Ik weet uit ervaring beter. Nog niet zo lang geleden had ik na een aanvaring met een stoeprand een lekke, niet meer te repareren, band. Hulpdienst (eurocross geloof ik) gebeld en die wist mij te melden dat de auto volgens de leasemaatschappij via Skoda Assistance (of hoe het ook heet) naar de dichtsbijzijnde Skodadealer gesleept moest worden. Balen, want een paar honderd meter verderop zit de lokale bandenboer. Overigens is de band de volgende dag, na ingrijpen van de leasemij, door de bandenboer vervangen die pal naast het depot van het afsleepbedrijf zit.
ik stond langs de snelweg, mss zit daarin het verschil
@ Leo442: zoveel berichten nodig?
... laatste lekke band was 112 bellen, ...
Als alle 4 de banden geleidelijk leeglopen zal er geen afwijking tov mekaar gedetecteerd worden.
Is dat zo? Volgens mij waarschuwt het systeem ook als er ineens (dus niet geleidelijk) een verandering optreedt in al je banden. Anders zou ik ook geen melding krijgen als mijn auto van winter- op zomerbanden wordt overgezet (of andersom).Dus als je over een spijkermat rijdt, en ineens op 4 platte banden rijdt, waarschuwt ie wel?
Ik denkt dat je 'geleidelijk' moet vervangen door 'tegelijk', dan klopt het beter.
Dat laatste klopt niet met mijn waarneming. Onlangs kreeg ik de ping, op het oog uiteraard niets te zien, maar ik was op dat moment aanmerkelijk dichter bij de bandenboer dan bij huis dus meteen omgedraaid en naar de reparateur gereden (op dat moment een km of 5 weg).ik vind het niet lekker rijden met die oranje waarschuwingslamp aan. Uiteraard kun je die uitzetten
Is dat zo? Volgens mij waarschuwt het systeem ook als er ineens (dus niet geleidelijk) een verandering optreedt in al je banden. Anders zou ik ook geen melding krijgen als mijn auto van winter- op zomerbanden wordt overgezet (of andersom).