Rosinfield
† In Memoriam
Hebben ze er niet per ongeluk de verkeerde motor in gelegd?
Jammer dat je terug moet, probleem was dat je erg laat aan kwam door de zware files van die dag, waardoor je ook weer erg veel haast had om uit Varsseveld te vertrekken, dat was niet de juiste combinatie van factoren om het netjes af te wikkelen, het moest allemaal te snel om het goed te doendaar heb ik op weg terug naar huis en de dag er na spreekwoordelijke buikpijn van gehad. Ronald zei wel tegen me dat jouw 2.0 TSI beestachtig sterk was zoals hij dat voelde tijdens het proefrijden, dat klopt dus aardig.....
Weet ik niet , heb ik geen verstand van, maar als ik kijk zie ik 12 soort van dikke pijpen in een W vorm. Meer zie ik niet want er niet veel ruimte. Ik neem aan dat het goed zit zo.Hebben ze er niet per ongeluk de verkeerde motor in gelegd?
Raydelft, dat is precies mijn gevoel. Met een getunede auto heb je minder marge, dus als bijvoorbeeld het programmeren van de versnellingsbak niet zo goed gaat dan kun je sneller moeilijkheden krijgen of aan de bak of aan de motor.
Vandaar dat ik hoop op de expertise van de tuner, ik heb namelijk zelf niet (geen tijd/zin in) in alle versnellingen zitten noteren wat de ideale schakelmomenten zouden kunnen zijn met de bijbehorende toerentallen en gaspedaalstanden. Lijkt me een aardig complexe tabel trouwens...
Wellicht dat het toch verstandiger is om je DSG tuning uit te voeren waar je auto gechipt is (zeker bij verdere stages) zodat je tuner weet hoe de motorkarakteristiek is? Of maakt het allemaal niks uit?
Ray, dat is vervelend. Geeft hij wel een mooie vermogensopbouw of heb je het gevoel dat deze ook niet helemaal optimaal is en hij daardoor misschien wat te "onrustig" en fel aanvoelt? De mijne moet ook wel ongeveer die pk's hebben, maar iedereen die er in plaats neemt geeft aan dat de auto ook zo mooi rustig en soepel te rijden is, gaat natuurlijk wel om een handbak en geen DSG.
@ veejay...goed bezig....stiekem kruip jij steeds meer naar de benzine eigenschappen zo
Langere versnellingen hogere topsnelheid![]()
Ik mag niets zeggen van m'n advocaat![]()
Advocaat van de duivel zekerIk mag niets zeggen van m'n advocaat![]()
Hey Ray, mijn 2.0tfsi is 100-160 in de 4e versnelling exact net zo snel als in 3 en dan opschakelen naar 4. Dus voor de snelheid zou de 4e versnelling zeker voldoende zijn, mits de versnellingsbakverhoudingen een beetje gelijk liggen natuurlijk.
Ik time en film ook weleens wat sprintjes, gewoon even een vriend vragen om met je mee te gaan en te timen/filmen is wel het veiligst natuurlijk. Al lukt het mij ook wel om alleen wat sprintjes te timen. Ben wel benieuwd wat jouw superb doet op een 100-200km/h sprint.
Mocht je een keer in de buurt van Nijmegen komen wil ik wel cameraman voor je spelen hoor![]()
Klopt helemaal, nu ben ik écht zo blij en gelukkig als een kindHė Cornė, ik zie ineens je andere avatar. Begrijp ik nu goed dat je nu iets veeeeel mooiers hebt dan je superskoda?
Ik houd die camera wel vast voor je hoor, PM me maar voor een afspraakEn nog wat, als ik terug ga naar Varseveld en ze zeggen daar dat alles OK en veilig is! dan vind ik het prima verder.
Ik zou weleens de acceleratie willen filmen, maar hoe doe ik dat? Ik kan moeilijk met 1 hand een camera of smartphone bedienen. Bij mijn auto moet je echt twee handjes aan het stuur houden en naar buiten kijken en niet naar de klokken. Ie,and een idee hoe het dashboard te filmen dan?