Steenmarters lusten de octavia rauw.

dirkkroneman

Forumguru
Niet alleen vinden steenmarters de Octavia een lekkere prooi onder de motorkap maar ik ben er nu ook achter dat ze mijn Citigo ook lekker beginnen te vinden. Nu inmiddels 2 keer bezoek gehad garagekosten 150 euro.
Ik ben teneinde raad ik heb al een marterverschrikker geplaatst en alle kabels in gespoten met antimarterspray en heb 2 glorix wc blokjes erin hangen. Wat kan ik meer doen, ik denk als het nog een keer gebeurt auto verkopen.

En dit allemaal gebeurt in Zwolle Zuid aan de Steurkolk aan de rand van Zwolle Zuid
Hmm ik woon zelf in de AA-landen maar tot heden geen last van gehad gelukkig, eerder in Kampen (bij mijn ouders) ook niet..
 

hayabusa49

Nieuw lid
als dat zo is ga ik het bij de eerst volgende keer ook aangeven bij dealer Korterink dat ze dat ook beter kunnen doen want dit is echt hopeloos zo, want je weet op gegeven moment niet meer waar je auto wel of niet kunt parkeren. In ieder geval bedankt voor de tip.

Groetjes Henk
 

EdK

Forumguru
was laatst bij de dealer en die vertelde me dat skoda wist dat dit een probleem was en dat de dealer de kabels kon inspuiten met een 'goedje' die het niet meer aantrekkelijk maakt om aan te knabbelen.

Tsja en als goedje er weer vanaf is gesleten na bijvoorbeeld een jaar dan word de kabel dus weer doorgebeten door dat mooie beestje.
Maw alle kabels die skoda in magazijn heeft liggen weg donderen en hiervoor een kabel inkopen vanaf heden die de vis componenten er niet meer in verwerkt heeft.
Maw gewoon bij de bron aanpakken en niet met tijdelijke middeltjes komen waarvoor je weer een vermogen mag betalen.
Tsja zelf geen last van die beestjes dus ga me dan ook niet verder verdiepen in een oplossing.
Maar vervangen van de kabels ligt wel voor de hand voor een verbeterd product
 

Canon-Eye

Forumguru
Inmiddels zouden we het leven op dit forum ook een beetje kunnen stroomlijnen door niet in twee verschillende topics synchroon door te ouwedeuren over hetzelfde onderwerp. Of het nou een Citigo of een ander model betreft lijkt me niet van heel groot belang - het gaat om de toegepaste kabels en slangen.
Misschien kan een moderator die handel samenvoegen?
 

CharlesTucker

Forumguru
Hmm, ik dacht dat ik als Rotterdammer me hier niet heel erg druk over zou hoeven te maken, maar wat lees ik vandaag op www.rijnmond.nl: "Steenmarter lijkt een blijvertje in Rotterdam-Zuid", gezien in het Zuiderpark en in Barendrecht, daar woon ik zo'n beetje tussenin. Langs het zuiderpark is er volgens het artikel overigens ook eentje doodgereden, die nu gestrekt te bewonderen is in het Natuurhistorisch Museum.
 

dj.verhulst

Forumguru
Hier in Twente worden ze zo nu en dan dood gereden maar die gaan het museum niet in.

het is toch te kolder dat er niks aan gedaan mag worden, het zijn er nu zoveel inmiddels dat ze niet meer kunnen volhouden dat het een beschermd dier moet zijn....
 

EdK

Forumguru
Dus omdat jou autoleverancier een product levert met een luchtje wat een beest lekker vind dan motten we dus die beestjes maar uitmoorden ipv dat de leverancier zijn product moet aanpassen ( geen vismeel in product laten verwerken )
 

dj.verhulst

Forumguru
nou er was al overlast voordat men andere weekmakers ging gebruiken, ze hebben hier altijd al ze bestreden omdat ze o.a. kippen dood beten, het enig wat ze goed doen dat ze knaagdieren populatie onder druk zetten.

het is geen feest als ze in je huis zitten.
ze maken niet alleen schade aan auto's ook aan huizen.
 
Het blijft ons bezig houden die beesten.......
Toen ik onze wagen in 2011 nieuw kreeg (moest wel betalen trouwens) hebben we er 3x last van gehad, bij de 2e en 3e keer wist ik inmiddels zelf de bougiekabel te vervangen. De laatste 3 jaar geen last meer van gehad dus zodra het nieuwe luchtje dr af is, lijkt (lees lijkt) het erop dat de marter het niet meer interessant vindt....
 

EdK

Forumguru
De laatste 3 jaar geen last meer van gehad dus zodra het nieuwe luchtje dr af is, lijkt (lees lijkt) het erop dat de marter het niet meer interessant vindt....

Tsja vind jij 3 jaar oude vis lekker dan ???
Dat meurt de motorkap uit, dat een marter er zelfs omheen loopt en zijn neus er voor ophaalt...... :deuk:
 

dj.verhulst

Forumguru
Met hetzelfde recht zeg je(of zouden zij kunnen zeggen): ze moesten wat doen aan die Skoda's, er zijn er zoveel inmiddels.............;)


ze vreten ook aan niet VAG auto's,, ze beschadigen huizen en opstallen, kippen & konijnen zijn niet veilig.

tot begin jaren 70 werd er op gejaagd dat mocht niet meer en vanaf eind jaren 90 is de overlast weer op het oude niveau,, en ze komen steeds verder NL in,,
 

EdK

Forumguru
en ze komen steeds verder NL in,,
Of nemen wij steeds meer van hun terrein in om wegen en huizen neer te planten ??
Wie zijn wij als mens om te bepalen of er van een bepaalde diersoort teveel is ??
Er zijn al teveel mensen op deze aardkloot dan goed is voor die aardkloot en we verkloten met zijn allen die aardkloot steeds meer....
En dan wat beestjes dan de schuld geven hiervan en dus maar weer laten afmaken.....
 

dj.verhulst

Forumguru
waar ik woon staan al meer dan 70 jaar huizen, dat zijn heel veel generaties steenmarters die terug gekomen zijn nadat ze niet meer bejaagd worden.

wie bepaald dat we met te veel zijn,, vind dat griezelig, je kan toch niet alles kapot laten maken door zo'n beestje,, jammer dat ie met zo'n verschrikker niet altijd laat verjagen,, heb wel gehoord waar honden zijn blijven ze weg.
 

EdK

Forumguru
wie bepaald dat we met te veel zijn,, vind dat griezelig, je kan toch niet alles kapot laten maken door zo'n beestje
Tsja leuke uitspraak toch wel dat je dat griezelig vind, vind daartegen de uitspraak over teveel marters maar griezelig...
Zou je een mooie discussie over kunnen hebben .......
 

dj.verhulst

Forumguru
natuurlijk moeten we netjes omspringen met natuur & fauna

maar ik denk toch dat we passende maatregelen zouden moeten nemen als fauna toch serieuze schade berokend, ze zitten ook in huizen en schuren, en bij hobby kippen en duiven houders richten ze ook de nodige schade aan.

kijk als de overheid zich 100% garant stelt, zou het een oplossing zijn.
 

EdK

Forumguru
Tsja ik zie dit toch anders , de mens neemt steeds meer terrein af van hun leefgebied en als dan die beesten overlast bezorgen dan moeten we maar overgaan op afmaken zodat we er geen last van hebben.
hiermee wil ik niet zeggen dat degene die ergens gaat wonen met deze overlast maar na had moeten denken maar dat we gewoon als de mens hierover na moeten denken en mbt bouw etc de boel eens anders moeten bekijken.
 
Bovenaan Onderaan