Sportstoelen i.c.m. tv schermpjes

stefansmits

Nieuw lid
Hallo,

Gisteren langs geweest bij mijn skoda dealer....hij is er!!!!
Lang op moeten wachten en nu alleen nog maar rijklaar maken.

Eerste wat me opviel waren de sportstoelen, zien er super uit en zitten erg lekker!

Bij het bestellen van de auto heb ik gelijk 2 tv schermpjes besteld, die je eenvoudig aan de hoofdsteunen kunt bevestigen.
Nu is het zo dat er op de sportstoelen (dynamic pakket) geen hoofdsteunen zitten.....

Iemand anders hier ook tegenaan gelopen?
Zijn er nog alternatieven of goed ideeën om de kinderen toch plezierige langere ritten te bezorgen?

Gr
 

Bijlagen

  • IMG_0883.JPG
    IMG_0883.JPG
    1,9 MB · Weergaven: 740

ertromp

Forumguru
Zijn er nog alternatieven of goed ideeën om de kinderen toch plezierige langere ritten te bezorgen?

Gr
Alternatief is de DVD vrijschakeling van de Columus. Tijdens het rijden kunnen er dan DVD's gekeken worden op de Columus. Het zogenaamde VIM (Video In Motion)
 

030-NL

Lid
Oplossing die gebruikt maakt van een elastiek. Ben namelijk op zoek geweest naar een oplossing voor de iPad's op de achterbank en elastiek icm een houder is een aardige oplossing.

2409_130232287352148635iPad-Headrest-In-Use.jpg

Lenco-DVP-738-X2-Portable-DVD-Player-14022012-2-p.jpg
 

stefansmits

Nieuw lid
die schermjes van Lenco zien er goed uit en gemakkelijk te bevestigen.

i pad is ook gemakkelijk, maar dan moet ik eerst twee aan gaan schaffen.......wordt me iets te duur

Dank in ieder geval, hier kan ik zeker wat mee!
 

Darkside

Forumguru
Natuurlijk hebben de Dynamic stoelen wel hoofdsteunen.
Ze zijn alleen geintegreerd.
Volgens mij loopt er al een dergelijk topic ergens.
 

stefansmits

Nieuw lid
Natuurlijk hebben de Dynamic stoelen wel hoofdsteunen.
Ze zijn alleen geintegreerd.
Volgens mij loopt er al een dergelijk topic ergens.

geïntegreerd is mooi, maar wil juist schermpjes die ik kan verwijderen....
Is minder inbraak gevoelig en wil ze toch alleen gebruiken voor langere afstanden...
 

Darkside

Forumguru
geïntegreerd is mooi, maar wil juist schermpjes die ik kan verwijderen....
Is minder inbraak gevoelig en wil ze toch alleen gebruiken voor langere afstanden...
Ik bedoelde dat de hoofdsteunen geintergreerd waren. En dus veel systemen die je aan de stangen bevestigd idd niet werken.
Iets met klittenband zou dan een oplossing zijn.
 
Dat probleem had ik ook. Bij mijn schermpjes zaten 2 ophangsystemen. 1 met bevestiging aan de beugels van de hoofdsteun en 1 met bevestiging middels klemmetjes. Die laatste gaan normaal gesproken onder de hoofdsteun door. Aangezien dat bij de sportstoelen niet kan heb ik ze gekruist bevestigd --> zie foto. Zit perfect! :thumbsup:
5e7esu9y.jpg
2ysu8ugy.jpg
 

Kiswum

Forumguru
In deze tijden zou ik niet meer voor een dvd installatie met 2 losse schermpjes beginnen.
Ik zag al een aantal voorbeelden van iPads voorbij komen. Mocht dat te duur zijn, dan zijn er een legio aan Android systemen waarbij je films via een SD kaartje kunt afspelen.
Een andere film is zo op gezet en je hoeft niet te rotzooien met dvd films :)

p.s. een A-merk Android tablet (Asus) is al voor zo'n 100 euro en 2e hands wellicht nog goedkoper.
 

Desperado

Forumguru
Tja, das hier ook zo. Onze dochter kijkt gewoon 100 keer dezelfde K3 film en die wil ze steeds weer kijken.
Nou hebben wij wel weer het voordeel dat we gewone hoofdsteunen hebben waar ze aan kunnen.
In de vorige auto heb ik speciale hoofdsteunen gezet met ingebouwde dvd schermen. Werkt ook erg mooi, maar is wel een gepruts om alles netjes aan te sluiten. Daarom nu maar weer een 2e hands setje losse schermen genomen.
 

Francois77

Actief lid
Zie foto's in de "Showroom" van de op mijn auto toegepaste oplossing.

Ze hangen zeer strak en stevig. Voor mij zijn schermen in de auto altijd tijdelijk en is dit het best haalbare.
 

Francois77

Actief lid
Met die trekbandjes om die mooie dynamic stoelen :nono: Niet mijn ding :stop:

Mee eens, maar het is tijdelijk.

Tijdelijk is bij mij een rit van twee uur of een vakantierit. Als je de bandjes met een beetje beleid aanhaalt trek je geen sporen in je stoel en laat je de zwaartekracht lekker zijn werk doen zonder dat het scherm verdraaid.

Moet wel zeggen dat de oplossing om ze helemaal weg te werken in de stoel wel de beste is, maar ja het gaat om keuzes maken.

ps. @Corné de Kluijver je hebt de groeten van Wally:thumbsup:
 
Die van mij in eerste instantie ook niet, maar voor die paar keer dat we het schermpje gebruiken is het een voor mij acceptabele en goedkope oplossing. Als we de schermpjes vaker zouden gebruiken zou ik iets anders zoeken, dus wie weet in de toekomst alsnog. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan