Bericht gehad van de Skoda klantenservice.
De boodschap is duidelijk. Zorg dat je auto op tijd zijn beurt krijgt anders kost het je centjes.
In theorie is het namelijk zo dat als de auto over de km stand heen voor de beurt is, ook al is het maar 1 km, dat het je geld gaat kosten. In mijn geval is het een lease auto en is het voor de lease maatschappij dan goedkoper om het via hun andere kanalen op te lossen en daardoor mochten zij mij niet verder helpen. Dat is dus een afspraak tussen de lease maatschapij en de mobiliteitsservice. Het maakt niet uit of je al een afspraak hebt staan of niet. Dat zijn de regels en daar kan je het mee doen.
Op zich prima natuurlijk en als het geen lease auto zou zijn hadden ze netjes geholpen alleen zaten daar dan dus kosten aan verbonden. En met een dealer kan je dan nog proberen de kosten terug te krijgen, maar dat kon men niet garranderen.
m.a.w. als je dus stelselmatig over de km's van de beurt heen zit ben je goedkoper uit met een ANWB lidmaatschap mits er wat gebeurt natuurlijk.
Al met al keurig te woord gestaan. Niet tevreden over hoe het allemaal is gelopen maar de les is wel geleerd voor een volgende keer (al hoop ik dat me die bespaard zal blijven).
De volgende keer zullen we keurig 112 bellen zoals de sleper heeft aangegeven indien we op een gevaarlijk punt langs de snelweg staan. En de politie zodra het ietsje minder gevaarlijk is. De voorkeur gaat daarbij natuurlijk ook altijd uit om zelf een veilig punt te vinden maar dat moet de situatie wel toelaten.