Skoda Superb Combi 2.0 CR TDi 140PK Elegance

TooTall

Forumguru
K*T!

Reed vandaag achter een werfbusje die zijn beste dagen duidelijk gehad had. Grote blauwe wolk erachter. Ik laat wat meer plaats dan normaal, maar geen 200 meter. En natuurlijk gaat hij tegen 95 een vrachtwagen voorbij. Uiteindelijk begint hij op te schuiven naar rechts, ik haal in. Resultaat?

o90eiu.jpg


11sfjw1.jpg


2ue2ph5.jpg


Heel de neus, motorkap, ruit, en zijkanten onder deze rommel. Ruitensproeien hielp niets, dikke zwarte vegen.

Dus gistervanavond, in de lichte regen, heeft iedereen weer eens goed kunnen lachen...al een geluk dat het er makkelijk vanaf ging...

wwc521.jpg
 

Desperado

Forumguru
Dat zulke schijthuizen nog op de weg komen......hard hopen dat die snel ontploft of afgekeurd wordt.
 

TooTall

Forumguru
Het is een Autobrite Foam Lance voor de Nilfisk HD en Autobrite Magifoam shampoo.

Review;

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=237101

Kijk zeker ook eens op Youtube, kan je zien hoe het werkt. Gewoon de fles vullen met water tot bijna bovenaan, enkele dopjes shampoo erbij. Moeilijkste is een juiste mengverhouding krijgen (dit was nu extreem dik schuim omdat de vervuiling erg zwaar was), je kan ook varieren en een lagere mengverhouding kiezen.

De bedoeling erachter is dat je "hands-off" kan wassen...dus geen contact tussen de lak en een mitt met vuil erin, dus geen swirls of krassen...in de praktijk is het gewoon een érg snelle manier om de wagen in te zepen. Het vuile schuim druipt na verloop van tijd naar beneden, en neemt het ergste vuil weg.

Ik foam daarna (met de overschot) nog een keer in, en ga dan over de auto heen een Merino Wool mitt. Af en toe goed uitspoelen in een emmer zuiver water. Daarna gewoon met de tuinslang afspoelen.

Het helpt ook wel dat ik voor de winter de wagen in de Collinite 845 was heb gezet, dus gaat alles net wat makkelijker.
 

EdK

Forumguru
@TooTall

gebruik jij een zeepsysteem op een Kärcher ofzo? voor jouw auto zo in te zepen?
Vele karger hogedrukspuiten hebben ook een zeepsysteem hoor.
De mijne heeft aan de pomp een slangetje die in een fles zeep gehangen kan worden en zo de zeep met water op je object doseert.
Alleen de orginele zeep van karger is nog al aan de prijs
 

TooTall

Forumguru
Zoiets heb ik ook ooit eens geleend, maar in de praktijk is zoiets niet te vergelijken met deze foam lance. Bij de Nilfisk zat ook een spuitmond + opzetstuk voor een plastic flacon met zeep, maar dat was toch niet je dat...voordeel van de Autobrite is 1. dat je de mengverhouding kan aanpassen met de knop bovenop (meer of minder water toevoegen aan het zeepsop) en 2. dat je met de spuitmond de straal kan veranderen van dun tot een "gordijn".

Je bent trouwens ook niet gebonden aan de zeep van Autobrite, elke carshampoo gaat er mee werken hoor...in het voorjaar doe ik er wat Poorboy's APC in en zo strip ik de hele waslaag van de auto om voor te bereiden op de kleibeurt...

En hoe verder de afstand van de wagen, hoe meer lucht zich gaat mengen met het zeepsop, hoe meer "slagroom" effect je krijgt!

Ach, het is gewoon leuk om te doen :-) behalve dan op een woensdag avond als het aan het regenen is...
 
Laatst bewerkt:

TooTall

Forumguru
En nu ook hier; in de categorie van "meest nutteloze aanpassing aan je wagen", volgt er nu;

*drumroll*

24bokmg.jpg


Voor de duidelijkheid, het kleinere pookje is van de facelift, de grotere van de pre-facelift. Ik had eigelijk ongeveer hetzelfde in mijn Octavia II, dus de O2 FL pook in mijn O2, en het was bizar hoe "anders" de wagen aanvoelde. Je kijkt nooit naar de pook, maar de eerste paar weken voel je werkelijk het verschil, het leek wel een nieuwe auto!

Zoals op de middelste foto zichtbaar is, had mijn oude pook een lelijke kras (tip; als je je achteruitrijcamera wilt aansluiten achteraan de Columbus, haal deze dan volledig uit het dash ipv. hem op de pook te laten balanceren
rolleyes.gif
) Ook was ik geen fan van de "naad" aan de zijkant (zichtbaar op de 3de foto) aangezien daar nogal wat vuil tussenin gaat zitten.

Asbak openschuiven, vingertje onder de chrome rand van de zwarte basisplaat (HEEL de plaat met de knoppen erin klikt eruit), van zodra de hele basisplaat wat omhoog zit met je vingers de pookhoes losduwen (alternatief is vlak langs het leer/plastic met een plastic trim removal tool te gaan, maar ik moet de risico's hiervan niet uitleggen hoop ik?)

De pook zit met 4 tabs over een metalen ronde buis geschoven, deze zit dichtgeknepen met een metalen ring. Deze met een tang openwrikken (lange bektang is geschikt), dan mits wat overtuiging schuif je de ring eraf en trek je de pook zo los naar omhoog. Gooi vervolgens deze vervloekte metalen ring weg en installeer in omgekeerde volgorde, alleen gebruik een plastic strap / Colsonbandje / Electriciteitsbandje en voila! Nieuwe auto!

Onderdeelnummer is 3T0 711 113 AB of AD. Let wel op beschadigingen, zonde van een lelijke oude bekraste pook te vervangen door een nieuwere lelijke oude bekraste. Kan gekocht worden op eBay voor de schappelijke som van 20€ of het belachelijk bedrag van 99€, dus kijk wat uit.

Foto's van de oude pook inclusief het vermaledijde metalen ringetje;

nccope.jpg
 
Bovenaan Onderaan