Jokkende Skoda Octavia reclame

bonyuri

Actief lid
Waarom leg je de focus op het pano dak terwijl ik toch ook echt 18" velgen zie. Misschien zelfs wel Canton? Boos dat je geen panodak kon kiezen op je 14% knaller?
Het is identiek hetzelfde filmpje als voordat de combi in de 14% categorie zat.
Misleiding? Alleen voor de naïeve medemens.
 
Eens... Ik vind dit hele verhaal ook een beetje /#^#&@ om niks... Ik weet niet welke reclame de waarheid niet mooier maakt dan het is (behalve Greenpeace e.a.). Aan de ene kant willen profiteren van 14% bijtelling en aan de andere kant huilen dat je dan niet alle toeters en bellen kunt nemen. Beetje jammer. ..
 
Laatst bewerkt:

Michel

Forumguru
Precies, wil je die opties wel dan betaal je maar meer bijtelling. Naar verhouding is dat nog altijd goedkoper rijden dan zelf financieren/het volle pond betalen.

Ik word al die autoreclames overigens spuugzat als het om het bekende B-woord gaat. Alsof de gehele autoindustrie en verkoop in Nederland alleen maar daar van afhankelijk is. Er is ook nog een grote groep Nederlanders die zelf een auto aanschaffen en niets te maken met het B-woord.

Wat mij betreft verandert de regering de regeling maar weer naar één tarief: 20%. Dat is naar verhouding nog steeds relatief voordelig.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kiekerjan

Forumguru
Nog een paar jaar en dan is dat hele bijtellingsgezeik verleden tijd. Dan mag je met je eigen auto naar de zaak om daar de bedrijfswagen te pakken.
 

CDK

Forumguru
@Darkside wat @Skoda liefhebber 1 waarschijnlijk bedoeld te zeggen is dat het bij een liefhebber, dus iemand waarvan zijn auto onderdeel is van zijn hobby, wat meer mag kosten. Voldoende budget is wel een vereiste natuurlijk! Als ik alleen maar ruimte nodig had dan was ik ook voor een greenline gegaan, maar autorijden moet voor mij ook emotie en beleving zijn, daarom betaal ik met plezier 25% bijtelling :jaja:;) het woord is weer eens genoemd @Joske :D
 

EdK

Forumguru
Nog een paar jaar en dan is dat hele bijtellingsgezeik verleden tijd. Dan mag je met je eigen auto naar de zaak om daar de bedrijfswagen te pakken.

Dat gebeurd al bij de grotere firma's hoor.
En ik zat bij een klein / middengroot bedrijf en daar liet ik inderdaad dat hondehok lekker op zaak staan en reed met privé wagen op en neer naar de zaak.
En hierdoor stond de wagen niet op mijn naam, en kan je vertellen dat het bedrijf daar geheel niet gelukkig mee was.
Die zagen heel graag dat ik mijn wagen ook voor woon werk verkeer gebruikte.
Maar zoals gezegd, die hondehokken wilde ik echt niet in de straat voor de deur hebben.

En waar ik me in algemeen meer aan stoor in dat bijtellingsgebeuren is dat er geen onderscheid is in een bedrijfswagen en een luxe bedrijfswagen.
Als je een bv een stucadoors bedrijfswagen hebt met een zooi stucadoors troep dan mag je dezelfde bijdrage doen als iemand met twee linkerhanden en een luxe personenwagen.
De eerste is bijna niet voor privédoeleinden te gebruiken en kost je een vermogen aan schoonhouden van binnen dan in het tweede voorbeeld die prima geschikt is voor privé doeleinden.
Dus vandaar dat ik dat hondehok ( voorbeeld 1 ) niet voor de deur wilde hebben.

PS: ben geen stucadoor maar is als voorbeeld genomen.
 
Laatst bewerkt:

Artbij

Senior Member
Als er iemand geld verdient en voordeel heeft van zijn bedrijfswagen zijn het wel mensen met 2 rechterhanden en een busje met gereedschap....
 
Hebben we het hier nu over een wasmiddel van een paar euro? of een auto vanaf ruim 20k? Lijkt mij toch wel een heel groot verschil!!

Henk
Henk ik heb je onderschrift gelezen, maar meen je nou echt dat je dit gaat menen?

Henk Polie zijn: Škoda Fabia Combi 2 FL Active Arctic motorcode: CBZA 1.2 TSI 63 KW/86 pk Briljant zilver metallic. (nieuw: 8 jan 2013) In hoogte verstelbare hoofdsteunen voor 2 achter 3, Airconditioning Climatic, Make-upspiegel in zonneklep links en rechts.
Voor mistlampen, Volwaardig reservewiel, Zwarte dakreling, Asbak, Stootstrips, Afstandsbediening voor CV, 12 volt in de kofferbak, Opberglade voor veiligheidsvest onder (bestuurder/passagier) Anti Carjacking. Lampenset, 2 lifehammers (bestuurder/passagier) Middenarmsteun vóór met opbergvak, Opbergvak voor (zonne)bril, Sunset, Radio-CD/MP3 Swing.
 
Dat gebeurd al bij de grotere firma's hoor.
En ik zat bij een klein / middengroot bedrijf en daar liet ik inderdaad dat hondehok lekker op zaak staan en reed met privé wagen op en neer naar de zaak.
En hierdoor stond de wagen niet op mijn naam, en kan je vertellen dat het bedrijf daar geheel niet gelukkig mee was.
Die zagen heel graag dat ik mijn wagen ook voor woon werk verkeer gebruikte.
Maar zoals gezegd, die hondehokken wilde ik echt niet in de straat voor de deur hebben.

