Skoda Superb Combi 2.0 CR TDi 140PK Elegance

TooTall

Forumguru
Het is wel eens tijd dat ik mijn nieuwste aanwinst voorstel. Het is een Skoda Superb Combi, 2.0 CR TDi 140 PK Elegance. Kleur is Ametyst Purple, binnenkleur Beige. Na wat offertes voor een nieuwe was deze aanbieding van 18.000€ (factuurprijs was 36.000€) voor een tweedehands MY2010 met 64.000km te aanlokkelijk. Wagen heeft nog tot 05/2014 fabrieksgarantie onder het We-Care +2 contract. Ook zaten er winterbanden bij, dakdragers, en een grote bak onderhoudsproducten! (weet ik al meteen wat doen)

Opties;

-17" Velgen Trifid
-Pack Elegance Columbus;
*Park Assist
*Verwarmde voor- en achterzetels
*Zonnewerende gordijntjes achteraan
*Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels
*Columbus navigatiesysteem
-Volumetrisch en perimetrisch alarm met wegsleepdetectie
-Electrische Koffer
-Sound System
-Afneembare trekhaak
-Cargo Platform Concept
-Getinte ruiten achteraan

Eerste indruk;

-Luxe, stilte, ruimte
-Best wel wat pittiger dan mijn vorige wagen (Skoda Octavia Combi MY2006 Ambiente 1.9 TDi)
-Lichtopbrengst Xenons met AFS is enorm, de meedraaiende lichtbundels zijn heerlijk!
-Binnenkant lijkt gloednieuw, buitenkant opvallend weinig krasjes, wel een redelijke tik vlak langs de trekhaak en een paaltje langs de nummerplaat vooraan gehad precies.

De plannen;

Weinig, in mijn Octavia heb ik oa. een Maxidot, Cruise Control, Amundsen GPS, multifunctiestuur,...geinstalleerd achteraf, daar heb ik mijn les uit getrokken; beter een highline/elegance/...dan een lowline/ambiente en achteraf beginnen zeggen "had ik maar..." zo ben je goedkoper uit :banghead:

Van zodra de fabrieksgarantie verstreken is trek ik er wel mee naar VAGTechniek in Nuenen voor een DPF/EGR-delete en een chip op maat. Niets te extreems, maar ik heb zeer goede ervaringen met mijn Octavia gehad nadat hij daar geweest was.

Maar eerst wat genieten, en hopelijk veel rustige kilometers zonder zorgen!



h0fy.jpg
 

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van de S2, heel mooie auto! Chippen dat is idd een mooie upgrade, verder zou ik zelf grotere wielen en nieuwe logo's monteren, maar dat is iets persoonlijks. Nogmaals een prachtige auto en heel veel (rij)plezier toegewenst!

Greetz Corné
 

Blacky

Forumguru
Veel rij plezier met je Superb. Vandaar ook de verkoop van verschillende accessoires van je O2. Mooie kleur hoop alleen dat het interieur niet al te besmettelijk is. Heb zelf een hond en zou niets voor mij zijn.
 

Joske

Forumguru
Mooie superb! Luxueus uitgerust :thumbsup:
En nog eens een Superb 2.0 TDI op onze wegen :)

(wetende dat 90% van de verkochte Superb's een 1.6TDI onder de motorkap hebben..)
 

TooTall

Forumguru
Bedankt! Het gaat me wat kosten aan inschrijvingstaks die 2 liter maar dan heb je ook wat he :)

Overigens net het eerste euvel verholpen;

Klein rammeltje onder de stoel vooraan. Klonk als knikkers, zand of steentjes heen en weer schuivend. Wat zitten duwen en zoeken, uiteindelijk een slangetje vastgetaped aan de stofzuiger en deze in de ventilatiebuizen onder de voorzetel gepropt.

Wat kwam eruit?

...

MAISKORRELS! Ongeveer een kinderhand vol...ongetwijfeld de speelvogels van de eerste eigenaar die dachten dat het best nuttig was om hun maiskorrels daar te bewaren...Al een geluk dat ik het gevonden heb, als ik in de winter de verwarming aan zou zetten had ik misschien popcorn! :laugh:
 

Joske

Forumguru
Bedankt! Het gaat me wat kosten aan inschrijvingstaks die 2 liter maar dan heb je ook wat he :)

Overigens net het eerste euvel verholpen;

Klein rammeltje onder de stoel vooraan. Klonk als knikkers, zand of steentjes heen en weer schuivend. Wat zitten duwen en zoeken, uiteindelijk een slangetje vastgetaped aan de stofzuiger en deze in de ventilatiebuizen onder de voorzetel gepropt.

Wat kwam eruit?

...

MAISKORRELS! Ongeveer een kinderhand vol...ongetwijfeld de speelvogels van de eerste eigenaar die dachten dat het best nuttig was om hun maiskorrels daar te bewaren...Al een geluk dat ik het gevonden heb, als ik in de winter de verwarming aan zou zetten had ik misschien popcorn! :laugh:
HAHA popcorn! :D

Als ik het goed voorheb: zie ik dat je in Hasselt woont? Heb zonet mijn BIVV en verkeersbelasting gehad voor mijn O2 103kW. Gebaseerd op de CO2 uitstoot van 129 g/km in mijn geval (weet niet wat het bij jou is?) ben ik €842 kwijt aan beide.

€360 aan verkeersbelasting (11 fiscale PK) , daar je gemeentebelastingen op (de zogen. opcentiemen, bij mij 10%) €36 en dan de BIVV was €445.

Wil je het zelf berekenen zie volgende site: https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
 

Joske

Forumguru
Ga toch je verrassing verknallen :D

Berekening
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 458,72EUR
De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 401,41EUR
Het door u gesimuleerde bedrag van de verkeersbelasting heeft steeds betrekking op het huidig aanslagjaar

Schilt absoluut niet veel met mij é ;)
 

Joske

Forumguru
is vast omdat de auto "al" 3 jaar oud is, dat schilt al iets in inschrijving. En het verschil in CO2 uitstoot vertaalt hem in een hogere verkeersbelasting :)
 

TooTall

Forumguru
En ja hoor...

12/05/2010 1ste inschrijving. 1ste eigenaar neemt Wecare 2+2 verlengde garantie.

05/08/2013 koop ik de auto 2dehands. Deze heeft op dat moment 65.000km.

14/08/2013 noodloop, "engine fault workshop", voorgloeispiraal blijft branden.

16/08/2013 EGR koeler en klep vervangen onder garantie.

Toch maar gauw de prullenmand in, die EGR koeler...
 

TooTall

Forumguru
Ondertussen bij VAGTechniek geweest, ivm. de 21% kortingsactie op tuning op maat.

Standaard 140/320. Eerste rollenbanksessie gaf aan 145/325. 2de was 198/415, maar de uitlaatgastemperatuur liep net wat te hoog op. Uiteindelijk een erg mooie map van 186/405 bekomen. Het ergste was de "flatspot" tussen 2000 en 2200 toeren, daar trekt hij nu mooi lineair door.Totaalprijs was 414,75€ na korting.

Over het resultaat? Tsja. Ik raad het aan :D:jaja:

8ldn.jpg

sa90.jpg

7tgi.png
 
Bovenaan Onderaan