Octavia III

Darkside

Forumguru
Hmm raar. Heb toch echt 192km/u met mijn 1.2 gereden. Ook heeft ie geen moeite om naar de 150 a 160 te accelereren. En is ook het wegrijden goed te doen.
Ook vol bepakt rijden in de franse bergen is geen probleem.
Kan het beter? Kan het sneller? Ja een 1.4 (122pk of de nieuwe 140pk) zijn idd prettiger, vlotter.
Maar dit is, naar mijn mening, toch een beetje overdreven.
 

Darkside

Forumguru
Vindt sowieso de stelling negatief. Kessy is gewoon leverbaar bv en er zijn meer auto's in deze klasse die deze zaken missen of als (dure) optie hebben.
Daarbij levert ook VW gewoon de 1.2 in de VW golf variant.
Misschien dat de "klager" van dit stuk verwacht dat Octavia te vergelijken is met de Passats en de mondeo's van deze wereld. Maar dat is niet zo.
Het is en blijft een C-klasse auto en dient daarom gewoon vergeleken te worden met de Astra's en de Golfjes.
Welke ook niet voorzien zijn van alle luxe die de "klager" verwacht in een dergelijke grote auto (astra is zelfs nog groter)
 

EdK

Forumguru
ach een reactie van een persoon die een slechte kijk op het leven heeft.
Laat ie eens in een Yeti 1,2TSI gaan rijden met de stroomlijn van een baksteen.
Laat ie helemaal niets positiefs meer horen, terwijl er zat leden hier al zijn die het blok eren
 

Rick

Senior Member
Bijzondere review inderdaad. Volgende zin snap ik ook niet: "dankzij de grote tankinhoud kon de reis op één tank worden volbracht." Die tankinhoud is met 50L juist klein vind ik. Mijn eerdere VAG auto's kwamen tot 55lt.
 

TedVlemmings

Forumguru
Wat een kwats, ik heb toen ik een 1.2 TSI had er over de 200 mee op de teller gereden. Dat zal dus echt wel richting de werkelijke topsnelheid zijn gegaan van 193 en ik had nergens last van. Verder kan ik me wel voorstellen dat VW ze zelf niet in een Passat doet maarja de Golf heeft ze toch ook, en dat is het Octavia platform. Dit is een Passat vergelijken met een Octavia waar de vergelijking getrokken zou moeten worden met de Superb (die volgens mij ook geen 1.2 TSI motor heeft).
 
Even verderop zijn ze in die review al bij al toch positief over de 1.2 TSI.
@Brevan Ik heb uiteindelijk de Handgeschakelde Skoda Octavia 1.2 TSI 105pk ambition genomen. Dat scheelde toch zo een €8000 rekening houden met verschil in belastingen en verzekeringen t.o.v. elegance 1.4 Automaat met ACC enz.
Ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden maar een paar dagen geleden 500 kilometer gereden met een 2.0 Diesel Superb. Het verschil in vermogen is natuurlijk superduidelijk maar voor een "rustige" chauffeur als ik vind ik tot nu toe nog steeds dat ik het juiste comprimis prijs/vermogen/verbruik heb gekozen.
Heb nog geen plankgas gegeven enz, daarmee wacht ik tot de teller op 10.000 km staat.
Wel vrij veel opties gekozen (niet zoveel als jij Brevan ;) )
Alle drie de "packs", front assistant, zijdelingse airbags, crew protect, scheidingsnet, isofix voorin, variabale koffervloer, simply clever, park assistant 2.0, enz
 

OctaviaWest

Actief lid
Deze review is niet alleen slecht geschreven, het is ook tendentieus. De journalist is niet objectief, maar verweeft zijn eigen mening tussen de regels. Op die manier kan je echt gelijk welke auto slecht in de verf zetten. Dit is gewoon slechte journalistiek. Geen idee wie dit geschreven heeft, in zijn plaats zou ik mijn naam ook niet onder het artikel zetten. Even proberen om een parodie te schrijven...

Neem nu een Audi A6 2.0 TDI break die bij ons in Vlaanderen minstens 40.400 euro kost. Wat blijkt? Er zit niet eens een automatische airco in, hier moet je de warme en koude lucht zelf mengen zoals in een badkamer uit de jaren '60! Geen cruise control! En als je je hand op de deur legt, gaat ze niet open, je moet 'ouderwets' op het knopje van de sleutel drukken om de deur open te maken. En je moet starten... met de sleutel. De kofferklep moet je ook al met de hand omhoog doen, dit gaat ook al niet automatisch. Stoelen moet je manueel verschuiven, en het ergste van allemaal is nog dat deze auto een manuele versnellingsbak heeft. Hier moet je echt nog schakelen op de ouderwetse vermoeiende manier. Jakkes!

