Skoda Superb Combi 2.0 CR TDi 140PK Elegance

TooTall

Forumguru
Het is kerstavond, dus het pakje voor de Superb ook maar even uitgepakt. Brute mod, niet voor watjes, en toch even zitten twijfelen ivm. de kostprijs...

ole7.jpg

Mn clipje was weg
mellow.png
Dus maar meteen 2 besteld bij de dealer, 1Z0 867 159 A. 0.90€ per stuk, A-pilaar eventjes loshalen en daar zit een schroefgat + uitsparing in de A-stijl waar hij zo inklikt. Heb er dus nu rechts en links eentje :thumbsup:

Bij mij zaten er 2 zwarte schroeven in de pilaar niets te doen. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de clip heeft weggehaald. Indien je de schroef niet hebt, deze is de N 104 149 02. 0.19€ per stuk.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
heb jij er nu dan eentje links EN eentje rechts gemonteerd? ;)

ik heb er enkel eentje links (kant chauffeur dus).

TooTall

Forumguru
Jep, zit aan beide kanten. Redelijk nutteloos, maar soms, SOMS, dan kan het wel dat mijn vriendin het parkeerticketje aanneemt. Dus kan ze het ook aan haar kant achter de ruit plakken...

Joske

Forumguru
Haha :D

en de voorbereiding qua schroefgaten zit dus in beide A-stijlen? (waarschijnlijk voor de Engelse markt reeds voorzien als zijnde kostenbesparing..)

TooTall

Forumguru
Jep, en aan beide kanten een schroef erin! (bij mij toch)

Overigens heb ik vandaag op het werk weer iets grappigs gezien. Een collega heeft ook een Superb combi PFL, ziet er een 1ste gen 1.9 TDi ambiente uit. Zelfs zijn koplampsproeikapjes zijn niet chrome maar in metaalkleur, en dat was alleen bij de eerste modellen.

Hij heeft ondertussen 2 uitlaatstukjes geplaatst (ipv die 2 zwarte naar onder afgeronde) heeft hij nu 2 blinkende chrome stukjes zitten. Enig probleem is, ik heb deze op mijn 2.0 af-fabriek, en die van hem zijn ongeveer 2 keer zo dun...lijken net 2 blinkende rietjes te zijn. Weet niet waar hij ze vandaan heeft, maar denk van de supermarkt ofzo. Stond vandaag toevallig langs hem, ik zag uit het raam dat hij toch eens is gaan kijken. Ffe hoofdkrabben en dan is hij toch maar naar binnen gegaan. :troost:

Hij heeft ook het nieuwe Skoda logo op de motorkap en koffer...nuja...gewoon een stickertje op de oude badges, ongeveer zo groot als een munt van 2 Euro. Je hebt dus het zwarte logo, met daaronder de groene laurierbladen en boven SKODA.

En ze hangen niet recht.

:nono:

Joske

Forumguru
ai ai, dat trekt op niet veel é.. Anders moet je hem even aanporren lid op het forum te worden en een paar foto's te plaatsen, na alle reacties zal ie de stickertjes wel verwijderen dan! :D

dat van die uitlaten heb ik nog al eens gezien, staat niet echt mooi onder zo een SuperB.

TooTall

Forumguru
Wel, ik werk bij de overheid, en die persoon is niet echt aanspreekbaar voor mij. Laten we zeggen dat hij me nogal vuil bekeek, omdat ik met dezelfde wagen als hem rij. Lijkt het toch.

Ook was het misschien een beetje ongepast dat toen hij zijn auto vol trots stond voor te stellen aan zijn collega's, ik even iets uit de auto moest halen. Hij was volgens mij net bezig met de kofferruimte te demonstreren, toen ik de automatische koffer openbiepte, mn sporttas uitnam en terug dichtbiepte.
Ik hoorde achter mn rug "amaaaai, hed die van aa da oek?" "neje" :(

Nochtans veel potentiele forum-kandidaten bij ons op het werk, er stond laatst een rijtje auto's (SI - SII Sedan - SII Combi (ik) - SII Combi (hij) - SII Combi FL - SII Sedan FL)

Joske

Forumguru
de "overheid".. had jij trouwens geen mooie blauwe broek aan onlangs? ;)

laat de collega's dan nog maar voorlopig "kandidaat" zijn ipv wel degelijk aan te melden :D
(grapjeuh é ;) )

• Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
En dan nog niet te spreken over die mooie LED lampen die je in je Superb hebt gemaakt.
Dat moet die collega toch tot waanzin drijven :D

TooTall

Forumguru
Wegens het koude slechte weer niet veel meer aan de auto lopen "klooien", zoals mijn vriendin dat zo tactvol omschrijft, maar wel de Columbus naar kaartversie v10 gebracht ( navteq 8048 ). Als er interesse is, pm...

EdK

Forumguru
Dit hele forum bestaat geloof bij de gratie van onze eega's..... :D
Geloof je dat nu nog steeds ?
Manman wat ben je goedgelovig, er wel eens aan gedacht dat als jij op forum zit zij lekker GTST en al die andere shit zonder opmerkingen kan bekijken.............:deuk::deuk::bloemen:

Laatst bewerkt:

Der Einser

Forumguru
Bij ons in Amsterdam krijg je geeneens meer een kaartje, maar moet je gewoon je kenteken invoeren.
Mocht de parkeerwacht dan langskomen dan checked hij/zij in de handheld computer of je betaald hebt.

Dus die clip niet echt meer nodig

CDK

Forumguru
Ik België heb je die flauwekul niet nodig! Je kijkt op de paal welk nummer er op staat, stuurt bij aankomst en vertrek een sms en klaar is Klara, gewoon lekker simpel en je betaalt aan je telecomprovider ;)

turboturbo

Forumguru
Kijk, dat is pas simpel. Geen geneuzel met zo'n lelijke YellowBrick kaart en gedoe met gebruikersnamen en wachtwoorden...

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan