Octavia rs TDI

Jra

Nieuw lid
Allemaal bedankt voor de leuke reacties!

September vorig jaar zijn we de trotse ouders geworden van een gezonde dochter, hierdoor hebben we een druk jaar gehad en heb ik er niet aangedacht om op het forum te kijken.

Ben er via het internet wel achtergekomen dat de airbag van de bijrijderszijde niet zomaar uit te zetten is, hiervoor moet je naar wat ik gelezen heb eerst naar de dealer? Zij zullen deze dan uit kunnen zetten... Vind het persoonlijk wat omslachtig en geen fijn idee dat deze dan permanent uitstaat, onze dochter zit dan maar achterin.

Ik heb geen updates uitgevoerd, nja wel iets gedaan maar om dat nu een update te noemen gaat mij wat ver. ( Stadslichten vervangen voor ledlichtjes)

De skoda bevalt nog steeds erg goed, wel zitten wij erover te denken om een benzine versie te halen en een kleine diesel erbij.. maar daar zijn we nog niet 100% over uit.

Over het algemeen rijd ik rustig met de skoda, maar af en toe druk je het gaspedaal in en dan blijf je toch versteld staan hoeveel vermogen deze auto heeft. Wel moet ik er aan wennen dat gas geven bij bv. 40 in de 2 over het algemeen toch wat wielspin oplevert, achja een mens kan niet alles hebben he:tegek:

Ik ga me vanaf nu proberen wat meer te verdiepen in het forum en natuurlijk meer reageren en leuke ideetjes bij anderen afkijken.. een auto is natuurlijk nooit af!:D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Ben er via het internet wel achtergekomen dat de airbag van de bijrijderszijde niet zomaar uit te zetten is, hiervoor moet je naar wat ik gelezen heb eerst naar de dealer? Zij zullen deze dan uit kunnen zetten... Vind het persoonlijk wat omslachtig en geen fijn idee dat deze dan permanent uitstaat, onze dochter zit dan maar achterin.

Volgens mij kun je de airbag uitzetten met de schakelaar in het dashboardkastje (heb je de sleutel voor nodig). Zie https://mediaportal.skoda-auto.com/...5-2011/Manual/A5_OctaviaTour_OwnersManual.pdf, blz. 98.

Over het algemeen rijd ik rustig met de skoda, maar af en toe druk je het gaspedaal in en dan blijf je toch versteld staan hoeveel vermogen deze auto heeft. Wel moet ik er aan wennen dat gas geven bij bv. 40 in de 2 over het algemeen toch wat wielspin oplevert, achja een mens kan niet alles hebben he:tegek:

Wielspin is inderdaad een puntje van de RS, zelfs bij de Octi III. Met jouw diesel (met veel koppel bij lage toeren) kan dat inderdaad een extra probleem zijn.

Jelte Vonk

Actief lid
Leuk dat dit topic nog leeft.
Ter info ik heb nog een rode octavia Rs benzine te koop.. Als je wilt overstappen naar de benzine versie. Is nu de auto van mijn vrouw en rijdt er weinig nee km stand nu 124000 km zelf heb ik de nieuwste Rs ook rood natuurlijk en een diesel ivm 50000 km per jaar.

En nog gefeliciteerd met je dochter !!

dirkkroneman

Forumguru
Haha wat erg, ik zie nu pas dat je ook op het forum actief bent :bloos:
Wij hebben elkaar gemaild over eventuele inruil van mijn RS :deuk:

Antera

Donateur
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. De airbag is niet in alle auto's met een schakelaar uit te zetten de reden is mij helaas onbekend. Deze zou er misschien wel later in te bouwen zijn door even de schema's door te pluizen eventueel.

Jee13

Forumguru
hier foto van mijn zwart geplastidipte grill
zou bij rood ook prima staan

20150103_114643.jpg

Rallye

Forumguru
De airbag is niet in alle auto's met een schakelaar uit te zetten de reden is mij helaas onbekend. Deze zou er misschien wel later in te bouwen zijn door even de schema's door te pluizen eventueel.

Hé, dat wist ik niet. Bij zowel mijn PFL, als mijn FL RS kon, cq. kan, ik de airbag uitzetten op de beschrven wijze.

Jra

Nieuw lid
Bedankt voor alle reacties, inmiddels ook gezien dat de airbag inderdaad makkelijk uit te zetten is in het handschoenvakje. Vast en zeker toen der tijd niet goed genoeg gekeken.

De geplastidipte grill is een mooi ideetje, houd ik in mijn achterhoofd voor het geval ik de auto houd. ( ziet het er wel naar uit:D

Nu is mij vandaag het kapje van de koplampsproeier afgevallen, ga natuurlijk zo snel mogelijk een nieuwe regelen maar was benieuwd of het erg is dat er nu water kan komen in het gat waar normaal gesproken dat kapje zit?

Zelf denk ik van niet, maar als 1 van jullie dat kan bevestigen weet ik of ik hem tot de nieuwe er is moet afplakken of niet?

Alvast bedankt.

Bovenaan Onderaan