Welk merk/type zomerband(en) in de maat 225/40R18 heeft (hebben) jullie voorkeur?

Welk merk/type zomerband in de maat 225/40R18 heeft jullie voorkeur?

• Dunlop Sportmaxx RT

Stemmen: 1 2,7%
  • Michelin Pilot Sport 3

Stemmen: 18 48,6%
  • Vredestein Ultrac Vorti

Stemmen: 4 10,8%
  • Continental SportContact 5

Stemmen: 9 24,3%
  • Bridgestone RE002 / T001

• Pirelli P Zero Nero GT

• Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Stemmen: 3 8,1%
  • Nankang/Wanli/etc.. Als het maar rubber is..

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    37

Noord26

Forumguru
Naar aanleiding van een ander topic, heb ik hierbij een poll gestart om wat meer duidelijkheid over dat gehele topic te scheppen. Meerdere keuze-mogelijkheden zijn mogelijk!

De uitgangssituatie: de banden moeten passende zijn bij het karakter van een SuperB Combi als 'daily-drive-gezinsauto' en heeft ruim 200pk/350Nm. Voor de winterperiode worden er gebruikt gemaakt van 205/55R16 wintersloffen.

Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Ik denk dat de meeste wel goed zijn, dus heb ik gekozen op ervaring met een bepaald merk.
In mijn geval Vredestein. Niet in deze maat natuurlijk, maar ik ga er voor het gemak vanuit dat ze even goed zijn.
Puur op van horen zeggen zou ik de Michelins kiezen en de Continentals absoluut niet.

Blackokkie2

Forumguru
Geen ervaring met deze maat en de eigenschappen kunnen per maat nog best verschillen. Een Continental kan in deze maat de beste zijn maar in 16 inch kan het zomaar zijn dat de Bridgestone beter is. Bovendien is de prijs ook nog van invloed op de keuze. Maar puur op gelezen tests en ervaringen die ik hoor van anderen, zonder op de prijs te letten zou ik zeggen Michelin.

peterrapid

Forumguru
Heb gekozen voor de Michelins omwille van kwaliteit en slijtvastheid, als ik puur op grip zou beoordelen ga ik voor de Pirelli's

Noord26

Forumguru
Bovendien is de prijs ook nog van invloed op de keuze. Maar puur op gelezen tests en ervaringen die ik hoor van anderen, zonder op de prijs te letten zou ik zeggen Michelin.

Prijzen verschillen per band natuurlijk en is altijd van invloed. Echter zijn de verschillen nihil waardoor ik dat niet mee laat wegen. Of het moet extreem worden.

Noord26

Forumguru
Ik gooi al die benamingen door elkaar van de verschillende merken.. :cry:

De poll wijsttoch inmiddels wel een duidelijke 'winnaar' aan. :cheer:

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Maar ik ben benieuwd of iedereen die gestemd heeft op Michelin, die dan zelf ook zou kopen. Ik geloof er niets van!
Veel te duur denk ik,de meeste zullen zelf een wat betaalbaarder bandje nemen.

Noord26

Forumguru
@s-line: dat is ook wel een aardige insteek om het zo te bekijken. Maar de Dunlop die jij zou nemen scheelt per band maar €5,- tov de Michelin?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Op me Yeti zat vanaf levering Dunlops en dit zijn zeker geen verkeerde banden hoor.
Ook redelijk tot erg stil en goede grip en zeker slijtvast, de twee voorbanden die er nog van Dunlop opzitten gaan nu al een kleine 60K mee en schat in dat die minimaal nog een 10K mee kunnen gaan.

Maar uiteindelijk toch voor achter voor de Vredestein gekozen daar ik die persoonlijk net ff beter vind rijden.
Of ze langer meegaan kan ik nog niet zeggen daar ze er net een 10K opliggen
Waarom de twee Vredesteins er nu opzitten. wel lag een balkje op de weg waar ik niet omheen kon en de zijwang heeft weten te beschadigen waardoor er een ei opstond en hier dus niet verantwoord meer mee kon rijden....

Noord26

Forumguru
@EdK: maar niet elk type band van een bepaal merk (Dunlop) is vergelijkbaar. Maar 70K met voorbanden is wel extreem veel als je auto voorwiel aangedreven is toch? Dunlop RT komt ook goed uit recente testen naar voren. Heb je zelf Dunlops gevraagd bij aflevering of was dat toeval? Omdat PON er natuurlijk maar al te graag Continental onder zet tijdens aflevering. ;)

Ik bedoel: de voorbanden van de Conti 2 die er nu op liggen zitten op circa 4-4,5mm. Sinds aanschaf van de auto is er grofweg 2/3 deel van de tijd op deze zomerbanden mee gereden. Dus in mijn geval 20.000km. Dat vind ik wel rap voor een setje banden. Zeker als ik zie dat de achterbanden dezelfde hoeveelheid slijtage vertonen en alles netjes regelmatig slijt. Dus niet binnen meer of minder profiel als aan de buitenzijde. Voor- en achterbanden zijn ook niet gewisseld van voor naar achter. Gewoon gemarkeerd wat waar op zat er zijn er weer terug gegaan op dezelfde plaats. Ik had heel wat meer verwacht hoe lang een Continental mee zou moeten gaan.

EdK

Forumguru
Heb je zelf Dunlops gevraagd bij aflevering of was dat toeval
Puur toeval en kwam er pas eind van de dag achter toen ik ze in de schuur op de velgenboom plaatste
En moet wel even een correctie toepassen want realiseer me dat ik ook de winterbanden een tweetal winters er omheen heb gehad.
Gewoon gemarkeerd wat waar op zat er zijn er weer terug gegaan op dezelfde plaats.
Bij mij ook het geval hoor met de zomersloffen, alleen de winterbanden heb ik laatste keer gewisseld met voor en achter
Reden was meer omdat er hier toen over gesproken was en dacht van ach laat ik eens meedoen....

EdK

Forumguru
maar hoeveel is dat minder op nat ten opzichte van wat ?
Mijn ervaring met mijn Dunlops is dat de grip zowel met droog als nat wegdek goed zijn.
En ik rij met de Yeti de bochten zoals je met een motorfiets gewend bent.
Dus een bocht inkijkend en het punt bepalen waar je wil eindigen met de wagen.... hoe leg je dat uit aan niet motorrijders......:pieker:

Bovenaan Onderaan