Mosvorming ramen

lovely305

Forumguru
Hoi!

Ik ben met het mooie weer de laatste dagen heerlijk aan het toeren met mijn stoere Citigo, maar zag ineens dat er overal groene mos (denk ik) langs de ramen zit.

Vind ik niet mooi bij zo'n jonge auto.
Hoe haal ik het weg en hoe kan ik dat voorkomen?
 

EdK

Forumguru
Effe met de tandenborstel wegpoetsen met wat schoonmaakspullen.
en wat vettig is kan niet groen worden , maar ja geeft dan wel weer af op de ramen.

Maar schrale troost hoor mijn minder stoere Yeti heeft er ook last van zag ik van de week....
 

EdK

Forumguru
ach zachte winter minder zachte winter ...... verleden jaar had ik er ook last van in het voorjaar maar dan rij ik weer ff de wasbox in naast de wasstraat en met wat euro's en een uurtje wassen is die dan weer spik en span...

Maar denk dat ik in de tuin achter meer groen heb mbt mosgroei dan op Yetje
 

Cordoba

Forumguru
@lovely305 Overgevoelig voor mos (of alg?) ?
Ik zag het bij de verticale raamgeleiders van mijn achterportieren een poosje terug ook. Zodra het beter weer wordt, inderdaad met oude tandenborstel en reinigingsmiddel voor de ruiten op alcoholbasis aan de slag, en dan na een poosje herhalen. Ik hoop dat de eerste keer genoeg is, om het groen dood te krijgen, en als het dan dood is, alle sporen verwijderen, zodat het ook niet zo snel terug komt.
 

guitar_billy

Senior Member
Ze zeggen groen geworden terras stenen / tegels / klinkers kun je goed schoonmaken met Groene Zeep, dat is niet aggressief. Zou dat voor deze groene aanslag op de raam trim ook zo werken?

Maar eens mijn moeder vragen (die heeft altijd alles) en binnenkort uitproberen...
 

CDK

Forumguru
Ook bij mij is het groen langs de ramen, lig er niet wakker van, maar fraai is het niet.
 

Jee13

Forumguru
Toevallig heb ik vandaag ook de ramenlikkers schoongemaakt

Simpel klusje, beetje dasty of kleine microvezelspons en een microvezeldoek
Er komt veel prut vanaf, dus paar keer herhalen

Doek en spons waren daarna behoorlijk zwart/ groen
Even met dasty in de week in de emmer en in de wasmachine daarna
 

hpolie

Senior Member
Van de week mij straatwerk in de tuin met onverdunde schoonmaak azijn gespoten en ik ben weer de hele zomer van dat mos af, en voor je auto kan je het ook goed gebruiken maar voor de zekerheid wel even 20% verdunnen en gewoon er in laten weken en na een dag of 3 even af spoelen met schoon water. Dit wel doen met zonnig weer. :D
 

Blackokkie2

Forumguru
Ik heb dat ook bij de ramen, en op de tegels in de tuin. Ik zal ook maar eens in de weer gaan met een oude tandenborstel, maar ik gebruik liever geen ontvettend schoonmaakmiddel. Dat loopt je deur in en ontvet daar de boel.

Hmm, geen chloor meer te krijgen hier in Almere, drinken ze dat op ofzo hier:pieker::arghh::shutup:.
 
Bovenaan Onderaan