En waar ik me in algemeen meer aan stoor in dat bijtellingsgebeuren is dat er geen onderscheid is in een bedrijfswagen en een luxe bedrijfswagen.
Als je een bv een stucadoors bedrijfswagen hebt met een zooi stucadoors troep dan mag je dezelfde bijdrage doen als iemand met twee linkerhanden en een luxe personenwagen.
De eerste is bijna niet voor privédoeleinden te gebruiken en kost je een vermogen aan schoonhouden van binnen dan in het tweede voorbeeld die prima geschikt is voor privé doeleinden.
Dus vandaar dat ik dat hondehok ( voorbeeld 1 ) niet voor de deur wilde hebben.

PS: ben geen stucadoor maar is als voorbeeld genomen.


Ik rij in een lease luxe wagen maar heb echt geen twee linker handen, "denk aan over kam scheren"
 

EdK

Forumguru
@Ocatavia CW zou je de tekst mbt linker handen niet te letterlijk willen nemen maar het verhaal in zijn gehele zontaxt willen lezen en bekijken.
Ga niet mierenziften op een enkel begrip over linker en rechter handen.
 
@Darkside wat @Skoda liefhebber 1 waarschijnlijk bedoeld te zeggen is dat het bij een liefhebber, dus iemand waarvan zijn auto onderdeel is van zijn hobby, wat meer mag kosten. Voldoende budget is wel een vereiste natuurlijk! Als ik alleen maar ruimte nodig had dan was ik ook voor een greenline gegaan, maar autorijden moet voor mij ook emotie en beleving zijn, daarom betaal ik met plezier 25% bijtelling :jaja:;) het woord is weer eens genoemd @Joske :D
Dat is idd wat ik bedoel. Natuurlijk begrijp ik dat mensen voor de Greenline gaan. Prima keuze... Alleen ga dan niet lopen zeuren dat je er geen RS van kunt maken. Voor een dubbeltje op de eerste rang o.i.d. .... ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor een dubbeltje op de eerste rang o.i.d. ....
Geloof het of niet, maar er zijn ook mensen die bij een bepaalde behoefte aan ruimte toch nog een zo groen mogelijk energielabel nastreven, en dan is een Greenline best een acceptabel compromis.
En als je dan tevens liefhebber bent van een mooi aangeklede auto (wat iets anders is dan een quasi-RS of zo) en ook wat geld over hebt voor de opties/accessoires die dat kunnen bewerksteligen, dan kan ik me goed voorstellen dat het ontbreken van bepaalde opties voor de GL toch als teleurstellend wordt ervaren.
Dat heeft dus weinig tot niets te maken met dat dubbeltje. Lijkt mij dan ook geen reden om neerbuigend over te doen!
 
Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Volgens mij wordt er niet echt "gezeurd" over het feit dat je van een 14% bijteller geen RS kunt maken, dat snapt iedereen wel, maar er wordt opgemerkt dat Skoda in die bewuste reclame zeer sterk de suggestie wekt dat bepaalde populaire opties wel degelijk mogelijk zijn (pano-dak, dikke velgen) op zo'n 14% auto. En dat is wat mij betreft inderdaad gewoon misleiding.

De grens tussen "opleuken", wat in reclames altijd gebeurt, en "misleiding" is vaag en glijdend, en ik vind het prima dat iemand geprobeerd heeft daar iets van een grens te trekken door dit te melden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Niemand ter wereld zal toch een auto bestellen op basis van alleen het reclamefilmpje?
Uiteindelijk heeft dat geen andere functie dan mensen naar de showroom te trekken zodat ze de boel van nabij kunnen bekijken.
Dáár en nergens anders wordt ook de eventuele koop gesloten, nadat de potentiële koper samen met een (goeie, hopelijk) verkoper heeft uitgezocht wat er voor welke prijs wel of niet mogelijk is. Daartoe komen er dus optie- en accessoirelijsten op tafel voor de verschillende modellen/uitvoeringen. Daaruit blijkt glashelder wat er wel of niet kan (fabricagemanco's even buiten beschouwing gelaten, want dat doet hier niet ter zake).
En als hetgeen op die lijsten te vinden is je niet aanstaat, dan koop je die kar toch gewoon niet? Het is gelukkig niet verplicht... ;)
Méér dan genoeg keus uit andere merken...

"Misleiding" vind ik in dit verband een nogal overtrokken kreet, vriendelijk gezegd.
 

MaRco2

Forumguru
@Darkside, maar autorijden moet voor mij ook emotie en beleving zijn, daarom betaal ik met plezier 25% bijtelling :jaja:;) het woord is weer eens genoemd @Joske :D

:D Daar ben ik net vanaf gestapt c.q. op tijd ingestapt om dat weer te voorkomen.:) Heb hier ook zeker emotie en beleving mee, maar moet wel behapbaar zijn, maar het blijft een daily die een gunstige km/kostprijs moet hebben, anders zijn de kosten niet meer in verhouding tot de opbrengsten.

Oh: er zijn er zelfs nog twee (eentje tegelijk in use dus dan gaat de meter pas lopen) met 35% fiscale bijtelling. Over een laag bedragje, dus dat kan er dan wel uit.:)
 

lugolux78

Forumguru
Topic weer aanzwengelen. Nieuwe skoda reklame gezien? Met race blue green line? Echt bizar goed en helemaal niet misleidend. Top reklame. Zal hem op YouTube zoeken en posten
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan