Octavia III

Gieliovd

Forumguru
Wat een pannenkoek van dat stuk review over de 1.2. De motor is alleszins niet traag. Als het gas er een beetje op gaat, dan gaat hij zeer gewillig van zijn plek. Ook accelereren naar 120 is een koud kunstje, handbak of automaat. Ik heb nu 10.000 km met de 1.2 gereden en vind hem prima bevallen.

Natuurlijk heeft hij zijn nukken. In de hand versie vond ik hem in de file heel onprettig door een turbogat van hier tot Tokio, het zal nooit een Autobahn kanon worden en als je echt vermogen wilt, dan moet je hem doortrekken en daar houd ik niet van.

Ik rij hem altijd op koppel, dus vroeg schakelen. Met de DSG is dat eenvoudig te doen. Dan kom je uitstekend mee of je kunt bij iedereen met gemak wegrijden. Ja, tref je een kundig chauffeur met haast dan verlies je het tegen vele "dikke leasebakken". Dat is logisch, gezien veel leasers toch met 150+ PK diesels rijden met evenredig veel koppel.

Ik ben er happy mee :)
 
Hij ligt inderdaad wel laag... maar als je door de spaken van de wielen heen kijkt zie je dat hij inderdaad photoshop verlaagd is... Die steentjes lopen door op de plek waar normaal de carrosserie had moeten zitten ;)
 

svdm

Senior Member
Op autoweek word gemeld dat de octavia is aangepast zodat hij ook in 2014 14% bijtelling heeft.
Heb het ook zien staan. Uitstoot wordt verlaagd met 2 g/km. naar 85 g/km. Ik ga ervan uit dat dit dan voor de Hatchback Greenline 2014 geldt en dat de Combi Greenline 2014 in de 20% bijtellingscategorie komt/blijft.

Levering van deze 85 g/km. start in Nederland overigens pas vanaf februari 2014, maar met de huidige levertijden verwacht ik dat dat voorjaar 2014 wordt.

Linkje: http://www.autoweek.nl/nieuws/24944/skoda-octavia-greenline-ook-in-2014-14-bijtelling
 

Spiegeltje

Senior Member
Heb het ook zien staan. Uitstoot wordt verlaagd met 2 g/km. naar 85 g/km. Ik ga ervan uit dat dit dan voor de Hatchback Greenline 2014 geldt en dat de Combi Greenline 2014 in de 20% bijtellingscategorie komt/blijft.

Levering van deze 85 g/km. start in Nederland overigens pas vanaf februari 2014, maar met de huidige levertijden verwacht ik dat dat voorjaar 2014 wordt.

Linkje: http://www.autoweek.nl/nieuws/24944/skoda-octavia-greenline-ook-in-2014-14-bijtelling

Ik vind het allemaal prachtig als ik die van mij maar voor de Kerst heb ;)
 

Diadun

Nieuw lid
Ik lees net op twitter dat iemand de bestelling van de O3 greenline (14%) heeft geannuleerd omdat deze een trekgewicht van 0 (nul!) kg zou hebben.

Al meer mensen die hier iets van hebben gehoord en dit kunnen bevestigen?

(was trouwens op zoek naar een specifiek greenline-topic, maar kon die niet vinden?)

Ben gisteren door de dealer gebeld dat de Octavia III greenline inderdaad een trekgewicht heeft van 0kg. Ze zijn nog bezig met een fietsendrager oplossing maar snap niet waarom 0kg.
 

m@rc

Lid
Leuk filmpje van shimano over de ronde van italie. Gefilmd vanuit een oude Octavia en voortdurend een nieuwe OIII combi en hatchback ervoor
 

BenEN

Nieuw lid
Onlangs een eerste testrit gedaan met de Octavia III Ambition.
Langs de buitenkant vind ik hem zéér knap maar na de testrit was ik wel wat ontgoocheld.
Met name over de stoelen en het zitcomfort.
Is er een verschil in stoelen (buiten de bekleding) tussen de Ambition en Elegance.
Hoe zijn de sportstoelen in vergelijking met de ambition stoelen ?
Naar ik hier al begrepen heb zijn de sportstoelen (dynamic pack) in België nog niet verkrijgbaar ?
 

Herman Janssens

Senior Member
Onlangs een eerste testrit gedaan met de Octavia III Ambition.
Langs de buitenkant vind ik hem zéér knap maar na de testrit was ik wel wat ontgoocheld.
Met name over de stoelen en het zitcomfort.
Is er een verschil in stoelen (buiten de bekleding) tussen de Ambition en Elegance.
Hoe zijn de sportstoelen in vergelijking met de ambition stoelen ?
Naar ik hier al begrepen heb zijn de sportstoelen (dynamic pack) in België nog niet verkrijgbaar ?

Neen, in België rijden ze niet sportief zakelijk of zakelijk sportief. ;)
 
Bovenaan Onderaan