JD DSG Tuning

VEEJAY

Forumguru
Raydelft, dat is precies mijn gevoel. Met een getunede auto heb je minder marge, dus als bijvoorbeeld het programmeren van de versnellingsbak niet zo goed gaat dan kun je sneller moeilijkheden krijgen of aan de bak of aan de motor.

Vandaar dat ik hoop op de expertise van de tuner, ik heb namelijk zelf niet (geen tijd/zin in) in alle versnellingen zitten noteren wat de ideale schakelmomenten zouden kunnen zijn met de bijbehorende toerentallen en gaspedaalstanden. Lijkt me een aardig complexe tabel trouwens...

Wellicht dat het toch verstandiger is om je DSG tuning uit te voeren waar je auto gechipt is (zeker bij verdere stages) zodat je tuner weet hoe de motorkarakteristiek is? Of maakt het allemaal niks uit?

LT83

Forumguru
Ray, dat is vervelend. Geeft hij wel een mooie vermogensopbouw of heb je het gevoel dat deze ook niet helemaal optimaal is en hij daardoor misschien wat te "onrustig" en fel aanvoelt? De mijne moet ook wel ongeveer die pk's hebben, maar iedereen die er in plaats neemt geeft aan dat de auto ook zo mooi rustig en soepel te rijden is, gaat natuurlijk wel om een handbak en geen DSG.

@ veejay...goed bezig....stiekem kruip jij steeds meer naar de benzine eigenschappen zo ;)
Langere versnellingen hogere topsnelheid :D

CDK

Forumguru
@Luuk Thijssen, ik heb meegereden tijdens 1 van de proefritten van Ronald, volgens mij zit het met die opbouw wel snor, die motor is echt super soepel en pakt echt heel lekker op en houdt dat ook vast, maar met het gas onderin wegrijden zoals bij mij is er niet bij, maar het is natuurlijk geen 4x4, ook ik was onder de indruk van de acceleratie, je hoeft nog net geen G pak te dragen, maar beter ga je wel eerst naar het toilet voordat je serieus gaat stoeien met deze auto, nogmaals het is echt een beest en vraagt eigenlijk om platte banden en een verlaging om optimaal te profiteren van de power

LT83

Forumguru
@ Corne, dat is natuurlijk "de kick" van een turbomotor, die begint er echt aan te sleuren als je daar om vraagt. Een V6 is veel geleidelijker waardoor het misschien iets minder snel aanvoelt, een V6 met compressor daarentegen......;)

RayDelft

Forumguru
Jammer dat je terug moet, probleem was dat je erg laat aan kwam door de zware files van die dag, waardoor je ook weer erg veel haast had om uit Varsseveld te vertrekken, dat was niet de juiste combinatie van factoren om het netjes af te wikkelen, het moest allemaal te snel om het goed te doen :( daar heb ik op weg terug naar huis en de dag er na spreekwoordelijke buikpijn van gehad. Ronald zei wel tegen me dat jouw 2.0 TSI beestachtig sterk was zoals hij dat voelde tijdens het proefrijden, dat klopt dus aardig.....

Don,t wordt Cornė. De dag was perfect geregeld. Alles drop en dran. Goede sfeer. Genoeg te eten en te drinken , veel gezellige mensen en ook nog mooi weer! Inderdaad ik had uren file. En bovendien het was bere deuk. En dat komt omdat het een succes was. Ik lig er niet wakker van hoor. Het komt wel goed met die DSG .

sitechris

Donateur
Even kijken naar het goede nieuws:

- Je automaat geeft lekkere botte klappen bij het schakelen (jeej)
- Hij schakelt als een bezetene zo snel
- Je auto is sneller als duivel

Kortom, je rijdt een Superb GT3. Niks meer aan doen dus ;)

Maar even zonder gekheid. Balen natuurlijk en hopen dat het gefixt wordt. En anders gewoon de originele software terug laten zetten en je centjes terug vragen.

• Leuk
Waarderingen: LT83

RayDelft

Forumguru
Raydelft, dat is precies mijn gevoel. Met een getunede auto heb je minder marge, dus als bijvoorbeeld het programmeren van de versnellingsbak niet zo goed gaat dan kun je sneller moeilijkheden krijgen of aan de bak of aan de motor.

Vandaar dat ik hoop op de expertise van de tuner, ik heb namelijk zelf niet (geen tijd/zin in) in alle versnellingen zitten noteren wat de ideale schakelmomenten zouden kunnen zijn met de bijbehorende toerentallen en gaspedaalstanden. Lijkt me een aardig complexe tabel trouwens...

Wellicht dat het toch verstandiger is om je DSG tuning uit te voeren waar je auto gechipt is (zeker bij verdere stages) zodat je tuner weet hoe de motorkarakteristiek is? Of maakt het allemaal niks uit?

