Lugolux78's Bellebleu Skoda Octavia 2.0 TDI

lugolux78

Forumguru
Hallo Mensen,

Na 5/6 jaar Audi en de staatskas hiermee lekker gespekt te hebben met hoge bijtelling tijd om eens een stap te zetten richting value for money, en minder bijtelling. Audi's zijn prachtige auto's maar ja je betaalt voor de naam. Een echt alternatief was er de afgelopen jaren uit Duitsland niet. De Golf, te simpel, saai... en Mercedes en BMW heb ik helemaal niets mee en schiet ik qua bijtelling ook niets op! Ford? Nou nee dank u.

Tot, ja tot, dat er ineens de nieuwe Ocatvia 3 Combi uitkwam! Eindelijk mijn gebeden waren gehoord. Een auto met potentie, veel inhoud en een gezonde prijs kwaliteitsratio. Imago van Oostblok? Leeft bij mij helemaal niet. Het is een super auto qua afwerking en rijgedrag.
Kortom, ik was helemaal blij! Maar ja de dure Audi moest nog wel even 'n jaar mee. Genoeg tijd dus om me te verdiepen in de mogelijkheden die er zijn rondom de O3 Combi.

Uiteindelijk na jaartje wachten ben ik nu volop bezig met bestellen van een nieuwe O3 combi en kijk al lang hier rond voor nuttige aanvullingen. Waarvoor dank!

Wat gaat het worden:

Skoda Octavia III Combi
Elegance Business Line
2.0 TDi 110kw
Race Blue Metallic
Opties:
Bagage Pakket - Dynamic Pakket - Safety Pakket - DAB - Drive Set-up - Panorama dak - Hill Hold - Sunset - Adaptive CC
Accessoires:
Bumperstrip - Achterklepstrip - Leder achteraf - Verlaging Eibach - Afneembare trekhaak - XTreme 19" velgen (?) of Themisto 18" velgen (?)

In onderzoek bij dealer voor aanvullend Sportpakket
(beschikbaar per 1-1-2014), front bumper & rear bumper​

- Voor en achterbumper zoals hier in deze Youtube Video:

- Aangepaste grill zoals hier te zien (bestel ik wel zelf):
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-front-grille-in-OEM-honeycomb-design-KI-R

Daarnaast twijfel ik over de 19" Xtreme velgen in combinatie met verlaging.
Iemand enig idee of je dan nog wel zonder acute hernia kan rijden?
Hoor het graag in ieder geval!

Bij bestelling begin December zou ik hem in Maart in ontvangst mogen nemen.

Er zijn trouwens een aantal wijzigingen voor de mensen die ook een soortgelijke auto bestellen:

  • BPM op dit model gaat 700 EUR omhoog (2.0 TDI wel 20% volgend jaar)
  • Actieve rijbaan begeleiding is niet leverbaar op dit moment op BL (problemen), hierdoor wordt catalogusprijs 300 EUR lager.
  • Chromensierstrip rondom ramen zijn gewoon standaard op Elegance BL anders dan veel leasemij configurators doen vermoeden (200 EUR meegenomen)
Maar dat weten jullie al wel :)
Ik meld me weer als ik iets zinnigs te zeggen heb!

Gr. Luc
 

Blacky

Forumguru
Hallo Luc, welkom op het forum. Mooie configuratie heb je gemaakt. Alvast veel lees plezier gewenst en als je de O3 hebt veel rijplezier en tzt foto's :bloemen:
 

Pendragon

Forumguru
Welkom Luc, jij hebt er duidelijk goed over nagedacht. Super configuratie. Succes ook met het wachten!
 

VWim

Forumguru
Actieve rijbaanbegeleiding is niet standaard. Je doelt waarschijnlijk op Front Assist, dat zou inderdaad vervallen zijn volgens de berichten hier op het forum.
 

lugolux78

Forumguru
Klopt VWim, was in de war :) Front Assist Actieve Rijbaanbegeleiding dus het zelf corrigeren en anticiperen bij rem-acties...
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom Luc. Verwarring dus over front assist en actieve rijbaan begeleiding. Actieve rijbaan begeleiding is bijv. op de Passat ook niet leverbaar/geleverd in NL, maar wel in bijv. Duitsland, maar daar ging het dus niet om.

