien van de looks en smaak tov een HB.

Ben t helemaal eens met je, idd blijf ik (buiten vakanties) altijd onder t rolscherm, en zoals de s3 nu is geworden is de keus gemaakt hoor, nog 1 horde te nemen: t leasebedrag.heb me op de Rai ook ingeschreven voor de definitieve/volledige lijst met opties/prijzen en een autonodiging voor de dealeronthulling zou er ook aan moeten komen binnenkort

Taffy

Forumguru
Denk voor de meeste lease rijders die niet naar het logo op de auto kijken.
Dat de SuperB inderdaad in vergelijk met de Passat groter, rijker uitgerust en wellicht in de meeste gevallen ook goedkoper zal uitvallen.
over de Audi A6 maar helemaal niet te spreken in dit vergelijk

Skoda timmert hiermee stevig aan de weg.

Als particulier, voor mij, is het weer afwachten op iemand die het niet erg vindt om alles(bijna) in de auto te proppen en voor mij de eerste drie jaar wil financieren :bloemen:

+ 1 :D

Bakkertje

Forumguru
Voor de leasemaatschappij telt de restwaarde erg hard mee. Zolang zij nog van mening zijn dat een passat daar beter scoort dan zullen we toch de nodige passats op de weg gaan zien.

EHS

Actief lid
Ook ik ga morgen even een kijkje nemen. Vind op automaat na de prijzen niet tegenvallen.
Hoop dat ik deze auto eind deze maand kan bestellen voor het werk.

Heeft iemand al info over de levertijd (als je 1 van de eerste bent met bestellen)?

Bakkertje

Forumguru
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als @Frank C zijn er in de Superb dezelfde materialen gebruikt als bij de passat? Is het chrome in het interieur bijvoorbeeld echt metaal, of kunststof met een chrome kleur?

Overigens is de lijst op mijn motorkap (van de passat dus) gewoon van kunststof..

Altos

Banned
Volgens mij (maar ik kan het fout hebben) zijn bijna alle chrome accenten in en op auto's tegenwoordig chromelook plastic, uitzonderingen als Range-Rover, Jaguar, Mercedes S klasse enz. daargelaten...Vooral de auto's van franse makelij zijn hier vol mee gehangen, ook aan de buitenkant, ik zie er vaak genoeg bij het stoplicht staan die bij stationair toerental alles laten meetrillen incl. "chrome" plaat her en der...kwaliteit? Ook ik ben wel benieuwd naar de kwaliteitsbeleving van de gebruikte materialen van de S3.

CDK

Forumguru
Ik heb in beide auto's gezeten en het interieur is anders qua styling, bij de Passat super strak en daardoor wat saaier (persoonlijk) bij de Superb iets speelser, qua materiaal en afwerking vond ik beide interieurs vergelijkbaar.

Bakkertje

Forumguru
Bij mijn superb zat aan het eind het chrome los van het kunststof op de pook. Bij mijn huidige passat kan ik me niet aan de indruk omtrekken dat het echt aluminium is ipv kunststof.
Maar goed over een maandje of twee kijk ik wel even bij de dealer in de showroom

Bovenaan Onderaan