Mosvorming ramen

Canon-Eye

Forumguru
Mijn terrassen en oprit vertonen ook een redelijk groen waas, maar op mijn auto's ken ik dit verschijnsel echt niét. Het is voor het eerst dat ik daarvan hoor.
Nog speciaal even gecheckt, maar op de Fabia is niks te zien, gelukkig. :thumbsup:
 

hpolie

Senior Member
Nou dan hebben jullie geluk, je auto staat dan zeker niet in de buurt van een of meerdere bomen?.
 

EdK

Forumguru
Wel die bomen hebben er niets mee te maken hoor.
Hier in straat staat wagen op zuiden en met 4 bomen in de gehele straat evenzogoed lichte mosgroei aan onderzijde ramen van de zijramen.

En ach de TS leeft in Almere volgens mij, en dat is één kale vlakte met verkeersdrempels :maakmegek:
 

Sparkie

Forumguru
Het is niet zozeer mosgroei alswel een groene aanslag op de onderzijde van de raamrubbers.

Ik heb er ook last van en ga het weekend even aan de slag met de Dasty; kijken of het helpt.
 

EdK

Forumguru
Tsja en mbt algengroei heb ik weer geleerd dat dit voorkomt in het water.
Dus in sloten, de zee of die vissekom op tafel.....:dankje::deuk:
 

tist

Actief lid
Ik gebruik gewoon dat spul dat in de Aldi verkocht wordt tegen mos op de oprit, een klein beetje ervan in een sproeibus, en op de ruiten langs de buitenzijde sproeien, de dag nadien is het groen al weg.
Ik sproei het dan wel met proper water nog eens even af.:)
 

ertromp

Forumguru
Ik herken dit "probleem"ook niet en woon toch aan de rand van Apeldoorn West met behoorlijk veel bomen om me heen. Blijkbaar staat de wind goed naar Almere of zo :deuk:
 

EdK

Forumguru
Nederlands ??? Biologie lessen waren het hoor....


Ze sprak wel nederlands.....zou je toch gelijk hebben...
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb t vanmiddag even weggepoetst, raamlikker in 't geheel even eraf gehaald nadat @Cordoba elders daar een how-to van heeft geplaatst.

Er kwam een complete zandbak uit, en heb het mos met wat azijnwater eraf geborsteld in een emmertje.

Langs en onder de sierstrips in de dakrails groeide ook elk voorjaar een compleet biotoop. Die heb ik ook helemaal eruit gehaald en schoongeweekt en -geborsteld.

Eens kijken hoe lang het nu weg blijft...
 

Cordoba

Forumguru
Voor de raamlikkers kun je dat inderdaad makkelijk doen, maar niet verwijderbare zaken ben ik voorzichtig met azijn (azijn is een zuur), de verticale geleider/sponning van de beweegbare ramen zullen er ook best uit kunnen, maar is toch veel meer werk dan de likkers.
 
Bovenaan Onderaan