Octavia rs TDI

Jra

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik in bezit van een Skoda Octavia RS TDI, mijn vorige auto was een Subaru Impreza wrx.
De octavia zit vol met leuke snufjes die ik uiteraard niet gewend ben na 3 1/2 jaar Impreza te hebben gereden. Aangezien ik de auto nog niet zolang heb verwonder ik mij elke keer weer hoe fijn de stoelen zitten, hoeveel opbergvakken er zijn, hoeveel functies de radio heeft etc etc.

Kleine opsomming van extra's die op de auto zitten:
- Geperforeerde Brembo remmen ( Neem aan dat dit niet standaard erop zit?)
- 18" velgen, merk moet ik nog even nakijken
- Raamblindering
- Klasse 3 alarm
- JD Tuning. 213PK & 428Nm

En er zit vast nog wel meer op, maar in mijn enthousiasme zal ik vast wat vergeten zijn..

De auto rijd heerlijk, pakt lekker onderin op en alles voelt zo lekker degelijk.. ( Vooral in vergelijking met mijn vorige auto)

Op dit forum hoop ik me verder te kunnen verdiepen in de Skoda techniek, antwoorden te vinden op eventuele vragen die er ongetwijfeld straks komen en natuurlijk onze gezamelijke intresse in auto's te delen.

Nu het allerbelangerijkste.. Dit is hem!

Foto550-TYMYAB6G.jpg




Foto550-7C4CES8M.jpg


Foto550-G7GSHNAK.jpg



Groet,

Jarno.
 

Jra

Nieuw lid
Bedankt voor de leuke reacties!

@ race Eend:
Op de dyno-uitdraai staat inderdaad DPF-weg, wat het inhoud en wat het voordeel ervan is weet ik niet..Maar dat kun jij mij vast vertellen?

Dat het een bekende auto is, houd dat in dat deze geregeld bij JD is geweest?
 

ertromp

Forumguru
Prachtige auto!
DPF is diesel partikel filter en dat is weer een weerstand in het uitlaatsysteem. Of te wel roetfilter
 

Race Eend

Forumguru
Bedankt voor de leuke reacties!

@ race Eend:
Op de dyno-uitdraai staat inderdaad DPF-weg, wat het inhoud en wat het voordeel ervan is weet ik niet..Maar dat kun jij mij vast vertellen?

Dat het een bekende auto is, houd dat in dat deze geregeld bij JD is geweest?

Niet geregeld bij ons geweest, maar zoveel Rode RS-en met team dynamics wielen en grote remmen zijn er niet ;)

DPF is weg, kortom het roetfilter is eruit gehaald door jbautoservice, scheelt een hoop problemen en geeft een beter verbruik + meer vermogen.
 

Jra

Nieuw lid
Haha oke, kon zijn dat er nog meer aan gedaan was dan dat ik al wist..
Nja houd er voor mij meer over om te doen ;)

De auto gaat ook idd als de brandweer, dus de kleur past precies bij de auto! Wel is het wennen aan het enorme koppel onderin de toeren (wat overigens wel erg fijn rijd) en het feit dat je wat eerder moet schakelen dan bij een benzine auto.

Achja het heeft wel wat, 200+pk onder de kap en toch op de ringweg netjes 1 op 20 kunnen rijden:tegek:
 

Jelte Vonk

Actief lid
38-xvb-9 is een polo ?

Ok Thanx,

D8 dat ik zo'n beetje de enige was met een rode octavia 2 rs
 
Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Welkom

Mooie RS en een TDI RS zie je toch minder als de benzine versie

Misschien een idee om je grillomlijsting te plasti dippen, dit staat strakker bij je donkere velgen

Kijk maar eens in mijn topic voor wat fotos
 
Bovenaan Onderaan