Jokkende Skoda Octavia reclame

Topic in 'Octavia III' gestart door stradje, 19-01-2014.

  1. Rooie

    Rooie Actief lid


  2. majo-03

    majo-03 Lid

    Valt nu niemand op dat er géén 'Greenline' batch te bekennen is!!!

    Kom op jongens, wie gelooft er nu dat alles in reclames klopt (nooit een wasmiddelen reclame gezien?).
     
    jalex_h en CDK vinden dit leuk.
  3. Joske

    Joske Forumguru

    ja tuurlijk

    ...

    is die was bij jou dan ook echt niet witter misschien?!

    :deuk:
     
    ertromp, jalex_h, CDK en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. hpolie

    hpolie Senior Member

    Hebben we het hier nu over een wasmiddel van een paar euro? of een auto vanaf ruim 20k? Lijkt mij toch wel een heel groot verschil!!

    Henk
     
    Joske en Noord26 vinden dit leuk.
  5. serum

    serum Senior Member

    Volgens reclame kunnen 9 vrouwen toch binnen 1 maand bevrucht en bevallen zijn?
     
  6. Noord26

    Noord26 Forumguru

    Bij Vodafone wel, bevallen in 5 seconden. ;)
     
  7. Blackokkie2

    Blackokkie2 Forumguru

    @serum, dat bevruchten moet nog wel lukken, 9 vrouwen in 1 maand en bevallen doen ze je dan ook wel anders wil je ze niet bevruchten.
     
    mvneerbos, ertromp en jalex_h vinden dit leuk.
  8. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Nou even realistisch: wie denkt dat ze een aparte promofilm gaan maken voor elke speciale niche-versie (en een uitsluitend voor de Nederlandse 14%-markt bedoelde uitvoering is simpelweg een niche-versie) is m.i. ofwel vrij naïef, of houdt zich quasi-van de domme, om de vermoorde c.q. misleide onschuld te spelen.
    Het zou me verbazen als de Reclamecodecommissie daar niet doorheen zou prikken. Maar ja, je weet 't nooit natuurlijk... :)
     
    bonyuri, jalex_h en TFans vinden dit leuk.
  9. muurman

    muurman Senior Member

    Ik vind het bedonderen van klanten door te beweren dat auto's zo super zuinig zijn een stuk erger dan een iets mooiere auto laten zien.
    Lekker terug naar bv iedereen 20% bijtelling en mrb betalen. Zijn we af van daadwerkelijke misleiding en krijgen we leukere auto's .
     
    Michel en Skoda liefhebber 1 vinden dit leuk.
  10. Blackokkie2

    Blackokkie2 Forumguru

    Daar heb je wel gelijk in, maar dan zou er voor de Nederlandse versie van deze reclame m.i. een tekst bij moeten waar vertelt wordt dat de afgebeelde auto geen GL is of dat het afgebeelde pano-dak niet leverbaar is op de GL.
     
  11. Joske

    Joske Forumguru

    maar misschien staat dat wel in de kleine lettertjes onderaan je scherm hoor, en hebben ze zich op die manier wel ingedekt. Bij ons in België staat bij elke advertentie van een auto: "auto afgebeeld met opties" ookal staat er een veel lagere vanaf prijs bij.
     
  12. Canon-Eye

    Canon-Eye Forumguru

    Gaan we weer...

    Het is inmiddels toch vrij algemeen bekend dat de voorschriften m.b.t. het normverbruik geen andere vermelding in advertenties toestaan dan alléén dat normverbruik, waarvan de bepaling aan zeer precies omschreven regels is gebonden.
    1. Dat die regels niet deugen ligt vooral aan de autoriteiten die ze hebben goedgekeurd en opgelegd. Die hadden beter moeten weten.
    2. Dat de fabrikanten die eenmaal ingevoerde regels vervolgens optimaal in hun voordeel uitleggen is begrijpelijk. Als jij gaat solliciteren, dan zul je (waarschijnlijk?) toch ook extra netjes je haar kammen, je nagels schoonmaken en je schoenen poetsen...
    3. Iedereen (die niet 15 jaar of zo onder een steen heeft gezeten) wéét dat de aldus bepaalde waarden bij normaal dagelijks gebruik op zichzelf niet realistisch zijn, maar wel onderling vergelijkbaar geacht mogen worden. Dat helpt bij het kiezen - niet meer en niet minder.
     
  13. Cordoba

    Cordoba Forumguru

    Ik kan me de reactie van @stradje wel voorstellen: het gaat niet om opties die voor die prijs niet in het pakket zitten, maar om de combinatie van panodak (nadrukkelijk in beeld) en met nadruk genoemde 14% bijtelling, een combi die op geen enkele manier mogelijk is.

    Het is een beetje als de prestatiecijfers van een RS-uitvoering geven, gecombineerd met de verbruikscijfers van de zuinigste dieseluitvoering, en dan ook nog suggereren dat de combinatie van beiden in één auto terug is te vinden.

    Als zoals @Blackokkie2 suggereert er een tekst in beeld zou zijn (of gesproken woord) dat de afbeelding geen GL versie betreft, dan is het iets totaal anders, en zal er wettelijk niets meer aan de hand zijn.
     
    Rick, henriz, hpolie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. WillemJan

    WillemJan Senior Member

    Dat klopt, pano-dak is niet leverbaar in de Greenline uitvoering. Ik heb het nog nagezocht in de brochure.
     
  15. maarten77

    maarten77 Actief lid

    In cosmetica reclames zie je ook allemaal lekkere wijven vrouwen die dat cremepje helemaal niet nodig hebben. ;) Vind deze reclame over de O3 geen reclamecodecommissie waard...
     
    Skoda liefhebber 1, turboturbo en CDK vinden dit leuk.
  16. mikehotel

    mikehotel Actief lid

    Eerste wereld problemen......
     
    Torica en riskitalltowin vinden dit leuk.
  17. riskitalltowin

    riskitalltowin Actief lid

    Dat er zich iemand met zo iets kan bezig houden :banghead:Echt niets beters te doen?
     
    030, Roderick, Pollewop en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. MaRco2

    MaRco2 Forumguru

    +1

    Ik zie het meer als een algemene reclame, waarbij ze - terecht - de 14% knaller extra onder de aandacht brengen in het filmpje van een Elegance.

    Die kentekenplaat is fake (er in geplakt, ziet er nepperig uit) gedaan om het er Nederlands uit te laten zien. ;) Raar dat ze er niet eentje met Sunset gebruikt hebben, met dat doorzichtige glas ziet het er zo crisis uit.:tongue:
     
  19. henriz

    henriz Forumguru

    Is het betreffende filmpje ergens online te zien?
    Ik wil het wel eens zelf beoordelen. Ik zie echter zo weinig reclame op internet ;)
     
  20. Desperado

    Desperado Forumguru Donateur

    Als niemand zich er meer mee bezig zou houden krijgen we straks reclames waarin het Hilton in beeld komt als reclame voor een bed en breakfast.
    Ik kan me goed voorstellen dat ts ervan baalt omdat hij iets denkt te kunnen kopen wat hij in de reclame ziet en wat niet waar blijkt te zijn.
    Of de rcc er iets mee doet....tja, niet geschoten is altijd mis.
     
    turboturbo vindt dit leuk.

Deel deze pagina