Levertijd Octavia 3

Michiel2011

Nieuw lid
Week 12/13 besteld. Zou eind juni geleverd worden. Vanwege fabrieksgarantie uitgesteld tot eind juli, week 29. Afleveren week 31. Maar ook dat is onder voorbehoud. Wordt krap met mm vakantie
 
Besteld week 19.
Indicatie levering volgens leasemaatschappij week 35, volgens dealer week 31.
Inmiddels van dealer begrepen dat er sprake is van vertraging en de productie gepland staat voor week 35. Al met al gaat dit dus al snel richting de 5 maanden.
 

lada44

Lid
Let op! Door de enorme vraag is er tekort aan parkeersensoren. Zie nieuw topic.

Dat is de reden dat de auto's steeds niet ingepland worden.
 

Frank

Forumguru
Zou me raar lijken: mijne komt 1e week augustus in Brussel toe. Tenzij ik dus 1 van de eerste van na de vakantie ga hebben, en er tussen productie en transport naar Brussel maar 1 of 2 dagen zit
 

micky

Forumguru
99% of de dealer heeft gelogen :) aangezien mijn auto vertraagd is heeft hij gekeken of ik nog extra vertraging door de vakantie zou oplopen.
 

Darkside

Forumguru
Wanneer heb je hem besteld? Hoor net dat mijn contract waarschijnlijk eerder afloopt dan ik verwacht had. Nl 1-1-15. Misschien dat ik toch voor een GL ga. Maar dan moet ie wel voor die tijd op kenteken staan.
 

widojo

Actief lid
Vandaag bericht gehad van de dealer. O3 Combi EBL 1.2 DSG besteld in week 14, productie is bevestigd voor week 29 en levering week 33. Maand later dan gepland, maar levertijd lijkt nog mee te vallen.
Komt alleen wel te laat om er nog mee op vakantie te kunnen.
 
D

Deleted member 12693

Weet iemand wat de rden op dit moment is van de vertraging?
Zijn dat bepaalde opties of het greenline voorrang verhaal?
 

micky

Forumguru
parkeersensoren voor, de 1,6 tdi en alles met DSG zijn moeilijker leverbaar momenteel volgens mijn dealer (info 2 weken geleden)
 
D

Deleted member 12693

parkeersensoren voor, de 1,6 tdi en alles met DSG zijn moeilijker leverbaar momenteel volgens mijn dealer (info 2 weken geleden)

mmmm, dat is wel vreemd want twee collega's van mij hebben een EBL 1.6tdi + dsg. De ene heeft hem op de afgesproken levertijd bij bestellen en de ander krijgt hem zelfs 4 weken eerder........
 
Laatst bewerkt door een moderator:

TL@

Forumguru
De levertijd ligt uiteindelijk volledig aan de invoerder die te weinig productiecapaciteit heeft ingepland bij de fabriek, hoe verklaar je anders het verschil in levertijd tussen verschillende landen.
 

Stewie

Senior Member
Het verschil is volgens mij de populariteit in de leasemarkt.
Door de 14% bijtelling vd greenline is het aantal bestellingen zeer hoog in Nederland en PON gaat dat verkered ingeschat hebben.
Dit is niet van tel in België, alhoewel de skoda een 'goedkope' leaseauto is heb je nog de peugeot 308, opel astra en golf break als grote tegenhanger hiervan.
Deze zijn in lease ongeveer gelijk geprijsd, mss met een optie-tje minder en in 'bijtelling' maakt het al helemaal niet uit. Naar het zicht van de collega's/buren wel.
Op mijn bedrijf hebben ze het begrepen en het lager management (waar ik toe behoor) rijdt bijna uitsluitend met skoda's (octavia danwel superb).
Een enkeling heeft een BMW of mercedes (kon bv een kale C220cdi of BMW 318d berline nemen).
Mijn dealer houdt vast aan levering 31/8 en dat zou dus een goede 10 weken zijn wat ik niet overdreven vind.
 
Bovenaan Onderaan