Jokkende Skoda Octavia reclame

stradje

Actief lid
Vandaag de uitspraak binnen gekregen: de commissie heeft de klacht toegewezen. Eerder leek het erop dat het "flauwe" verweerschrift van PON geslikt zou worden. Maar de reclame is dus nu voorlopig "verboden" tenzij PON in beroep zou gaan en dat zou winnen. Het doet me wel deugd dat die arrogante, weinig klantvriendelijke PON organisatie, die zich soms "halfgod" lijkt te wanen, toch niet zo maar alles kunnen maken.

Ik was vandaag bij de dealer in Veldhoven voor het inbouwen van een extra 12V-aansluiting links bij de chauffeur ( om toch met fatsoenlijke navigatie (TomTom op Galaxy S4) op vakantie te kunnen. Ergens kreeg ik de indruk dat ze wisten dat ik degene was die die reclame de nek om heeft gedraaid. Maar weer zoiets vreemds: de montage was veel sneller klaar dan ze eerder bij de prijsindicatie suggereerden (half uur i.p.v. vol uur). Prima werk van die monteur. Ik vroeg om de factuur, maar dat moesten ze "nog overleggen". Vreemd. Lijkt me toch simpel: half uur arbeidsloon + materiaal. Ik ben benieuwd hoe die factuur gaat uitpakken als ik hem thuis krijg.

Mijn flesjes voor de dure mastercare behandeling zou ik niet gekregen hebben als ik er zelf niet om gevraagd had. Over de nog niet geleverde winterbanden bij onze nieuwe Citigo wordt schimmig gedaan. Ik heb nergens zwart op wit staan dat ik die nog moet krijgen. Ze zullen wel niet failliet gaan, en ik heb geen reden om er aan te twijfelen dat ze hun mondelinge afspraken nakomen, maar ik vind het allemaal maar een merkwaardige gang van zaken.

Eerder klopte de factuur voor de nieuwe Citigo niet met de order. Van de Sunset moest ik zelf ontdekken dat die al in het all-season pakket zat en dus in feite dubbel in rekening dreigde gebracht te worden. De als 300 Euro aangekondigde BPM-verhoging (aangekondigd vlak voor het ondertekenen van de order) bleek maar liefst 730 Euro te zijn. Ik ben er goed ziek van en het stimuleert mijn "Simply clever" belevenis van de Skodas niet.
 
Laatst bewerkt:

030

Forumguru
Holadijeej, van harte.

Ik was vandaag bij de dealer in Veldhoven voor het inbouwen van een extra 12V-aansluiting [...]

Mijn flesjes voor de dure mastercare behandeling zou ik niet gekregen hebben [...]

Eerder klopte de factuur voor de nieuwe Citigo niet met de order.

Zei de RCC hier ook nog wat over?
 

Louis

Lid
Gefeliciteerd,

De discussie kan je door trekken naar de Toyota Auris waartegen een rechtszaak loopt vanwege de onwerkelijke verbruikscijfers. Als de consument niet in verweer komt dan is alles mogelijk in de reclame!
 

Rallye

Forumguru
Ik vind het nogal een verschil tussen moedwillig een te dure versie van een auto laten zien bij een reclame en het weergeven van gewoon objectief volgens een door de wetgever voorgeschreven methode vastgestelde verbruikscijfers weergeven. Dat die cijfers niet kloppen, kun je Toyota niet aanrekenen.

Ik blijf dat soort acties een beetje zielig vinden. Eerst je genaaid voelen door Toyota en dan echt genaaid worden door een louche advocaat.....
 

Desperado

Forumguru
Mooi, altijd leuk om te lezen dat een klacht serieus wordt genomen. Als Pon dat nu ook eens gaat doen....
 

stradje

Actief lid
Was mij niet bekend. Als ik heel eerlijk ben heb ik die klacht destijds in een boze bui ingediend omdat er van alles op de Greenline niet mogelijk was, waarvoor de logica vaak ver te zoeken was. Ik was hem al half vergeten. Maar ik heb in mijn omgeving wel meerdere mensen gehoord die die reclame ook irritant misleidend vonden.

Ik zie dat meerdere mensen hem toch nog hebben gesignaleerd. Dus ik heb de tekst van het besluit nog eens nagelezen. Het blijkt dat ze meegaan in de gedachte dat het misleidende reclame is maar komen niet verder dan een "aanbeveling" om niet meer op een dergelijke manier reclame te maken. Ja, Pon en "aanbevelingen". Dan weten we de uitkomst.

Ik geloof het verder allemaal wel. Ik vond dat ik nog even moest laten weten wat er uit gekomen was.
 

Oogje

Senior Member
Tja, ik denk dat het bij iedere autoreclame zo werkt. De getoonde modellen zijn altijd de meest luxe uitvoering, inclusief een bijna onrealistische verlaging. En dan een prijs vanaf errug laag.
 

Leon!!

Lid
wat een jankerts heb je toch in de wereld zeg.... Ga je ergens anders druk om maken dan een pano dak niet in een GL kan etc etc... dan neem je een greentech pfff
 
  • Leuk
Waarderingen: 030

Cordoba

Forumguru
@stradje Die nog niet geleverde banden, zou ik een officiele in gebreke stelling brief voor schrijven, of misschien eerst er nog eens naar vragen. (misschien gratis bandenwissel vanwege het lange wachten op de banden - ik neem aan dat ze wel betaald zijn, en Verdaat dus rente trekt van het geld)

Wat de uitslag van de klacht betreft: wel weer tekenend voor het gebrek aan daadkracht bij de Reclame Code Commissie.
 

MarcoO2

Forumguru
Gebrek aan daadkracht? De "overtreding" is gewoon niet ernstig genoeg voor verderstrekkende maatregelen.
 
Bovenaan Onderaan