Luuk

Cordoba

Forumguru
Het verbaast me dat de Fabia in de bochten achterblijft bij de Yeti. Nu is het onderstel van de Fabia wel veel ouder, maar de auto is ook veel lager (en ietsje smaller), dus ik had dit andersom ingeschat. Als de Fabia dat zoekerige gedrag ook op een rechte weg met wat spoorvorming vertoont, misschien de uitlijning laten controleren. (het is bizar, maar niet de eerste keer dat de uitlijning van een nieuwe auto niet klopt)
 

Rosinfield

† In Memoriam
nee, is voor de rest prima. Alleen is het zo dat de wegligging van de Yeti fenomenaal goed is. Weet niet of je de bocht bij Heerenveen richting Joure kent. Met de Yeti ga je daar met 1 handje aan het stuur fluitend doorheen. Dus ten opzichte daarvan is het wat minder, maar zeker niet slecht en alleszins overkomelijk
 

dirkkroneman

Forumguru
Ach, tot een kilometer of 60 per uur gaat dat in (bijna) elke auto op het dooie gemakje. Zelfde soort bocht ligt ook bij Zwolle wel (gewoon klaverblad), daar kan ik sinds een poosje ook wel met 115 doorheen. Heb je alleen wel 2 letters voor nodig: H&R :D
 

Captain Hook

Forumguru
Maar Luuk's bandenspanning is zo hoog, dan gaat 'ie vanzelf wel stuiteren in een bocht.
Daarbovenop, de verhouding wielbasis + spoorbreedte EN de massa van de Fabia versus de Yeti is moelijk te vergelijken, nog afgezien van het type banden(en spanning-)verschil.
 

Rosinfield

† In Memoriam
die te gek hoge spanning heb ik al lang weer tot normale proporties teruggebracht. Wegligging van de Yeti is gewoon buitengewoon goed. Zie alle reviews. Gedrag van Fabia in bochten is niet bijzonder goed maar best redelijk
 

Rosinfield

† In Memoriam
En ik hoef natuurlijk niet met 100 die bocht door. Het is leuk als het kan, meer niet. En het kan ook lang niet altijd vanwege voorgangers
 

Cordoba

Forumguru
Ik ken de situatie daar niet @Rosinfield ik kom sowieso weinig in het noorden en oosten van het land. De beschrijving doet me wel heel sterk denken aan wat ik vrijwel iedere keer meemaak als ik vanaf Rotterdam richting huis rij: als je vanaf de Brienenoordbrug A16, de A20 op gaat richting Gouda/Utrecht zit daar een lekker bochtje in, 2 rijstroken breed. Normaal rij ik ervoor gewoon de toegestane 100 km/u en ook in de bocht. Veel auto's komen echter met 120 op de bocht af, en gaan dan flink in de ankers om met 70-80 door de bocht te gaan. Ze doen dan alle moeite om net voor de bocht te passeren, maar remmen dan zo af dat ik ze weer voorbij ga en uiteindelijk 100 meter voor ze invoeg op de A20. En soms kan het dus ook niet: dan zijn ze op beide rijstroken de remmen aan het opwarmen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Gisteren met flinke crosswind wel gemerkt dat de zijwind-gevoeligheid wat groter (niet echt hinderlijk) is. En dat is ook niet zo gek natuurlijk. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Doe duidelijk wel een stuk langer met een tank peut.
 

EdK

Forumguru
Waar heb jij je first feuling staan in je spiritmonitor ?
of heb je joop met een lege tank meegekregen ?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik heb gewoon gerekend dat hij vol was bij 18 km en vervolgens toen ik de 1e x tankte aantal gereden kms en aantal liter getankt ingevuld. Neem aan dat hij gewoon vol was toen ik hem kreeg. Gaf de meter in elk geval aan
 

Import Yeti

Forumguru
@Rosinfield ,heb je gewoon de standaard tuning aan motor en DSG gedaan of zijn beide op maat naar jouw specifieke wensen getuned?
P.s. goed om te horen dat ze in Lochem weer goed werk hebben geleverd, ben benieuwd naar verdere ervaringen.
Hoeveel pk's en Nm's heb je nu?
 
Bovenaan Onderaan