Olieverbruik O3 1.6 TDI

Octavia32

Forumguru
Shell helix 504.00 507.00
Ik heb een adresje waar ik €14 heb betaald voor 2 liter.... 6 liter was trouwens €39...
Geen geld
 

Octavia32

Forumguru
Hoezo het gaat toch om de olie specificatie. En de longlife olie voor mijn diesel O2 was hetzelfde als mijn benzine
 

Joske

Forumguru
Het is mijn "favoriete" olie, zowel qua prijs als specs. Ben er heel tevreden van in mijn Faabje :)
 

Octavia32

Forumguru
Wat al eerder gezegd is merk maakt niet uit specificaties wel. Maar neemt niet weg dat je een voorkeur kan hebben natuurlijk.
 
en nu staat de peilstok wsl op MAX?

niet echt aan te raden hoor ;)

Jep, maar daar staat de MAX dan ook voor. Niet om te vermijden i.m.o.
Maar MAX is bij mij wel MAX hoor. Ik heb het in 3 stappen gedaan met steeds 3-minuten ertussen, zodat de olie er goed doorheen was gelopen voordat ik weer verder ging bijvullen.

Daarnaast kunnen we er denk ik wel vanuit gaan dat fabrikanten een kleine veiligheidsmarge inbouwen voor diegenen die per ongeluk toch 200cc boven MAX gaan zitten.
 

Joske

Forumguru
Ik kan je alvast uit ervaring vertellen dat de kans groot is dat ie gewoon een deel van de olie zal verbranden in de motor. Niet echt aan te raden gezien de afzettingen dat daar kunnen uit ontstaan. Ik geef het gewoon maar mee als tip :)

Het is veel zinvoller om tot halfweg te vullen dan tot max.
 

VWim

Forumguru
@Joske +1 die olie wordt verstookt en je kweekt er een gebruiker mee....
het eerste belief ik nog wel te geloven, maar dat de auto meer gaat gebruiken door deze regelmatig te vullen, dan wel te vullen boven max...
Ik weet niet, maar dat klinkt mij in de oren als een
broodje-aap.png
 
Bovenaan Onderaan