Mosvorming ramen

Blackokkie2

Forumguru
Is simpel te verklaren, daar waar dat mos groeit is het rubber bekleedt met een soort van flock, bij regen blijft dat lang nat = ideaal voor mosgroei.
 

Desperado

Forumguru
Op glad rubber zal het niet groeien idd. Dat is een plausibele verklaring.
Witte schimmel hoort op het dak, en niet meer dan 1 dag per jaar :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Klopt niet alleen in die regio. Mijn oom rijdt er ook wel eens in. Maar regio waar hij rijdt is een sedan dacht ik.

Ik heb wel eens begrepen dat auto's om de zoveel tijd van regio wisselen: dan zijn ze voor de meeste mensen in de nieuwe regio niet bekend, en is natuurlijk goedkoper dan steeds een nieuwe aanschaffen.
 
Ik heb het zelfde probleem kwa mos alleen zijn de rubbers zijn bij mij nu ook kapot. Zie foto's

Graag jullie hulp en advies
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 43
  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 45

turboturbo

Forumguru
Het lijkt stuk, maar hoeft niet te zijn.

Ik heb de rubbers van mijn Fabia destijdes gedemonteerd en goed gewassen met zachte zeep. Die droogte scheurtjes waren toen ook weg / niet meer zichtbaar. En het mos was ik ook van verlost.
 

Cordoba

Forumguru
@Renaldo.Online Jouw locale dealer is helaas ook a-technisch. Op basis van je avatar gok ik dat je in het oude dorp of omgeving woont? (in elk geval lijkt het niet in de nieuwste wijken te zijn)

(ik woon in de buurt vanmiddag nog rondom het Bentwoud en de Benthuizerplas en via Noord-Aa naar Zoeterwoude gefietst)
 
@Cordoba
Woon in Seghwaert
Ik ga altijd naar Skoda Versluis
Maar uit jou opmerking kan ik opmaken dat dat geen top dealer is ? Of snap ik dat verkeerd?
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik zou het omschrijven als een tob-dealer. Ik heb heel wat missers gehad daar, zowel bij het bestellen van onderdelen, als de werkplaats, ik kom er dus zelfs niet meer voor onderdelen. Als je wil kan ik wel een keer langskomen om te zien of je de strips bij de Citigo net zo makkelijk loshaalt als bij de Fabia. Als je ze los hebt, is reinigen een heel stuk makkelijker.
 
Bovenaan Onderaan