Momentsleutel bij Aldi

Canon-Eye

Forumguru
Even een opmerking over het hanteren van de juiste waarde bij gebruik van de momentsleutel.

Onlangs stond er érgens op dit forum een lijst (c.q. link daar naartoe) - die ik nu zo snel niet meer kon terugvinden - met de aanhaalmomenten voor allerlei merken en typen auto's. Daarin had ik toen even de waarde voor een Renault Twingo opgezocht en genoteerd (90 Nm). Vandaag was de Twingo-2004 aan de beurt om te verzolen. Voor de volledigheid toch maar even in het aloude instructieboekje gekeken: daarin stond aangegeven 105 Nm. Dat is toch dik 16% hoger, hetgeen mij een significant verschil lijkt.

Moraal van het verhaal: niet zonder meer blind geloven wat er aan informatie op het web wordt geplaatst - ook al gebeurt dat ongetwijfeld met de beste bedoelingen. Vertrouwen is goed, controle is tóch beter!
 

andrehj

Forumguru
Sorry hoor, maar iemand die een momentsleutel verkoopt en daarbij niet eens het bereik (in Nm) en de inch-maat (van het vierkant waar je je dop op zet) vermeldt kan ik moeilijk serieus nemen (en dan druk ik mij nog erg zachtjes uit).
 

darkprojectx

Forumguru
Sorry hoor, maar iemand die een momentsleutel verkoopt en daarbij niet eens het bereik (in Nm) en de inch-maat (van het vierkant waar je je dop op zet) vermeldt kan ik moeilijk serieus nemen (en dan druk ik mij nog erg zachtjes uit).

jij bedoelt vast de momentsleutel van de A.T.U.
Hier staat inderdaad niet bij vermeld wat het krachtbereik van de sleutel is. Tevens lijkt me dit een momentsleutel en geen momentsleutelset, dus het lijkt erop dat je je eigen dop erop moet zetten om je bouten aan te trekken.
A.T.U. is trouwens wel een serieuze keten, een beetje de Heuts Automaterialen van Duitsland zeg maar.
 
Ik heb al jaren een momentsleutel van een onbekend merk , ooit gekocht bij een bouwmarktketen genaamd: Wirichs is later overgenomen door OBI
Ding doet het al ruim 20 jaar en koste toen schrik niet iets van € 10 (omgerekend)
Deze zien er precies hetzelfde uit dus als ze net zolang meegaan is het geen miskoop !
 

Cordoba

Forumguru
ACTIE ACTIE TIP TIP
:yeah:

Vanaf vandaag bij de ALDI: momentsleutel voor 2 tientjes!

Super handig voor je 2-jaarlijkse wiel-wissel en voor andere klusjes waarbij je op een bepaalde Nm instelling moet aandraaien.

Ik heb er zelf lang op gewacht en was blij de tip hier ergens te lezen, dus ik plaats het ook maar even hier voor de belangstellenden.

ALDI - vanaf Zaterdag 17/03/2012

Bekijk bijlage 18616

Vanaf vandaag is precies dezelfde momentsleutel voor € 18,99 te koop bij de Lidl. Vanmorgen een exemplaar laten halen, vandaar dat ik weet dat het precies dezelfde set is. Ik weet van iemand die de Aldi-set dit voorjaar heeft gehaald, en het moment op verschillende waarden heeft getest. De specificatie van de fabrikant is binnen 4% nauwkeurig, en zijn exemplaar bleef daar ook netjes binnen.
 

Ridley

Forumguru
Mooie aanvulling op degene met LM velgen is dit setje bij de ATU. Met rubber afgeschermde doppen, zodat je velg niet beschadigd bij het los/vast draaien van de bouten. Voor een tientje kun je je velg niet laten coaten/spuiten.

buta6apy.jpg
 

CDK

Forumguru
Dat is nog eens een slimme vinding! Alleen zit er geen ATU bij mij in de buurt, dat is dan weer jammer ;)
 

CDK

Forumguru
Graag zelfs! En anders bij de voorjaarsmeet? Alvast bedankt!
Laat maar weten (PM) hoe je financieel wil afhandelen.
Super vriendelijk van je! Dankjewel!!
 

Ridley

Forumguru
Haha, kom niet naar de voorjaarsmeet, zit dan aan het Gardameer. Wil ze best meenemen en verschepen (Zwolle geloof ik toch?)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Ik ga straks naar de lidl voor een momentsleutel. Altijd handig voor de wielen. Jammer dat ze er geen setjes doppen bij verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Wel een ATU redelijk in de buurt hier, maar ik denk dat ik even mijn sollicitatiegesprek van aankomende woensdag afwacht. Dan koop ik wel een setje doppen bij mijn hopelijk nieuwe werkgever :cool:
 
Bovenaan Onderaan