Het grote Mobiliteitsgarantie topic

RefleCs

Forumguru
Dat kreeg mijn vrouw inderdaad ook te horen van de sleepdienst VEEJAY je schijnt dus gewoon 112 te mogen bellen voor dat soort gevaarlijke plekken zelfs. En inderdaad als je vrouw bent helpen ze je wel :tongue:
 

reeseend

Forumguru
Schandalige actie en zeker niet service vriendelijk. Je kunt ook eerst iemand helpen en de administratieve handelingen daarna afhandelen. Als je dan nog iets moet betalen, so be it . Iemand zo langs de kant van de weg te laten staan verdient geen schoonheidsprijs. Dit geeft bij mij ook meer twijfel over de MOBILITEITS-garantie:pieker:
 

VEEJAY

Forumguru
Het goedkoopste ben je gewoon af als je via je verzekeraar pechhulp regelt. Vaak is buitenland (voor het hele gezin, dus alle auto's) al gecoverd via je reisverzekering.

ANWB voor mijn twee auto's heb ik na 4 jaar lidmaatschap opgezegd wegens eigenlijk te duur.
 

RefleCs

Forumguru
Bericht gehad van de Skoda klantenservice.

De boodschap is duidelijk. Zorg dat je auto op tijd zijn beurt krijgt anders kost het je centjes.

In theorie is het namelijk zo dat als de auto over de km stand heen voor de beurt is, ook al is het maar 1 km, dat het je geld gaat kosten. In mijn geval is het een lease auto en is het voor de lease maatschappij dan goedkoper om het via hun andere kanalen op te lossen en daardoor mochten zij mij niet verder helpen. Dat is dus een afspraak tussen de lease maatschapij en de mobiliteitsservice. Het maakt niet uit of je al een afspraak hebt staan of niet. Dat zijn de regels en daar kan je het mee doen.

Op zich prima natuurlijk en als het geen lease auto zou zijn hadden ze netjes geholpen alleen zaten daar dan dus kosten aan verbonden. En met een dealer kan je dan nog proberen de kosten terug te krijgen, maar dat kon men niet garranderen.

m.a.w. als je dus stelselmatig over de km's van de beurt heen zit ben je goedkoper uit met een ANWB lidmaatschap mits er wat gebeurt natuurlijk. :tongue:

Al met al keurig te woord gestaan. Niet tevreden over hoe het allemaal is gelopen maar de les is wel geleerd voor een volgende keer (al hoop ik dat me die bespaard zal blijven).

De volgende keer zullen we keurig 112 bellen zoals de sleper heeft aangegeven indien we op een gevaarlijk punt langs de snelweg staan. En de politie zodra het ietsje minder gevaarlijk is. De voorkeur gaat daarbij natuurlijk ook altijd uit om zelf een veilig punt te vinden maar dat moet de situatie wel toelaten.
 

CDK

Forumguru
precies zoals ik dacht.... regels zijn op zich helder alleen is het in de praktijk niet altijd mogelijk om je daar exact aan te houden.....
 

MaRco2

Forumguru
Pechservice na de garantie blijft altijd een apart fenomeen. Bij V.A.G. zijn gedurende de die garantieperiode (is maar 2 jaar) vrij, dus dat zal geen gedoe opleveren.

Bij Mitsubishi stopt het na 100.000 km (bij mij doorgaans binnen de 2 jaar), maar omdat de 36 maanden garantietermijn niet overschreden is (ook al ben je er al uit door de kms), kunnen ze GEEN mobiliteitsservice na onderhoud aanvragen, kon wel na die 3 jaar.

Gelukkig niet nodig gehad en zowiezo heb ik de WW Europa service voor de rest en eigenlijk alleen maar nodig gehad voor het oude hobbyspul (2010 gestrand met de MR2 na V6 swap met gesprongen koelslang in Oostenrijk, 2003 MR2 met kapotte dynamo in de Ardennen op vrijdagavond... en een paar jaar daarvoor met... jawel een kapotte dynamo met mijn 1971 Toyota op de A28).

Overigens na 2010 nog diverse malen gestrand met een oververhitte motor als gevolg van het Oostenrijkverhaal, zelf kunnen oplossen tot de volgende keer (luchtbellen, vermoedelijk inmiddels een lekje in een koppakking).

Toyota nooit pech? Mwah....

Lekke/kapotte (scheur in wang) banden komen niet zo vaak voor, maar altijd zelf gewisseld. Daarom wil ik ALTIJD een reservewiel bij me hebben.
 

RefleCs

Forumguru
Ik vervang zelf ook het liefst maar wel alleen als dat veilig kan. En dat was in dit geval geen optie helaas.
 

EHGV

Lid
Hopelijk is dit de goede plek voor dit topic...

Ik heb nu 2x Skoda Mobiliteitsservice, maar ook de ANWB Wegenwacht. Is het verstandig om de Wegenwacht op te zeggen? Kost toch wel 148 euro per jaar...