Nu ja, Audi is een budgetmerk en dan kan je nu eenmaal niet verwachten dat het al die functies aan boord heeft. Het prijsverschil zit nu eenmaal ergens, om de prijs laag te houden moet er hier en daar bespaard worden, en dat voel je. Aan de zetels bijvoorbeeld, die zijn bekleed met banale stof. Naar de mening van onze redactie kan de nieuwe A6 dan ook niet tippen aan de BMW 7 of de Mercedes S-klasse. In vergelijking met de Bugatti Veyron is het motorvermogen gewoon ondermaats en op de snelweg kom je gewoon niet vooruit. Een paar keer had ik het gevoel dat ik in derde versnelling aan het optrekken was. Al bij al toch een teleurstelling. Volgende keer beter, Audi!
 
Even verderop zijn ze in die review al bij al toch positief over de 1.2 TSI.
@Brevan Ik heb uiteindelijk de Handgeschakelde Skoda Octavia 1.2 TSI 105pk ambition genomen. Dat scheelde toch zo een €8000 rekening houden met verschil in belastingen en verzekeringen t.o.v. elegance 1.4 Automaat met ACC enz.
Ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden maar een paar dagen geleden 500 kilometer gereden met een 2.0 Diesel Superb. Het verschil in vermogen is natuurlijk superduidelijk maar voor een "rustige" chauffeur als ik vind ik tot nu toe nog steeds dat ik het juiste comprimis prijs/vermogen/verbruik heb gekozen.
Heb nog geen plankgas gegeven enz, daarmee wacht ik tot de teller op 10.000 km staat.
Wel vrij veel opties gekozen (niet zoveel als jij Brevan ;) )
Alle drie de "packs", front assistant, zijdelingse airbags, crew protect, scheidingsnet, isofix voorin, variabale koffervloer, simply clever, park assistant 2.0, enz
Jemig.... eerst 10.000 km rijden??? Ik ken (en doe het zelf ook) wel het 1000/1500 km rustig inrijden... maar 10.000 is wel HEUL veul voor inrijden volgens mij...
 

res-q

Senior Member
Ik lees net op twitter dat iemand de bestelling van de O3 greenline (14%) heeft geannuleerd omdat deze een trekgewicht van 0 (nul!) kg zou hebben.

Al meer mensen die hier iets van hebben gehoord en dit kunnen bevestigen?

(was trouwens op zoek naar een specifiek greenline-topic, maar kon die niet vinden?)
 

bonyuri

Actief lid
Ik verwacht hier ook niet veel van. Hooguit een fietsendrager ofzo. Had iemand verwacht 1500 kg te mogen trekken??!
 

VWim

Forumguru
Als ik kijk naar de Golf BM (14%) kijk zie ik 1000 kg. Ik verwacht een soortgelijk trekgewicht voor de octavia
 

svdm

Senior Member
Als ik kijk naar de Golf BM (14%) kijk zie ik 1000 kg. Ik verwacht een soortgelijk trekgewicht voor de octavia
Mee eens. Overigens kom ik een gewicht van 1100 kg. tegen bij de Golf BM 1.6 TDI (14%). Dat er bij de O3 Greenline nog hier en daar op internet '0 kg.' wordt genoemd, komt omdat het trekgewicht officieel nog niet is vastgesteld/gecommuniceerd. Er had ook '- kg.' kunnen staan.

En geloof overigens niet alles wat je online ziet, zoals op http://www.taggleauto.nl/968614/, waarbij de O3 Greenline wordt aangeboden met (inderdaad) 0 kg. trekgewicht, kenteken 99-ZZZ-9 en een kilometerstand van 501. En dat terwijl er nog geen enkele O3 Greenline op de weg rijdt! Hmmm...
 
Nog even over de topsnelheid van de 1.2,je moet even geduld hebben maar het kan wel:
4e4ygehe.jpg

TomTom er naast gehad, helaas geen foto's van, maar die gaf iets van 197 aan.
 
Bovenaan Onderaan