Succes met wachten, en veel plezier met de O3 straks. Overigens in al die Audi-jaren nooit een Seat als alternatief overwogen?
 

CDK

Forumguru
Van harte welkom!
Mooie configuratie trouwens!!
Ik heb met een verlaagde RS gereden met de 19" wielen en dat rijdt goed, te comfortabel (lees deinerig) zelfs! Lik zou daarom niet voor de OEM verlaging maar voor een Eibach setje, als je het helemaal perfect wil, dan lekker een schroefset van KW nemen!
Succes met bestellen en wachten! Dan wachten wij geduldig op de prachtige plaatjes die jij voor ons gaat posten :)

greetz Corné
 

Der Einser

Forumguru
Van harte welkom!
Mooie configuratie trouwens!!
Ik heb met een verlaagde RS gereden met de 19" wielen en dat rijdt goed, te comfortabel (lees deinerig) zelfs! Lik zou daarom niet voor de OEM verlaging maar voor een Eibach setje, als je het helemaal perfect wil, dan lekker een schroefset van KW nemen!
Succes met bestellen en wachten! Dan wachten wij geduldig op de prachtige plaatjes die jij voor ons gaat posten :)

greetz Corné


x2

Ik zou dit ook doen!
19" en verlagen met KW (achteraf)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

lugolux78

Forumguru
Welkom Luc. Verwarring dus over front assist en actieve rijbaan begeleiding. Actieve rijbaan begeleiding is bijv. op de Passat ook niet leverbaar/geleverd in NL, maar wel in bijv. Duitsland, maar daar ging het dus niet om.

Succes met wachten, en veel plezier met de O3 straks. Overigens in al die Audi-jaren nooit een Seat als alternatief overwogen?

Jarenlang Seat gereden. Seat Ibiza GT TDI (1999) en een Seat Ibiza Stella + (2001). Probleem bij Seat en ik zie al wat verbeteringen de laatste jaren blijft het dashboard. De Exeo heeft een superieur dashboard maar dan rij je wel een auto die al 12 jaar bijna meegaat. Kijk ik naar de Altea (in overweging als privé auto ipv huidige 206SW) dan vind ik het dashboard gewoon niet van een VAG kwaliteit.
Dit terwijl de oude dashboard (die uit de polo) wel van een betere kwaliteit zijn.
Ik heb in Frankfurt ook wel de Leon ST bekeken, maar de Skoda voelt gewoon beter en vooral ruimer.
Met twee kleine kinderen en een grote hond, kijk je opeens naar de ruimte :)
 

lugolux78

Forumguru
Trouwens voor de liefhebbers mijn huidige auto.

Nog steeds geen spijt van alleen de 550 EUR netto bijtelling doen gewoon zeer, en de beperkte ruimte.
Voor de rest prima bakkie :)
 

Bijlagen

  • IMG_20130421_134051.jpg
    IMG_20130421_134051.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 144

Joske

Forumguru
Welkom op het forum, Antera kan je ook wel een schroefsetje slijten. goedkoper dan een dealer ;)
 

VWim

Forumguru
Klopt VWim, was in de war :) Front Assist Actieve Rijbaanbegeleiding dus het zelf corrigeren en anticiperen bij rem-acties...
Nog steeds of weer in de war.

Front Assist: is uitsluitend bedoeld voor het voorkomen of verminderen van de impact van een aanrijding.
Lane Assist: Het systeem heeft ten doel om jou binnen de strepen van je rijbaan te houden.

De eerste was standaard maar is vervallen volgens de berichten op het forum.
De tweede is een optie
Dan bestaat er ook nog Adaptive Cruise Assistant: dat spreekt voor zich.

Voor wat betreft het prijsverschil, heb de twee prijslijsten even naast elkaar gelegd. cataloguswaarde voor de Ambition businessline is 100 minder dan voorheen. De EBL is exact gelijk.
 

VWim

Forumguru
Bij 550 netto heb je waarschijnlijk ook een eigen bijdrage meegeteld? Puur op basis van de cataloguswaarde van de auto is dat namelijk onmogelijk.
 
Bovenaan Onderaan