Zit er veel verschil tussen de twee? Ik weet dat als je de m-service belt, de Wegenwacht op komt draven.

Ik vind het belangrijk dat een lekke band is gedekt (wil mijn vrouw niet om 7 uur 's ochtends met dit probleem opzadelen). Volgens mij is dit nu wel gedekt bij de m-service (eerder niet). Ik heb dit gevraagd via de Skoda chat en de voorwaarden bekeken.

Daarnaast wil ik zorgeloos op vakantie kunnen in een land in Europa.

Wie heeft deze materie als eens eerder uitgezocht? :)
 

Vanenkelen

Forumguru
Heb toevallig twee weken geleden ANWB opgezegd vanwege mobiliteitsservice. Ben er niet heel diep ingedoken (merk ook dat ik het risico wel acceptabel vind), maar een van de dingen die opviel was 20+ dagen vervangend vervoer in het buitenland bij ANWB en iets van 2-3 dagen bij Skoda Mobiliteitsservice.
 

andrehj

Forumguru
Ik zit er ook zwaar aan te denken om de ANWB maar op te zeggen. Voor die mobiliteitsservice hoef je het namelijk ook niet te doen, want voor het geld wat ik in de afgelopen jaren naar de ANWB heb overgemaakt, had ik toch heel wat weken een huurauto kunnen huren...
 

ertromp

Forumguru
Ik hoorde enige tijd terug al zelfs van Nederlanders die lid zijn geworden van de ADAC en daarmee een stuk goedkoper uit waren dan bij de ANWB. :pieker: Wellicht iemand hier ook ervaring daarmee of zelfs lid van ADAC?
 

EdK

Forumguru
Denk zo dat mobiliteits service bij een jonge wagen zeker een goede vervanger is voor de AnWB
Daartegen als je wagen wat ouder is of word en de kans op grotere problemen groter word dat dan de AnWb een betere partij is.
Kan het in deze geheel verkeerd hebben hoor maar dit zegt me gevoel me...
 

Octavia32

Forumguru
Maar goed als je op vakantie bent en je distributie knapt of je motor loopt in de soep om wat voor reden dan ook, wat ook kan gebeuren met jonge auto's dan ben je denk ik met de anwb weer beter uit ivm vervangend vervoer want ik neem niet aan dat je gelijk naar huis gaat. Tenzij dit allemaal valt onder een doorlopende reisverzekering dan zou ik ook de anwb vaarwel zeggen.
 

lean

Lid
Voor alleen Nederland is de Mobiliteits service prima, in Frankrijk werkte de M service voor onze vorige VW auto ook prima en werd via de Anwb uitgevoerd. Echter, volgens mij doet Skoda geen repatriëring van de auto als deze een ernstige schade of storing heeft. Een auto ambulance voor een Europees transport is toch flink prijzig.
Wie weet hiervoor een oplossing?
 

Petrolhead

Forumguru
Ik zorg voor goede autodekking in het buitenland in mijn kortlopende reisverzekering. (is voor mij het voordeligste)
Binnen NL is pechhulp verzekerd via mijn autoverzekering, wel buiten mijn woonplaats en niet voor zaken als lekke band, lege accu en verkeerde brandstof etc.
 
Laatst bewerkt:

Havana

Forumguru
Je vergeet nog een belangrijke optie, namelijk via de verzekeraar. Ik betaal bij FBTO 5 euro per maand voor pechhulp in binnen- en buitenland. Inclusief vervangend vervoer. In NL wordt dit gewoon uitbesteed aan de ANWB.

Paar voordelen t.o.v. ANWB

- goedkoper
- je krijgt geen Kampioen
- het maakt niet uit wie in de auto rijdt, de auto zelf is verzekerd
- geen gezeur met wel of niet in postcodegebied
 

Kiswum

Forumguru
Er zijn weinig autoverzekeringen die pechhulp bieden. FBTO is dus een positieve uitzondering.
Ik weet niet of de polis gunstiger /goedkoper / meer bied dan mijn huidige verzekering. Het kan zomaar zo zijn dat globaal hetzelfde wordt gedekt, maar dat er een groot prijsverschil in die 2 zit (als er geen gebruik gemaakt kan worden van collectieve korting).

Voor een "klein" bedrag kan men eventueel ook gebruik maken van sos pechhulp. Dat kost je 45 of 72 euro per jaar (voor een auto tot 10 jaar).


Ik gebruik zelf overigens de mobiliteit service van Skoda. Mijn auto gaat voor beurten toch wel naar de Skoda dealer en het is niet veel duurder dan een universele garage.
 

EdZ

Donateur
Ook Univé biedt het en is (ruim) goedkoper dan de ANWB. Woonplaatsservice en vervangend vervoer buitenland inbegrepen. Ik twijfel er ook over om de ANWB na bijna 30 jaar op te zeggen, maar ik vond de premiestijging van 104 naar 145 euro nogal grof, al krijg ik er dan woonplaatsservice bij.
 
Bovenaan Onderaan