Momentsleutel bij Aldi

CDK

Forumguru
Modbreak: niet de hele voorgaande posting quoten. Lees de forum regels daarover.

Klopt helemaal, 17-19-21 zat er bij :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
en vergeet de verlengstang niet en alles met RTFM en machine gegoten opbergbox
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Ridley

Forumguru
Het was toch iets anders: 10 euro per dop. Desalniettemin heb ik er 3 meegenomen in maat 17. Ben gelijk even langs de dealer gegaan (die om de hoek zit) om te kijken of dit ook de juiste maat voor Superb en Octavia was. Helemaal goed, blijkt allemaal hetzelfde te zijn. Als @Corne en @dirkkroneman nog steeds interesse hebben hoor ik het graag.

Ook op mijn aftermarket wintervelg passen ze.
 

CDK

Forumguru
Uiteraard heb ik nog steeds interesse, ik kan later altijd nog eens kijken voor een grotere maat, mijn Porsches is 21 dacht ik, dat zal ik straks even verifiëren ;)
 

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver bij andere maat velgen, gebruik je toch nog steeds dezelfde maat wielbouten? Wel afhankelijk van de velgen 'conische' of 'ronde' wielbouten. Hierbij staat conisch resp. rond voor de vorm van het contactoppervlak tussen velg en wielbout.
 

CDK

Forumguru
Modbreak: niet de hele voorgaande posting quoten. Lees de forum regels daarover

Nee in mijn geval niet, om te beginnen zitten die Porsches met bol-conische aluminium moeren vast, omdat ik adapters gebruik om van 5x112 naar 5x130 te gaan, deze moeren zijn zwart en lijken vanaf het vooraanzicht op bouten waar een plastic kapje overheen zit ;) vandaar dat ze een maatje groter zijn, dopje 19 heb ik daar dus voor nodig :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver Inderdaad, bij gebruik van adapters en spoorverbreders die je op de wielnaaf schroeft en waarbij je de velg weer op de spoorverbreder schroeft, kun je naar een andere maat gaan, daar had ik even niet aan gedacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Wild Chocolate

Senior Member
Een setje met 3 slagdoppen met kunststof huls, kan je ook bij elke automaterialenzaak kopen. Zal doorgaans rond de 2 tientjes zijn voor een setje van 3.
Ook bij/via Amazon.de:
http://www.amazon.de/BGS-Kraft-Schoneinsätze-17-19-21-12-3-tlg/dp/B000PTQA2I/ref=pd_sim_sbs_diy_2
Is heel behoorlijke kwaliteit. Of iets duurder, maar dan ook een beter merk:
http://www.amazon.de/Hazet-903-SPC-Kraft-Steckschlüssel-Satz-Zoll/dp/B001C9UTOK/ref=pd_sim_sbs_diy_1

Amazon.de bezorgt vanaf 20 euro gratis naar NL, ook bij externe shops wanneer er "versand durch Amazon" bijstaat (zoals bij beide voorbeelden).


Nog een tip voor de momentsleutels:
Altijd de veer ontspannen bij opbergen na gebruik (Dus het handvat net zo lang terugdraaien totdat er geen kracht meer op staat). Als de veer onder spanning blijft staan, verloopt de schaalaanduiding. Tenzij je een Stahlwille momentsleutel hebt, die werkt volgens een ander principe (en kost 10 keer zoveel als die van de discounters).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
Stahlwille.. jah dat is inderdaad een ander kaliber en een geheel andere prijsklasse ;)

Het meetelement wordt dan alleen bij aanhalen belast in tegenstelling tot de "gewone" momentsleutels met drukveren.. Ze kunnen zelfs het werkelijk aangehaalde aanhaalmoment digitaal weergeven op de sleutel. Knappe spullen :jaja:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Vanaf aankomende zaterdag 15/02 bij de Aldi Draaimomentsleutel met verlengstuk en 17, 19 en 21 mmm dop!
Ik ga er één halen, mocht er iemand geen Aldi in de buurt hebben en wel graag 1 willen dan hoor ik het graag.
 

Desperado

Forumguru
Ik ga ervan uit dat ieder die hem wil hem wel haalt, maar just in case heb ik het wel voor mijn medeforumleden over. Ik ben er dan toch :)
 

EdK

Forumguru
Joh je bent te goed voor deze wereld ! :dankje:
Maar mijn ervaring de laatse keren met deze aanbieding is dat er genoeg liggen in de winkels en zelfs twee weken later nog.
Denk dat half nederland behalve de leaserijders er al één hebben......:maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan