Superb Kansberg

kansberg

Forumguru
7412893_(1)full_1338.jpg 7412893_full_(1)1322.jpg 7412893_full_(1)1323.jpg 7412893_full_(1)1324.jpg 7412893_full_(1)1326.jpg 7412893_full_(1)1332.jpg 7412893_full_(1)1333.jpg 7412893_full_1320.jpg 7412893_full_1321.jpg 7412893_full_1327.jpg 7412893_full_1328.jpg 7412893_full_1329.jpg 7412893_full_1330.jpg Zo, even een topic aangemaakt over m'n Superb. Heb de Sup inmiddels bijna vier maanden en ben nog even enthousiast als dag één.

Inmiddels zijn er wel wat 'modificaties' uitgevoerd:

- Trekhaak gemonteerd (Thule + 13 pol. Jeager)
- 4 Nieuwe banden gemonteerd

- 'Welcome Lights' geplaatst in de voorportieren, met Skoda logo
- Navigatie update naar V11

Coming up:

- RVS Voetsteun besteld
- Nieuwe Skoda logo's besteld (rondom)

Zojuist heeft hij z'n (bijna) wekelijkse wasbeurt weer gehad en staat er fris en fruitig bij.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@kansberg, misschien niet zo handig dat je met je kenteken in de titel er bij verteld wat voor 'illegale' modificaties je allemaal hebt laten uitvoeren, eigenlijk vraag je een overijverige ambtenaar om eens te onderzoeken hoe jou een oor aan te naaien met deze feiten ;)
 

CDK

Forumguru
Ik ben serieus, ik zeg niet dat je het niet had moeten laten uitvoeren, maar zou wel enigszins terughoudend zijn hoe ik dit online zou zetten ivm traceerbaarheid, als het een zakelijke auto is waar ook privé mee gereden wordt helemaal ;)
 

CDK

Forumguru
Je kan je topic titel toch aanpassen of aan de mods vragen dat te doen, ook kan je je kenteken onzichtbaar maken op de foto's en het is geen probleem meer :)
 

kansberg

Forumguru
Okay, thnx voor de info. De auto wordt niet zakelijk bereden. Ik zal de nodige actie ondernemen om gezeur te voorkomen. Trouwens, een overijverige ambtenaar, bestaat zoiets? ;)
 

kansberg

Forumguru
Hmmm.... zeker de belastingdienst. Die heeft mij ook al eens te grazen gehad uit pure luiheid van betreffende ambtenaar. Gelukkig nog het één en ander recht kunnen zetten door het hogerop te zoeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
@havana1982 : De auto is van 2-1-2011 en de kilometerstand is nu 137.000. Bij aanschaf op 6-6-2014 130.548 km.

Het is een uit België geïmporteerd exemplaar, iets waar ik normaal niet zo 'happig' op ben, maar deze Superb was in een zo ongekend mooie en goede staat en juiste uitvoering dat ik hem niet kon laten staan. Ook de prijs maakte hem héél aantrekkelijk.
 

kansberg

Forumguru
@newwolf84 : Inderdaad. Bij van Rijswijk in Veen. Momenteel staat er nog een Superb in vrijwel gelijke trim, de 'basic' wielen en champagnekleurig. Heb er goede zaken kunnen doen en ook de nazorg was goed, al had ik die niet nodig.

Ik had graag weer een auto gekocht bij het (universeel) autobedrijf waar ik destijds mijn Astra gekocht heb. Vanwege mijn werk ben ik een 'insider' in de garagewereld, maar heb zelden een zo ontzettend net en keurig bedrijf gezien als dat. Met vriendelijke en absoluut niet opdringerige verkopers en heel goed advies. Echte meedenkers die je ook wezen op een paar onvolkomenheden die de auto had. Bovendien niet duur en een echt hele goede aftersales. Maar goed, deze hadden geen Superb in de configuratie die ik wenste dus ben ik verder gaan
'shoppen' en kwam bij van Rijswijk uit in Veen.

Ik ben lang met mijzelf aan het 'dimdammen' geweest welke 'nieuwe' andere auto er zou komen. De Octavia stond in mijn top 3 maar op zoek naar een exemplaar uit 2012 kwam ik iedere keer boven m'n begroting. Ook de Peugeot 508 SW stond in m'n top 3. Maar aangezien deze vrijwel alleen als automaat worden aangeboden i.c.m. de 1.6 HDIF, viel deze af omdat die keuze met een caravan verre van optimaal is. De Volvo S60 viel ook af vanwege zijn hoge tweedehands prijzen. Toen de Superb in beeld kwam heb ik besloten een bouwjaar in te leveren en op zoek te gaan naar een Combi met smakelijke opties. Die stond dus in Veen en tot op de dag van vandaag heb ik geen spijt van de keuze voor deze Sup :D
 
Laatst bewerkt:

Havana

Forumguru
Nu maak je me benieuwd wat zoiets nu kost... Mijn volgende auto kan namelijk zo maar zo'n Superb worden! Het is de 1.6 TDI op gasolie toch?
 

newwolf84

Forumguru
Oke dan ! Ben zelf ook aan het orienteren richting een Octavia en hij heeft er nu ook 1 staan. Was idd wel benieuwd naar je ervaringen met dit bedrijf. Heb al wel email contact gehad maar het is voor mij nog wel een eindje kachelen om zo maar op de "dollepof" heen te gaan.
 

kansberg

Forumguru
@havana1982 : Bedoel je de aanschafprijs van een Superb 1.6 TDI ? Die begint momenteel zo rond de € 15000,00.
Ze zijn er voordeliger maar dan moet je exorbitante kilometerstanden accepteren. Wachten en blijven zoeken in alle gaten en kieren van het www loont absoluut.

@newwolf84 : Ik moest er ook iets van 150 km. voor rijden maar omdat de auto mij dusdanig aanstond en van Rijswijk ook vaak 's avonds te bezoeken is, (wel even bellen) heb ik het er toch voor over gehad en zo zat ik 450 km. later in de Superb (eerst kijken, 300 km heen en terug en toen ophalen, 150 km.)
De onderhandelingsruimte is niet al te groot bij van Rijswijk, mede door de scherpe prijsstelling. Zorg van te voren dat je een prijs in je gedachten hebt voor de auto die je wilt inruilen en hou deze niet te laag aan. Dat is hun eerste vraag. Vervolgens start de onderhandeling en zul je tot een compromis moeten komen. Bij mij was er in de eerste instantie een verschil € 800,00 en heb moeten praten als brugman om dit te halveren wat uiteindelijk wel gelukt is. En, eerlijk is eerlijk, ik heb de Superb uiteindelijk voor een hele strakke prijs. Elders had ik meer betaald.
 
Bovenaan Onderaan