Mosvorming ramen

Blackokkie2

Forumguru
Maar, zijn die eh nou ja dingen bij een O2 ook makkelijk te demonteren en weer te monteren?(back to serious mode)
 

Cordoba

Forumguru
Zou je in ETKA of Elsa moeten kijken. Bij de Fabia I is het in elk geval kinderlijk eenvoudig. (ik moet nog een eigen Elsa en ETKA scoren).
 

EdK

Forumguru
Maar, zijn die eh nou ja dingen bij een O2 ook makkelijk te demonteren en weer te monteren?(back to serious mode)

Ik denk dat als je dat op de gok wil doen omdat je vermoed dat je het beter schoon krijgt dat j het dan niet moet doen.
Dan zou ik zeggen wacht tot je op een meeting bent en Cordoba het bv voordoet bij zijn of jouw bolide zodat je weet hoe het moet.
Ik begin er ook nu niet aan hoor, gewoon ff met die oude versleten tandenborstel is voor mij nu afdoende
 

Desperado

Forumguru
Ik ben heel serieus hoor. 50% dan toch :D
Vandaag weer heel wat mos gezien. Gelukkig niet op auto´s.
Vraag me af, de mensen met mos, komen die in de wasstraat? Het zou me niks verbazen dat de handwassers er alleen last van hebben.
 

Cordoba

Forumguru
Ik gok dat het in mijn geval niet uitmaakt, handwas of kras-was. Bij mij zit het namelijk aan de binnenkant van de auto, en ik gok dat de basis is gelegd voor ik de auto kocht (lekkende portieren, dus vochtig van binnen), en doordat ik wat aan zonwering op de achterste zijramen heb zitten, ziet het 'groen' minder licht, dus groeit makkelijker.

Overigens als de stelling van Desperado klopt dat het alleen bij handwas voorkomt, dan zullen binnenkort de krasstraten wel verboden worden door de milieu-activisten.:geek:

Overigens de laatste jaren is mijn auto alleen met de hand gewassen.
 

Desperado

Forumguru
In de krasstraat hebben ze natuurlijk allerhande zooi en hogedrukken dat mos weinig kans krijgt. Met de hand is het tuinslang werk, hier tenminste wel. En van dat beetje shampoo dat direct wordt weggespoeld zal dat mos zich weinig aantrekken.
 

turboturbo

Forumguru
Na een half jaar m'n auto met de hand gewassen te hebben, bezoek ik al ruim 2 jaar de krasstraat.

Dus hand of krasstraat dat lijkt toch niet veel uit te maken...
 

EdK

Forumguru
Tsja dat melde ik in bericht 70 ook al.

Met de hand wassen houd voor mij in dat ik in de wasbox sta, maar liefst gaat ik de straat in die niet krast bij ons.
gewoon een goede straat met gasten die eerst de gehele wagen afspuiten met hogedruk dan de smerigste plekken insmeren en inspuiten met geconcentreerde zeep voor je de lappenmachine ingaat.

En ondanks dit toch door de fosfaten blijkbaar mos aanslag bij de likkers
 

lovely305

Forumguru
Bij zo'n wasstraat was ik ook laatst EdK.
Bij de Maxis in muiden.Enige wasstraat die geen krassen geeft.
Super blij mee!
 
Hier ook 2 auto's met mos , dat Word poetsen . Al te te temperatuur nou is wat hoger bleef s'avond s en wat langer licht , kunnen we wat meer uit de dag halen
 

EdK

Forumguru
@lovely305 leuk maxis muiden..........weet je al hoe lang geleden het is dat de maxis daar zat ???

Maar weet wel dat je er redelijk goedkoop voor westerse begrippen er kunt tanken maar die wasstraat is me daar nog nooit opgevallen...
Maw binnenkort eens opletten waar hij excact zit dus, en wat zijn prijzen zijn voor een full pakket.

Maar in A'dam redelijk in buurt van de Makro zit Looman en die is ook krasvrij hoor en heeft ook nog wel eens happy hours wat aanzienlijk scheelt in de prijs.
En uiteraard ook gratis overdekt stofzuigen erna, alhoewel dat gratis uiteraard in de prijs meezit....
 

EdK

Forumguru
mmm zal volgend keer toch me bril opzetten als ik langs de pomp rij......
echt nooit opgevallen
 
Bovenaan Onderaan