Geen idee. Zowel de DSG als de moror zijn er behandeld. Ik vertrouw erop dat ze weten welke programma's het beste bijelkaar passen.

RayDelft

Forumguru
Ray, dat is vervelend. Geeft hij wel een mooie vermogensopbouw of heb je het gevoel dat deze ook niet helemaal optimaal is en hij daardoor misschien wat te "onrustig" en fel aanvoelt? De mijne moet ook wel ongeveer die pk's hebben, maar iedereen die er in plaats neemt geeft aan dat de auto ook zo mooi rustig en soepel te rijden is, gaat natuurlijk wel om een handbak en geen DSG.

@ veejay...goed bezig....stiekem kruip jij steeds meer naar de benzine eigenschappen zo ;)
Langere versnellingen hogere topsnelheid :D

Die karakteristiek lijkt me wel goed. Wat erg opvallend is, en wat ik prettig vindt, is dat de auto volkomen normaal rijdt als je normaal gas geeft. Dan is hij niet overdreven fel ofzo. Al voel je wel dat hij veel koppel heeft. Hij gaat pas los bij meer gas en hoger in de toeren. Vanaf zo,n 3500 toeren gaat de turbo er echt voelbaar in. Dus wel een gat onderin.
Maar dat lijkt me normaal. Hij is niet bijterig of aggressief. Bij kickdown rond de 100-120 gaat hij drie stappen terug. Van zes naar drie. Volgens mij zou twee stappen genoeg zijn. Ben erg benieuwd naar jullie meningen hier.

RayDelft

Forumguru
En nog wat, als ik terug ga naar Varseveld en ze zeggen daar dat alles OK en veilig is! dan vind ik het prima verder.
Ik zou weleens de acceleratie willen filmen, maar hoe doe ik dat? Ik kan moeilijk met 1 hand een camera of smartphone bedienen. Bij mijn auto moet je echt twee handjes aan het stuur houden en naar buiten kijken en niet naar de klokken. Ie,and een idee hoe het dashboard te filmen dan?

• Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Hey Ray, mijn 2.0tfsi is 100-160 in de 4e versnelling exact net zo snel als in 3 en dan opschakelen naar 4. Dus voor de snelheid zou de 4e versnelling zeker voldoende zijn, mits de versnellingsbakverhoudingen een beetje gelijk liggen natuurlijk.
Ik time en film ook weleens wat sprintjes, gewoon even een vriend vragen om met je mee te gaan en te timen/filmen is wel het veiligst natuurlijk. Al lukt het mij ook wel om alleen wat sprintjes te timen. Ben wel benieuwd wat jouw superb doet op een 100-200km/h sprint.
Mocht je een keer in de buurt van Nijmegen komen wil ik wel cameraman voor je spelen hoor ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

RayDelft

Forumguru
Hey Ray, mijn 2.0tfsi is 100-160 in de 4e versnelling exact net zo snel als in 3 en dan opschakelen naar 4. Dus voor de snelheid zou de 4e versnelling zeker voldoende zijn, mits de versnellingsbakverhoudingen een beetje gelijk liggen natuurlijk.
Ik time en film ook weleens wat sprintjes, gewoon even een vriend vragen om met je mee te gaan en te timen/filmen is wel het veiligst natuurlijk. Al lukt het mij ook wel om alleen wat sprintjes te timen. Ben wel benieuwd wat jouw superb doet op een 100-200km/h sprint.
Mocht je een keer in de buurt van Nijmegen komen wil ik wel cameraman voor je spelen hoor ;)

Hier in het zuidwesten weet ik zo snel niet waar ik een stukje weg heb met een niet te grote kans op een radar.
Om goed te meten en te filmen moet je natuurlijk wel pakweg een seconde of twintig de ruimte hebben. Ik heb geen idee maar dan zit ik toch wel tegen de 200 denk ik. En ruimte van 0-100 is al helemaal een probleem. Ik kan moeilijk op de snelweg stil gaan staan, of in de stad 100 gaan rijden :)

CDK

Forumguru
En nog wat, als ik terug ga naar Varseveld en ze zeggen daar dat alles OK en veilig is! dan vind ik het prima verder.
Ik zou weleens de acceleratie willen filmen, maar hoe doe ik dat? Ik kan moeilijk met 1 hand een camera of smartphone bedienen. Bij mijn auto moet je echt twee handjes aan het stuur houden en naar buiten kijken en niet naar de klokken. Ie,and een idee hoe het dashboard te filmen dan?
Ik houd die camera wel vast voor je hoor, PM me maar voor een afspraak ;)

Bovenaan Onderaan